روزنوشته های کلانتر پفک؛ به معده محترم تان رحم کنید!

t روزنوشته های کلانتر پفک؛ به معده محترم تان رحم کنید!
t روزنوشته های کلانتر پفک؛ به معده محترم تان رحم کنید!

طبق آماری که من گرفته ام یکی از تفریحات نسل نوجوان در تابستان خوردن و خوابیدن است. البته ما با بخش دومش که خوابیدن است فعلا کاری نداریم و موضوع صحبت مان خوردن است.

متوجه شده ام خیلی از نوجوان ها وقتی که بیکار هسند و حوصله شان سر می رود می روند سر یخچال تا بلکه چیزی پیدا کنند و بخورند.

نکته عجیب اینجاست که این نوجوانان احتمال می دهند یخچال هم مانند سایت آپدیت بشود. مثلا همانطور که شما می روید سایت را باز می کنید و می بینید مطالب جدید آمده، ممکن است بروید پخچال را باز کنید و ببینید از یک ربع پیش به این طرف خوراکی جدید واردش شده. خیلی سیستماتیک و بدون دخالت انسانی!

خب طبیعی است که چنین چیزی نمی شود. پس چرا هی در یخچال را باز می کنید؟ اگر این سوال را از خودتان بکنید مطمئن باشید با یک چالش فلسفی رو به رو می شوید!

شربت آبلیمو بخورید

از این حرف ها که بگذریم، می خواهم بگویم به خوراکتان اهمیت بدهید. می بینم که لبخندهای گل و گشاد می زنید! منظورم این نیست هی بخورید و خودتان را تقویت کنید. منظورم این است هی خوراکی های متنوع را در معده محترمتان روی هم نچینید. در واقع منظورم این است که به سلامتی تان اهمیت بدهید.

یادتان باشد برای سرگرم شدن کارهای بسیاری به جز خوردن هم هست. کمی به اطرافتان نگاه کنید تا متوجه بشوید چه سرگرمی های مفیدی وجود دارد.

در ضمن این روزها هوا حسابی گرم است. برای همین ممکن است گرما زده شوید. پس شربت آبلیمو را فراموش نکنید. دوباره که آن لبخند را زدید. عصبانی می شوم ها!

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
داستانی از حکایات مولوی، اشک رایگان

نتیجه ماجرای کلانتر پفک و رحم به معده محترم

یکی از لذت های خوب دنیا خوراکی خوردن است اما این به معنای آن نیست که هرچه دستتان آمد بخورید. مخصوصا در این روزها که زمان آزاد بیشتری دارید مواظب باشید خوراکی خوردن به سرگرمی و تفریحتان تبدیل نشود.

اصلا چه معنی دارد که برنامه غذایی طول سالتان را فراموش کنید؟ پیشنهاد می کنم مثل من به سلامتی تان فکر کنید تا بتوانید میزان خوردنتان را کنترل کنید.

توضیح تصویر

من همیشه برنامه غذایی سالمم را رعایت می کنم و هیچ وقت پرخوری نمی کنم. حتی روزهایی که زمان آزاد بیشتری داشته باشم.

اختصاصی نشریه‌ی اینترنتی نوجوان‌ها – یاسمن رضائیان

t روزنوشته های کلانتر پفک؛ به معده محترم تان رحم کنید!
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *