خطرناک ترین جاذبه های گردشگری جهان

جاذبه های گردشگری جهان

سفر معمولا برای استراحت و دوری از هیاهوی زندگی است اما کسانی نیز هستند که مقاصد گردشگری خود را در خطرناک‌ترین مکان‌های جهان انتخاب می‌کنند. خطرناک ترین جاذبه های گردشگری جهان را بشناسید.

طراحی سایت فروشگاه حرفه ای با هوشمند گستران😍 (کلیک کنید)

۱- صحرای دانکیل در شمال اتیوپی

جاذبه های گردشگری جهان

شاید فکر کنید که چرا انسان باید برای گردشگری به جهنم روی زمین برود، منطقه‌ای که از گرم‌ترین مناطق جهان است و آتشفشان‌های فعال و گازهای ناشی از آن در همه‌ی منطقه وجود دارد. ارتفاع این منطقه از سطح دریا به ۱۲۰ متر می‌رسد و هر سال عده‌ای برای گشت و گذار در این منطقه به آن‌جا سفر می‌کنند.

۲- پارک ملی بوسیمتی کالیفرنیا، آمریکا

جاذبه های گردشگری جهان

اگر می‌خواهید چهره‌ی مرگ را ببینید، این مکان بهترین جاست. با بالا رفتن از این کوه بیش از ۱۰۰۰۰ کالری می‌سوزانید اما بخش مشکل کار قسمت پایانی آن است که تقریبا به شکل عمودی است و باید با استفاده از کابل‌های فلزی از آن صعود کرد اما با استفاده از این کابل‌های محافظ هم تاکنون بیش از ۶۰ نفر در آن‌جا کشته شده‌اند.

۳- آتشفشان سینابونگ، اندونزی

جاذبه های گردشگری جهان

اگر می‌خواهید با یک آتشفشان فعال از نزدیک آشنا شوید، جزیره سوماترای اندونزی بهترین مکان است، زیرا نمی‌توان حدس زد چه زمانی دوباره این آتشفشان خشم خود را بیرون می‌ریزد. در سال‌های ۲۰۱۰- ۲۰۱۳ – ۲۰۱۴ – ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ این آتشفشان با فوران خود زمین‌های این جزیره را در زیر دود و گاز و گدازه پوشاند.

۴- پارک تمساح‌ها در تایلند؛ ازخطرناک ترین جاذبه های گردشگری

جاذبه های گردشگری جهان

این‌جا یک پارک تفریحی است اما نه مانند دیزنی‌لند با شخصیت‌های بامزه کارتونی، بلکه در این‌جا گردشگران سوار بر قایقی که شبیه قفس است، از میان رودخانه‌ای با صدها تمساح گرسنه عبور می‌کنند و گاهی هم به تمساح‌ها غذا می‌دهند. آن‌ها می‌توانند صدای به هم خوردن دندان‌های تمساح‌های گرسنه را بشنوند.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
بزنگاه (3)

۵- پارک ملی مادیدی در بولیوی

جاذبه های گردشگری جهان

این پارک محل زندگی خطرناک‌ترین موجودات جهان است. گردشگری در این مکان بسیار خطرناک با احتمال مرگ همراه است و حتی اگر گردشگران با نیش حشرات گزیده شوند، ممکن است به بیماری‌های خطرناک مبتلا شوند.

۶- جزیره‌ی فرشته مایکل، ایرلند

جاذبه های گردشگری جهان

این جزیره نیز از مکان‌هایی است که به خاطر خطرناک بودنش، برای بازدید عموم آزاد نیست و فقط تابستان‌ها می‌توان به آن‌جا رفت. راه‌های دسترسی به جزیره بسیار سخت است و وزش بادهای شدید و هم‌چنین امواج خطرناک درصد مرگ‌و‌میر گردشگران را افزایش می‌دهد.

۷- دره‌ی مرگ، روسیه

جاذبه های گردشگری جهان

یکی دیگر از خطرناک ترین جاذبه های گردشگری جهان دره مرگ در روسیه است. هرچند که تصویر به شما اجازه نمی‌دهد به خطرناکی این مکان پی ببرید، زیرا از طریق فضای مجازی نمی‌توانید گازهای سمی این منطقه را حس کنید. در بعضی قسمت‌های این دره وجود گازهای سمی اجازه‌ی زندگی به هیچ موجودی اعم از حیوان و گیاهی را نمی‌دهد.

۸- سواحل شمال شرقی برزیل

جاذبه های گردشگری جهان

در نگاه اول هر کسی دوست دارد در این ساحل زیبا استراحت کند و در آب‌های گرم آن شنا کند، اما خطر این ساحل به کوسه‌هایی است که در آب‌های کم‌عمق این منطقه زندگی می‌کنند و از ۱۹۹۲ تا ۲۰۱۲ بیش از ۵۰ نفر بر اثر حمله‌ی کوسه‌ها در این‌جا از بین رفته‌اند.

۹- بیکینی آتول، جزایر مارشال

جاذبه های گردشگری جهان

به نظر می‌آید این منطقه‌ی زیبا برای والیبال ساحلی و حمام آفتاب جای مناسبی باشد، اما اگر دوست دارید که سرطان بگیرید، فقط به این‌جا سفر کنید، زیرا ارتش آمریکا در دهه ۴۰ و ۵۰ میلادی اقدام به آزمایش‌های اتمی در این منطقه کرده است و هنوز در این مکان تشعشعات خطرناک وجود دارد.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
یخ خشک و حلقه های دود

۱۰- گینه نو

جاذبه های گردشگری جهان

یک مسیر ۱۰۰ کیلومتری بین سواحل شمالی و جنوبی گینه وجود دارد که یکی از خطرناک‌ترین جاذبه های گردشگری است، زیرا در این راهپیمایی که باید ۱۰ ساعت در شبانه روز حرکت کنید، با انواع حیوانات وحشی برخورد می‌کنید و در مسیر باید از پیاده‌روی در جنگل، شنا در رودخانه و کوهپیمایی استفاده کنید. در این میان جنگل‌های مرطوب مه گرفته، پشه‌ی مالاریا و زالوهای خون‌آشام هم وجود دارند. هر کسی در مسیر باید وسایلش را خودش حمل کند و تاکنون تعداد زیادی در این مسیر کشته یا زخمی شده‌اند.

اختصاصی نشریه‌ی اینترنتی نوجوان‌ها – جمال رادفر

امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *