روزنوشته های کلانتر پفک؛ خرده کاری ها را انجام بدهید

خرده کاری ها را انجام بدهید
t روزنوشته های کلانتر پفک؛ خرده کاری ها را انجام بدهید
خرده کاری ها را انجام بدهید

گاهی آدم هفته را طوری شروع می‌کند که احساس می‌کند شنبه، پنج‌شنبه است! حتماً می‌پرسید: «کلانتر، چطور چنین چیزی ممکن است؟» خب منظورم این است که آدم خیلی خسته است و اصلاً انرژی روز اول هفته را ندارد. اما چرا این اتفاق می‌افتد؟ شاید بگویید «به خاطر این است که کل آخر هفته را ولو بوده‌ای و حالا تنبل شده‌ای!»

عزیزانم؟! من و تنبلی؟ به نظرتان این حرف منطقی می‌آید؟ قبول دارم که این موضوع برای بسیاری از گربه‌های تنبل پیش می‌آید اما برای من هرگز!

خب من آخر هفته حسابی درگیر خرده کاری بودم. می‌دانید منظورم از خرده کاری چیست. خودتان هم از این کارها زیاد دارید. یعنی همه‌مان داریم. اما بعضی‌ها انجام می‌دهیم و بعضی‌ها نه. اما از آن‌جایی که من گربه‌ای منظم هستم و اصلاً دلم نمی‌خواهد کار تلنبار شده داشته باشم هرچند وقت یک‌بار خرده کاری‌هایم را انجام می‌دهم.

این کارهای ناتمام موذی!

راستی تا حالا به طور جدی به خرده کاری‌هایتان فکر کرده‌اید؟ یک لباس دارید که باید یکی از دکمه‌هایش را سفت کنید، یک کتاب دارید که فقط فصل آخرش را نخوانده‌اید اما مدت‌هاست آن را کنار گذاشته‌اید، کشوی میز تحریرتان را می‌خواهید مرتب کنید، اتاقتان را جارو نکرده‌اید و انگار جاروکردنش طلسم شده، کتانی‌تان را باید بشویید، یک ایده برای درست کردن کارت پستال داشته‌اید اما انجام نداده‌اید…

می‌بینید؟ همه‌ی این‌ها خرده کاری هستند. حالا شاید با خودتان بگویید «ای بابا، خب حالا این کارها را داریم که داریم. چه اشکالی دارد؟ تا الآن انجام نداده‌ایم چند روز دیگر هم انجام نمی‌دهیم.» اما خب اشتباه همین‌جاست.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
دستاوردهای روزانه یک نوجوان خیلی ردیف (133)

خرده کاری‌ها به ظاهر کارهای کوچکی هستند که شاید اگر انجامشان ندهید هیچ مشکلی در زندگی ایجاد نکنند اما اثر منفی‌شان را می‌گذارند. یعنی همیشه یک گوشه‌ای از ذهنتان این فکر هست: «آن کار را انجام ندادم.»

تازه، این فقط یک بُعد ماجراست. آن‌ها می‌توانند تأثیری به مراتب منفی‌تر داشته باشند. آن‌ها ناخودآگاه به ما تلقین می‌کنند که «ما مسئولیت‌پذیر نیستیم چون دو‌تا دانه کار کوچک داریم که هی می‌خواهیم انجام بدهیم ولی انجام نمی‌دهیم.»

می‌بینید؟ این‌طور که پیداست این خرده کاری‌ها خیلی موذی هستند! پس همین امروز دست به کار شوید و چندتایی از آن‌ها را انجام بدهید. الآن هم که تابستان است و اگر خسته شوید می‌توانید استراحت کنید. مثل من که نمی‌خواهید سر کار بروید. پس فرصت را غنیمت بدانید و همین امروز یکی از آن‌ها را شروع کنید. بعد ببینید چقدر حس خوبی پیدا خواهید کرد.

نتیجه‌ی ماجرای کلانتر پفک و انجام دادن خرده کاری‌ها

همه‌ی ما گربه‌ها و آدم‌ها در زندگی خرده کاری داریم؛ منظورم از خرده کاری، کارهای نصفه و نیمه مانده است. این‌ها کلی بار منفی برایتان تولید می‌کنند. پس دست به کار شوید و انجامشان بدهید تا ذهنتان از بار آن‌ها خلاص شود.

توضیح عکس

دیروز بعد از انجام دادن خرده کاری‌هایم یک چرت نیم‌ساعته هم زدم. آخ که چقدر می‌چسبد این خواب‌های بعد از فعالیت‌های مفید و مثبت!

اختصاصی نشریه‌ی اینترنتی نوجوان‌ها – یاسمن رضائیان

t روزنوشته های کلانتر پفک؛ خرده کاری ها را انجام بدهید
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *