آشنایی با قدیمی ترین نامه عاشقانه روز ولنتاین

آشنایی با قدیمی ترین نامه عاشقانه روز ولنتاین
t آشنایی با قدیمی ترین نامه عاشقانه روز ولنتاین

طبق یک افسانه مشهور در سده سوم میلادی، در روم باستان در دوران فرمانروایی کلودیوس دوم کشیشی به نام ولنتاین می‌زیسته‌است. کلودیوس عقیده داشت مردان مجرد نسبت به آنانی که همسر و فرزند دارند سربازان جنگجوتر و بهتری هستند. از این رو ازدواج را برای مردان جوان امپراتوری روم قدغن می‌کند. والنتین معتقد بود که این حکم ناعادلانه است؛ لذا مخفیانه عقد سربازان رومی را با دختران محبوبشان جاری می‌کرد. هنگامی که کلودیوس این امر را دریافت، والنتین را به مرگ محکوم کرد.مطابق یک افسانه، کشیش ولنتاین خود عاشق دختر زندانبانش شده و نخستین کارت ولنتاین را خود او قبل از مرگش برای آن دختر فرستاد و در آن نوشت «از طرف والنتین تو».

 قدیمی ترین نامه عاشقانه روز ولنتاین

این نامه که به زبان انگلیسی نوشته شده است، احتمالا قدیمی ترین نامه عاشقانه به زبان انگلیسی است که سالم بر جای مانده است. نامه را بانویی به نام مارجری بروز (Margery Brews) برای نامزد خود جان پاستون (John Paston) در فبریه ۱۴۷۷ نوشته است. مارجری در نامه خود با عشق و علاقه ای تمام، جان را معشوقه راستین خود دانسته و در ادامه توضیح می دهید که از ناخوشی بدن و قلب رنج می برد.

مشاوره سئو حرفه ای با زهرا رئیسی🔥 (کلیک کنید)😍

در واقع مارجری درگیر اختلاف نظری خانوادگی شده بود و داستان هایی فکر او را به خود مشغول کرده بود. مادر مارجری به پدر او اصرار می کرد که جهیزیه دختر را افزایش دهند و مارجری از فکر آن که مبادا جان او را به سبب شرایط سخت ترک کند، نگران و کسل بود. ماجری در انتها می نویسد:

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
مساجد مدرن جهان و معماری باشکوه آن ها

اگر دوستم داری، که حقیقتا عشق تو را باور دارم، مرا ترک نخواهی کرد…

خوشبختانه پایان خوش نصیب این دو زوج عاشق شد و با شادمانی به عقد یک دیگر درآمدند.این نامه عاشقانه در یکی از بزرگ ترین مجموعه های مکاتبات خصوصی در قرن پانزدهم و در کتابخانه بریتانیا لندن نگهداری می شود. این مجموعه که با عنوان «نامه های پاستون» شناخته می شود، در واقع مکاتبات خانواده پاستون می باشد. خوب است بدانید که جان پاستون و پسرش ویلیام، از اعضا کلیدی و مهم دربار سلطنتی شاه هنری هشتم بوده اند.

قدمت: قرن پانزدهم میلادی

محل نگهداری: کتابخانه بریتانیا، لندن

ولنتاین.سایت نوجوان ها (2)

عشق در دوران نوجوانی

 

t آشنایی با قدیمی ترین نامه عاشقانه روز ولنتاین
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *