اهمیت تزکیه نفس / مجموعه تلوزیونی روشنا

اهمیت تزکیه نفس
t اهمیت تزکیه نفس / مجموعه تلوزیونی روشنا

مجموعه روشنا با هدف آموزش، اطلاع‌ رسانی و پیشگیری از جرایم در جامعه ساخته شده است. اهمیت تزکیه نفس نام یکی از بخش های این مجموعه است.

اهمیت تزکیه نفس

اهمیت تزکیه نفس

یه سنگ بزرگ گذاشته بود جلوش‌و روزها بهش نگاه می‌کرد. همه ازش می‌پرسیدن این سنگ چیه؟ می‌خوای باهاش چی کار کنی؟ جوابش یه جمله بود: این یه مجسمه است! و بعد از گفتن این جمله همه می‌خندیدن! کم کم دیگه برای مردم عادی شده بود که ببینن میاد و می‌شینه جلوی تخته سنگ و بهش زل می‌زنه! اون تخته سنگ هیچ شباهتی به یه مجسمه نداشت! ولی اون هر روز کارش این بود که بشینه ‌و خیره بشه بهش. گهگاهی هم با انگشتش خطوط نامرئی روی تخته سنگ می‌کشید! با خودش چیزایی رو زمزمه می‌کرد!

اهمیت تزکیه نفس

بلاخره یه روز که مردم شهر بیدار شدن، دیدن که اون تخته سنگ تبدیل شده به یه مجسمه… نگو اون آدم هر روز توی ذهنش اون تخته سنگ رو می‌تراشید و شکل می‌داد، و آخر سر یک روز دست به کار شده بود و شروع کرده بود به تراشیدن واقعی.

همه‌ی اینا رو گفتم تا بگم: خدا به هر کدوم از ما یه تخته سنگ داده بعد گفته برید روی زمین و بتراشیدش، بهش شکل بدید، زیباش کنید! تزکیه‌ی نفس یعنی سوهان زدن به تخته سنگ وجودمون یعنی از یه صخره‌ی بی‌ارزش یه مجسمه‌ی باشکوه ساختن. هم باید مدت‌ها خیره بمونیم بهش، هم بهش فکر کنیم… بعد هم تصمیممون رو بگیریم و یه روزی ازش یه آدم بسازیم… یه آدم که خیلی آدم باشه…

شکیبایی با مردم / مجموعه تلوزیونی روشنا

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
مصاحبه اختصاصی با آقای مقداد باقرزاده؛ آموزگار روستای آیرقایه

اهمیت تزکیه نفس / داستان مجسمه داوود اثر میکل آنژ

t اهمیت تزکیه نفس / مجموعه تلوزیونی روشنا
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *