موجودات عجیب داستان های جن و پری در دنیا

جن و پری
t موجودات عجیب داستان های جن و پری در دنیا

داستان های جن و پری از داستان‌های معروف در هر کشور است. این داستان‌ها تلفیقی از باورهای باستانی مردم با اسطوره هاست. در بخش اول این مطلب با برخی از شخصیت‌های داستان‌های جن و پری آشنا شدید. در این مطلب نیز چند شخصیت دیگر را به شما معرفی می کنیم.

چوپاکرا

شخصیت‌های داستان های جن و پری

مردم کشور پورتوریکو از موجودی به نام چوپاکرا وحشت دارند. در اواخر دهه ۱۹۹۰ در کشور پورتوریکو گروهی گزارش دادند که موجودی عجیب، خون دام‌ها را می‌مکد و آن‌ها را می‌کشد.

در این میان بعضی گفتند موجودی بدون مو مانند سگ را دیده‌اند که چنین کاری را می‌کند اما محققان می‌گویند که ممکن است بعضی از سگ‌ها بر اثر بیماری موهای بدنشان بریزد و به شکلی وحشتناک جلوه کنند. اما چوپاکرا به شکل موجودی خیالی در ذهن مردم این کشور باقی مانده است.

اژدهای چینی از موجودات داستان های جن و پری

شخصیت‌های داستان های جن و پری

همه موجودات خیالی وحشتناک نیستند. چینی‌ها به اژدهایی اعتقاد دارند که برای آن‌ها منشا خیر و برکات است. این اژدها به نوعی منبع همه آب‌ها است و آب باران، دریاچه‌ها و رودخانه‌ها به این اژدها وابسته است.

چهار رودخانه بزرگ چین به نام اژدها نامگذاری شده است و هر ساله جشن‌های مختلقی با نام و نماد اژدها برپا می‌شود. عروسک‌های بزرگ اژدها که در جشن‌ها از آن استفاده می‌شود به همین اژدهای اساطیری اشاره دارند.

پری دریایی

t موجودات عجیب داستان های جن و پری در دنیا

پری دریایی در داستان های جن و پری زنی است که نیمی ماهی و نیمه دیگرش انسان است. این افسانه از کهن‌ترین افسانه‌های جهان است که در بیشتر نقاط دنیا در بین مردم روایت می‌شود.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
شجاعت یا حماقت؟

در داستان‌های قدیمی یونانی، پری‌های دریایی باعث گمراهی و مرگ ملوانان می‌شوند اما وقتی هانس کریستین اندرسن داستان پری دریایی کوچولو را نوشت، این موجود افسانه‌ای به داستان‌های کودکان و نوجوانان پا گذاشت و بر همین اساس، پری دریایی بعدها به انیمیشن‌هایی مانند پیتر پن نیز راه پیدا کرد و حتی شرکت دیزنی انیمیشنی با نام پری دریایی ساخت.

سیرن از موجودات داستان های جن و پری

شخصیت‌های داستان های جن و پری

در فرهنگ یونانی، سیرن‌ها موجوداتی بودند که بدنشان پرنده بود و سر یک زن را داشتند. سیرن‌ها صدایی افسونگر داشتند و می‌توانستند ملوانان را در دریا فریب بدهند و به دنبال خودشان بکشانند. در داستان ادیسه، او خودش را به دکل کشتی بست و گوشش را با موم پر کرد تا صدای این موجودات او را فریب ندهد.

یِتی

t موجودات عجیب داستان های جن و پری در دنیا

یِتی یکی دیگر از موجودات داستان های جن و پری است که به شکل موجودی غول‌پیکر و شبیه به گوریل سفید است و جای پاهای عظیم او در میان یخ‌های کوهستان دیده می‌شود. به اعتقاد مردم منطقه کوهستانی، این مرد برفی در تبت، نپال و هیمالیا زندگی می‌کند و گاهی هم به گمشدگان در کوه‌ها کمک می‌کند.

هرچند که بارها رد پاهای بزرگی در مناطق کوهستانی دیده شده است اما هرگز وجود این موجود ثابت نشده است. هنرمندان در کتاب‌های کمیک مانند تن تن و فیلم‌های سینمایی از این افسانه بارها استفاده کرده‌اند. انیمیشن پرفروش و محبوب نفرت‌انگیز نیز حول داستان زندگی یک یِتی می‌چرخد.

پاگنده از موجودات داستان های جن و پری

شخصیت‌های داستان های جن و پری

پاگنده موجود افسانه‌ای قبایل بومی آمریکا است که به شکل میمونی بزرگ و انسان‌نما تصور می‌شود. به اعتقاد مردم، این موجود بزرگ در کوه‌های آمریکای شمالی و ارتفاعات راکی زندگی می‌کند. آن‌ها تصور می‌کنند که این موجود قدی به بلندی سه متر، چشمانی کوچک، ابروهایی پرپشت و سری کوچک دارد.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
تصاویر شگفت آور از لحظات نظامی

گفته می‌شود که این موجود بویی تند و زننده نیز دارد. معمولا افسانه میمون غول‌پیکر و انسان‌نما در بیش‌تر کشورها در بین مردم رواج دارد.

جمال رادفر

t موجودات عجیب داستان های جن و پری در دنیا
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *