اگر کف دست و پاهایتان مو داشت!

چرا کف دست و پاهایتان مو ندارد
t اگر کف دست و پاهایتان مو داشت!

رویش مو در کف دست و کف پا؟! آیا تا به حال فکر کرده اید چرا کف دست و پاهایتان مو ندارد؟!

ممکن است اولین جوابی که در باره ی رشد مو به ذهن خیلی ها برسد این باشد که دست و پا قسمتی از بدن هستند که بیشترین تماس را با محیط اطرافمان دارند و یا اینکه پوست این قسمت از بدن ضخیم تر است تا در برابر عوامل بیرونی از بدن محافظت کنند.

 اگر بخواهیم از دید علمی به این موضوع نگاه کنیم خوب است بدانید که پوست بدن دو لایه دارد. لایه بیرونی پوست و لایه درونی.
لایه بیرونی پوست وظیفه ترمیم آسیب های پوستی را به عهده دارد و سلول های مرده را به طور کامل با سلول های جدید جایگزین می کند. وظیفه دیگر لایه بیرونی پوست کمک به رویش ناخن و مو است.

پیشنهاد مطالعه همه خطرهای سشوار برای مو!

در شکل زیر مراحل رشد مو را مشاهده می کنید و جالب است بدانید پوست کف دست و پا فاقد این فرآیند هستند.

چرا کف دست و پاهایتان مو ندارد

مرحله رشد

فاز آناژن که به‌عنوان «فاز رشد» یا «فاز فعال» نیز شناخته می‌شود، زمانی است که سلول‌های ریشه موهای شما سریع‌تر تقسیم می‌شوند، بنابراین موهای جدید بیشتری تشکیل می‌شوند.در طول فاز آناژن، موهای شما حدود نیم اینچ در ماه (حدود 6 اینچ در سال) رشد می کند و در تابستان سریعتر از زمستان رشد می کند.این مرحله از چرخه رشد مو به طور متوسط ​​3-5 سال طول می کشد – بنابراین رشد موی تمام قد به طور متوسط ​​18 تا 30 اینچ است. 

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
10 ماز یا مارپیچ زیبا و دیدنی از سراسر دنیا

فاز آناژن معمولاً در افراد آسیایی تبار طولانی‌تر است و می‌تواند تا ۷ سال طول بکشد – به این معنی که موهای شما ممکن است تا ۳ فوت بلند شوند!

حالت ساکن

پس از مرحله آناژن، چرخه موی شما وارد فاز انتقالی کوتاهی به نام فاز کاتاژن می‌شود که نشان دهنده پایان رشد فعال مو است و موهای فردی را از جریان خون و سلول‌هایی که موهای جدید تولید می‌کنند قطع می‌کند. تقریباً 3 درصد از تمام موها در هر زمان در این مرحله هستند. این دوره تقریبا ده روز طول می کشد.

سومین مرحله از چرخه رشد طبیعی مو، فاز تلوژن است، یک دوره استراحت که در آن تارها در فولیکول های خود باقی می مانند اما به طور فعال رشد نمی کنند. تخمین زده می شود که 10 تا 15 درصد موهای شما در هر لحظه در فاز تلوژن هستند.این دوره تقریبا 3 ماه یا 100 روزطول می کشد.

مرحله آخر

مرحله نهایی چرخه رشد مو، زمانی است که تارهای مو از فولیکول های خود آزاد می شوند و می ریزند. اکنون کل فرآیند می تواند دوباره شروع شود!

اما چرا کف دست ها و پاها مو ندارد؟

t اگر کف دست و پاهایتان مو داشت!
3.5/5 - (2 امتیاز)

آنچه دیگرانجست و جو کرده اند:

  • https://www nojavanha com/اگر-کف-دست-و-پاهایتان-مو-داشت/

‫9 نظر ارسال شده در “اگر کف دست و پاهایتان مو داشت!

  1. نوجوان‌ها :

    کاربر عزیز “میلاد”
    شما می توانید با جستجو در اینترنت تا حدودی به پاسخ سوال خود پی ببرید. در غیر این صورت اگر احساس می کنید دچار مشکل شده اید به شما توصیه می کنیم به پزشک مراجعه نمایید.
    موفق باشید
    نشریه اینترنتی نوجوان ها

  2. میلاد :

    با سلام،اخیرا متوجه شدم کف دست چپم یک موی سفید ضخیم هست.که بعد از کندن اون دچار سوزش خفیف به مدت چند ساعت در همان نقطه شدم،علت این موضوع چه چیزی میتونه باشه؟
    در ضمن لازمه که بگم چند روزه دست چپ من تمام نبض هاش میزنه گاهی به صورت خیلی شدید.
    ممنون

  3. nojavanha.com :

    کاربر عزیز “فریبا”
    با توجه به سوالی که مطرح کردید سعی کردیم در اینترنت مطلبی در این رابطه پیدا کنیم که موفق نشدیم. به نظر نمی آید این یک مورد نگران کننده باشد ولی برای اطمینان به پزشک مراجعه کنید.
    موفق باشید
    نشریه اینترنتی نوجوان ها

  4. فریبا :

    سلام من آلمان زندگی میکنم یه سئوال دارم لطفابهم پاسخ بدیدامروزمتوجه شدم کف پای راستم یه نخ موی بلندحدود۲سانتی رشدکرده شمامیدونیددلیلش چیه درضم من مشکل کم کاری غده تیرویئدهم دارم البته زیادنیست وروزی یک قرص ۲۵میلی میخورم

  5. nojavanha-com :

    کاربر عزیز
    در راستای سؤال شما توجهتان را به مطلبی درباره معاینه کف دست جلب می نماییم.

    http://www.dryousefyan.com/0-%D8%A8%D8%AF%D9%88%D9%86-%D9%85%D9%88%D8%B6%D9%88%D8%B9/1167706-%D9%85%D8%B9%D8%A7%DB%8C%D9%86%D9%87-%DA%A9%D9%81-%D8%AF%D8%B3%D8%AA-%D9%88-%D9%86%D8%A7%D8%AE%D9%86.html

    امیدواریم پاسخ سؤال خود را دریافت کنید.
    موفق باشید
    نشریه اینترنتی نوجوان ها

  6. nojavanha.com :

    کاربر عزیز “مریم”
    ما تنها در این باره مقاله ای منتشر کرده ایم.
    بهتر است به پزشک مراجعه نمایید.
    نگران نباشید. انشاءالله مشکل خاصی نیست.
    با تشکر
    نشریه اینترنتی نوجوان ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *