ملاک های زیبایی برای شما چیست؟

زیبایی
t ملاک های زیبایی برای شما چیست؟

زیبایی چیست؟ چه چیزهایی زیبا هستند؟ چه ملاک هایی باعث می شوند ما احساس کنیم برخی از افراد یا اشیا یا تصاویر زیبا هستند؟

شاید در نگاه اول، زیبایی تعرف ساده ای داشته باشد اما اگر از آدم های متفاوت این سوال را بکنید جواب هایی گوناگون دریافت خواهید کرد. این نشان می دهد تعریف این کلمه، آنطور که فکر می کنیم، ساده نیست و در واقع به تعداد افراد دنیا ممکن است جواب برای این سوال ها وجود داشته باشد.

جالب است بدانید این سوال که زیبایی چیست؟ یکی از مهم ترین مباحث در فلسفه غرب است. اینکه جایگاه چنین سوالی در فلسفه است نشان دهنده عمق این موضوع است.

ویل دورانت عقیده دارد زیبایی از میل به وجود می آید. یعنی وقتی ما به فرد، شی یا منظره ای علاقه‌مند باشیم در نظر ما زیبا می آید. بنابراین ملاک ثابتی برای زیبایی وجود ندارد و همین که ما چیزی را دوست داشته باشیم آن چیز در نظرمان زیبا می شود.

زیبایی چیست؟ تصویری از گل های سفید زیبا

چرا زیبایی به ما حس خوب می دهد؟

حتما شما هم از منظره غروب خورشید، از بارانی که بر برگ های رنگارنگ درختان پاییزی می بارد و از برفی که همه جا را یکدست سفید کرده است لذت می برید و معتقدید این مناظر زیبا هستند. اما چه چیزی باعث می شود ما مناظر طبیعی را زیبا ببینیم. بار دیگر این سوال مطرح می شود: زیبایی چیست؟

یکی از ملاک های ذهن ما برای تشخیص زیبایی هماهنگی آن با ذات خودمان است. ما ذاتا با طبیعت و جلوه های آن سازگار هستیم. بنابراین دیدن مناظر طبیعی ما را به وجد می آورد و آن ها را زیبا می بینیم.

زیبایی

زیبایی چیست؟ و انسان زیبا چه کسی است؟

پاسخ شما به این سوال چیست؟ از نظر شما انسان زیبا چه فردی است؟ بدیهی است کسی که چهره ای طبیعی دارد و لباس های آراسته می پوشد می تواند انسان زیبایی باشد. اما حتما می دانید که ذهن به طور ناخودآگاه کم کم به آنچه اطرافش وجود دارد عادت می کند و بعد از مدتی می توان گفت خیلی از چیزها را نمی بیند.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
در عرض 6 هفته شکمتان را تخت کنید

ممکن است شما دوست بسیار زیبایی داشته باشید که در ابتدای دوستی چهره زیبایش توجهتان را جلب کرده باشد اما اکنون پس از سال ها دوستی وقتی با او حرف می زنید دیگر چهره اش نیست که باعث می شود از ارتباط با او شاد باشید بلکه ویژگی های اخلاقی او مانند مهربانی، وفاداری، رازداری و صبوری اش باعث شده دوستی تان زیبا و ادامه دار باشد.

بنابراین زیبایی چیزی است که ریشه در عمق دارد و به ظاهر محدود نمی شود. حالا شاید بهتر درک کنیم که چرا مقوله زیبایی چیست؟ در فلسفه جای دارد.

زیبایی چیست؟ تصویری از پاییز زیبا

فهرستی از ملاک های زیبایی بنویسید

به آدم ها و سایر مخلوقات اطرافتان نگاه کنید. از خودتان بپرسید چه چیزی در آنهاست که از نظر شما زیباست؟ به این ترتیب می توانید فهرستی از ملاک های زیبایی برای خودتان جمع آوری کنید. حالا نوبت خودتان است. به فهرست نگاه کنید و ببینید خودتان چندتا از این ویژگی ها را دارید؟!

جوش های نوجوانی ، این مزاحم های زیبایی!

t ملاک های زیبایی برای شما چیست؟
4.7/5 - (4 امتیاز)

‫2 نظر ارسال شده در “ملاک های زیبایی برای شما چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *