آموزش بافت گل ژاپنی با قلاب

گل ژاپنی
t آموزش بافت گل ژاپنی با قلاب

بافت گل ژاپنی با قلاب یکی از هنرهای ساده است که در عین سادگی بسیار زیبا و کاربردی است. شما از بافت گل ژاپنی می توانید در موارد گوناگون از جمله در تزئینات لباس استفاده کنید. مثلا می توانید دور یقه بلوزهای بافتنی یا سر آستین مانتوی خود را با این گل ها تزئین کنید. علاوه بر این، از گل ژاپنی می توانید برای گل سر، کش مو یا حتی روی رکاب انگشتر استفاده کنید.

همچنین با کنار هم گذاشتن تعدادی بافت گل ژاپنی می توانید تل سر را تزئین کنید. با کمی خلاقیت شما هم می توانید کاربردهای دیگری برای آن پیدا کنید. پس حالا که متوجه شدیم گل ژاپنی بافتنی چقدر پرکاربرد است باید سراغ بافتن آن برویم.

t آموزش بافت گل ژاپنی با قلاب

وسایل لازم برای بافت گل ژاپنی با قلاب

میل قلاب بافتنی

کاموا

نگین یا پولک برای تزئین

سوزن کوبلن دوزی

شیوه کار

برای بافت گل ژاپنی با قلاب بهتر است با توجه با ضخامت کاموا شماره قلاب را انتخاب کنید. بافت را با پنج عدد زنجیره آغاز کنید. برای آموزش زنجیره بافی مقاله زنجیره بافی را نیز ببینید.

آموزش بافت گل ژاپنی با قلاب

پس از دایره کردن زنجیره ها، تعداد ۱۰ عدد پایه بلند، که هرکدام دو زنجیره با هم فاصله دارند، ببافید. ردیف دوم را با سه عدد زنجیره به عنوان یک پایه بلند آغاز کنید. سپس روی دو زنجیره بین دوپایه‌ی ردیف قبل را با ۴ عدد پایه بلند پر کنید که مجموعا با سه زنجیره‌ی ابتدا پنج پایه تشکیل شود.

ردیف دوم: بافت را ادامه دهید، به این صورت که این بار پنج عدد پایه بلند را روی پایه ای که در ردیف قبل زده بودید ببافید تا به نقطه‌ی مرکز بافت برسید.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
کاردستی گنجشکک اشی مشی

یک عدد پایه بلند درون مرکز ببافید. روی پایه‌ی دوم بافت قبل، پنج عدد پایه بلند ببافید. بین زنجیره های دو پایه در ردیف قبل هم پنج پایه بلند ببافید.

بافت را به همین ترتیب ادامه دهید تا روی تمام پایه ها و بینشان پایه بلند های مارپیچی به شکل گلبرگ بافته شود.

در انتها، تمام قسمت های وسط گلبرگ ها را با سوزن کوبلن دوزی به هم متصل کنید. برای زیباترشدن گل ژاپنی یک عدد مروارید یا نگین وسط گلبرگ ها بدوزید و از خلاقیت خود لذت ببرید.

برای آموزش بهتر، فایل تصویری بافت گل ژاپنی با قلاب را ببینید.

اختصاصی نشریه‌ی اینترنتی نوجوان‌ها

t آموزش بافت گل ژاپنی با قلاب
3.8/5 - (12 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *