بیایید با هم ابر بسازیم

t بیایید با هم ابر بسازیم

 

آیا تا به حال شده به این فکر کنید که ابر چطور به وجود می آید؟

مشاوره سئو حرفه ای با زهرا رئیسی🔥 (کلیک کنید)😍

هوای مرطوب در اتمسفر سرد می شود و قطره های آب ابرها را می سازند. شما نوجوانان باهوش این تعاریف را می دانید.اما جالب است اگر بتوانیم ابر بسازیم و از نزدیک ابر ها را حس کنیم. شاید در اولین آزمایش آنطور که باید و شاید از ساختن ابرمان راضی نشویم اما با تمرین حتما موفق خواهیم شد.

 

مواد لازم:

یک بطری شفاف و تمیز

یک پمپ بادکن دستی

مقداری آب

چوب پنبه

 

روش کار:

1-بطری را از مقدار کمی آب گرم پر کنید. بطری را قدری تکان دهید.چوب پنبه را روی در بطری بگذارید.از محکم کردن چوب پنبه اطمینان حاصل کنید.

 

 

علمی3

 علمی4

 

2-سر سوزنی مانند پمپ را در چوب پنبه فرو کنید.بطری و چوب پنبه را محکم نگه دارید تا فشار هوا چوب پنبه را به بیرون پرتاب نکند. هنگام انجام این مرحله بسیار مراقب باشید و از عینک محافظ استفاده کنید.

 علمی5

3-پس از پمپ زدن درب چوب پنبه ای را بر دارید و می توانید فشار گاز ابر مانند را مشاهده کنید.ممکن است دفعه اول ابر آزمایش شما رقیق باشد.

 

علمی6

4- بار دیگر آزمایشتان را تکرار کنید. این بار به طور مثال به جای 5 بار پمپ زدن 10 بار این کار را تکرار کنید. هر چه این کار را بیشتر تکرار می کنید فشار بیشتری را روی چوب پنبه احساس خواهید کرد. در هنگام پمپ زدن مراقب فشار هوا و چوب پنبه باشید. در این مرحله بهتر است در کنار یک بزرگتر این کار را انجام دهید.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
کمر درد را به سادگی درمان کنید!

 علمی7

5-حال چوب پنبه را بر دارید و از دیدن ابرتان لذت ببرید.

 

 

علمی1

چطور این آزمایش اتفاق می افتد؟

اگر چه ما مولکول های آب معلق در هوا را نمی بینیم اما این مولکول ها در اطرافمان هستند و مولکول های بخار آب نام دارند. وقتی مولکول های آب در جو معلقند به صورت معمولی به یکدیگر نمی چسبند.

پمپ زدن در آزمایش ما این مولکول ها را در شرایطی قرار می دهد که به هم نزدیک شوند و فشرده گردند. وقتی فشار را از روی این مولکول ها بر می داریم( برداشتن چوب پنبه) هوا منبسط می شود و دمای هوا خنک تر می شود.هوای خنک مولکول ها را بیشتر به هم نزدیک می کند و قطره های کوچک آب به وجود می آید.ابر ها چیزی بیش از قطره های کوچک آب نیستند!

 

t بیایید با هم ابر بسازیم
امتیاز به این نوشته

‫3 نظر ارسال شده در “بیایید با هم ابر بسازیم

  1. kh.radfar :

    اینکه شما نوجوانان عزیز و مشتاق محتاطانه عمل می کنید جای خوش حالی و تقدیر دارد. بهتر است در کنار بزرگترها آزمایشات علمی را انجام دهید و قبل از آزمایشات آنها را در جریان کارتان قرار دهید.
    با تشکر

  2. AminB3DA :

    ممنوووون. خیلی جالبه

    ولی خب وقتی میخوایم درش را برداریم هوا پشتشه و پرت میشه و خطریه هاااا

    به هر حال ترجیح میدم نگاه کنم تا بشینم بسازم اینو. آخه فشار هوا خطرش از آتش هم بیشتره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *