۱۲دلیل مهم برای خندیدن در زندگی

خندیدن یکی از اعمالی است که تاثیر بسزایی در زندگی و سلامت روانی و جسمی انسان‌ها دارد. در این مقاله به اهمیت خندیدن در زندگی و تاثیرات آن بر سلامت انسان‌ها می‌پردازیم.
t 12دلیل مهم برای خندیدن در زندگی

خندیدن یکی از اعمالی است که تاثیر بسزایی در زندگی و سلامت روانی و جسمی انسان‌ها دارد. در این مقاله به اهمیت خندیدن در زندگی و تاثیرات آن بر سلامت انسان‌ها می‌پردازیم.

خندیدن به عنوان یک فعالیت طبیعی و اساسی برای افزایش کیفیت زندگی شناخته می‌شود. این عمل باعث تحریک عضلات صورت و بدن می‌شود و باعث افزایش جریان خون و اکسیژن به سلول‌ها می‌شود که در نتیجه بهبود سلامت جسمانی را به همراه دارد. همچنین، خندیدن باعث تولید هورمون‌های خوشحالی و کاهش استرس و اضطراب می‌شود که تاثیر بسزایی بر روحیه و سلامت روانی افراد دارد.

بر اساس تحقیقات علمی، خندیدن تاثیرات مثبت زیادی بر روابط اجتماعی دارد. افرادی که خنده‌ رو هستند، معمولاً جذابیت بیشتری برای دیگران دارند و باعث افزایش همبستگی و ارتباطات مثبت با افراد دیگر می‌شوند. همچنین، خندیدن می‌تواند  قابلیت ارتباط  بین فردی را فراهم کرده و موجب شادابی و خوشحالی در محیط‌های اجتماعی مختلف شود.

از دیدگاه روانشناسی، خندیدن به عنوان یک راه برای مقابله با استرس و اضطراب شناخته می‌شود. این عمل باعث آزاد شدن اندورفین‌ها، هورمون‌های خوشحالی، در بدن می‌شود که منجر به کاهش استرس و افزایش احساس رضایت و خوشحالی می‌شود. همچنین، خندیدن باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود و موجب بهبود سلامت عمومی شخص می‌شود.

با توجه به اهمیت و تاثیرات مثبت خندیدن بر روحیه و سلامت افراد، لازم است که به این نکته توجه داشته باشیم که خنده‌ رو بودن چقدر اهمیت دارد. باید سعی کرد که در زندگی روزمره خود به خنده و شادابی بیشتری بپردازیم و این عمل را به عنوان یک عادت مثبت در زندگی خود جا بیاوریم. همچنین، باید سعی کرد که افراد دیگر را نیز به خنده و شادابی تشویق کرده و محیط‌های اجتماعی مثبت‌تری را ایجاد کرد.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
چگونه یک زندگی منظم تر داشته باشیم؟

خندیدن

دوازده دلیل مهم برای خندیدن

1 – خنده ، باعث بهتر شدن تنفس و گردش خون می شود .

2 – خنده ، هورمون های استرس موجود در بدن را کاهش می دهد .

3 – خنده ، سیستم دفاعی بدن شما را تحریک می کند و به این ترتیب ، بهتر می توانید با عفونت ها و بیماری ها بجنگید .

4 – خنده ، آزاد شدن اندورفین را تحریک می کند . اندورفین ، محافظ طبیعی بدن در مقابل درد است و به شما حس آرامش و رضایت می دهد .

5 – خنده ، نوعی ورزش است . تحقیقات نشان می دهد 100 بار خندیدن معادل 15 دقیقه دوچرخه سواری است . خنده ای که از صمیم قلب باشد ، ورزشی برای تمام بدن به شمار می آید .

6 – خنده ، باعث می شود دیدگاه تان نسبت به مشکلات ، تغییر کند . همان طور که بیل کازبی ( Bill Cosby )  ، کمدین و هنرپیشه ی سرشناس ، می گوید : « اگر بتوانید به مشکلات بخندید ، می توانید بر آنها پیروز شوید . »

7 – خنده ، باعث برقراری روابط و استحکام آنها می شود . همان طور که ویکتور بورگ   (Victor Borge )   کمدین و پیانیست نامدار می گوید : « خنده ، کوتاه ترین فاصله میان دو نفر است . »

8 – خنده ، عزت نفس تان را بالا می برد ؛ در روابط اجتماعی بیشتر احساس آرامش می کنید و اعتماد به نفس بیشتری دارید .

9 – خنده ، باعث می شود نسبت به زندگی ، خوش بین تر باشید . در نتیجه کمتر احساس ناراحتی ، ناامیدی ، اضطراب و افسردگی می کنید .

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
چرا آسمان آبی است؟

10 – خنده ، احساسات منفی انباشته شده در درونتان – از جمله خشم ، ناامیدی و ترس – را به شکلی مثبت و سالم رها می کند .

11 – خنده ، می تواند شما را هوشیارتر ، خلاق تر ، آرام تر و انعطاف پذیرتر کند . می تواند حافظه ی شما و مهارت هایتان را در تصمیم گیری ، گفت و گو ، سازماندهی اطلاعات و برقراری ارتباط ، تقویت کند .

12 – خنده ، رایگان است .

12دلیل مهم برای خندیدن در زندگی

پنج روش برای افزایش خنده در زندگی

آمار نشان می دهد بچه ها در روز  400 بار می خندند ، در حالی که این عدد در مورد بزرگسالان به 15 بار می رسد . به کمک روش های زیر می توانید خنده را به زندگی تان هدیه کنید :

1 – در هر شرایطی به دنبال شوخی و خنده باشید . بسیار خوب !… در بیشتر شرایط برخی اتفاقات واقعا خنده دار نیستند اما بیشتر آنها تا حدودی طنزآمیزند .

2 – به خود و اشتباهات تان بخندید . سعی کنید به خودتان خیلی سخت نگیرید .

3 – آن چه باعث خنده ی شما می شود ، در پیرامونتان قرار دهید . می توانید از تصاویر فکاهی یا عبارات خنده دار استفاده کنید . می توانید هم زمان با انجام کارهایتان به سی دی های طنز گوش دهید . فیلم های کمدی ، تماشا کنید .

4 – از اتفاقات جالبی که هر روز دیده ، شنیده یا تصور کرده اید ، گزارشی تهیه کنید . لطیفه ها ، معماها و داستان ها را یادداشت کنید . داشتن مجموعه ای از خاطرات جالب و خنده دار ، سرگرم کننده است .

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
کدو تنبل های تماشایی

5 – کمدی کلاسیک تماشا کنید .

t 12دلیل مهم برای خندیدن در زندگی
امتیاز به این نوشته

‫1 نظر ارسال شده در “۱۲دلیل مهم برای خندیدن در زندگی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *