روزنوشته های کلانتر پفک؛ هر چیزی به جای خودش

روزنوشته های کلانتر پفک | هر چیزی به جای خودش | کلانتر پفک
t روزنوشته های کلانتر پفک؛ هر چیزی به جای خودش
روزنوشته های کلانتر پفک | هر چیزی به جای خودش | کلانتر پفک

امروز در ساعت استراحت و چای و بیسکوییتم داشتم چند تا مقاله را که دیشب دانلود کرده بودم می‌خواندم. مقاله‌ها درباره‌ی نظریات زمان بودند و واقعاً جالب و شگفت‌انگیز. زمان، مقوله‌ای است که این روزها حداقل یک‌بار در روز به آن فکر می‌کنیم. آن‌هم وقتی که سر کلاس نشسته‌ایم و به ساعت نگاه می‌کنیم و می‌گوییم «چرا نمی‌گذرد؟!»

خب راستش این موضوع برای خود من هم پیش آمده. برخی روزها دلم می‌خواسته زمان بگذرد که بروم خانه و بخوابم. نه اینکه شغلم را دوست نداشته باشم، دارم، اما آنقدر خسته بوده‌ام که فقط خواب می‌خواستم.

اگر اهل فیزیک و نظریات انیشتین باشید به احتمال زیاد به نظریه‌ی نسبیت انیشتین آشنایی دارید. این نظریه می‌گوید چیزی به اسم گذشته و حال و آینده وجود ندارد. در واقع می‌گوید ما سه زمان نداریم. همه‌چیز در یک زمان اتفاق می‌افتد و همه‌چیز همین حالاست. می‌بینید؟ این نظریه خیلی بحث‌برانگیز و جذاب است و ذهن را حسابی به خودش مشغول می‌کند.

شما درباره‌ی زمان چه فکر می‌کنید؟ با انیشتین موافقید و یا شاید اصلاً نظریه و حرفی تازه دارید؟ برایم از نظراتتان راجع به زمان بگویید. دوست دارم با افکارتان بیشتر آشنا شوم.

میانه‌رو باشید

حالا شاید بگویید: «کلانتر، نه به اینکه دیروز داشتید با ما شوخی می‌کردید نه به اینکه امروز دارید درباره‌ی مباحث سنگین فیزیک و نظریات زمان صحبت می‌کنید.»

عزیزانم، گربه‌ای‌زاد و آدمی‌زاد باید میانه‌رو باشد و روش زندگی من دقیقاً همین است. نه لازم است کلاً فرهیخته باشید و یک‌سره سرتان توی کتاب و درس و تحقیق باشد نه درست است که کلاً بی‌خیال و بی‌برنامه و بی‌هدف باشید و مدل «هرچه پیش آید خوش آید» زندگی کنید. هرچیزی به جای خودش.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
معرفی 15 انیمه کمدی برتر در دنیا

بله، این نکته خیلی مهم است و می‌تواند نکته‌ی محوری روزنوشته‌ی امروز باشد: هر چیز به جای خودش. در زندگی هیچ‌چیز را قربانی چیز دیگر نکنید. به جایش مطالعه کنید و به جایش هم تفریح و استراحت کنید.

واقعیت این است که انسان‌ها و گربه‌ها ذاتاً میانه‌رو هستند. احتمال قوی بدهید هر گربه و هر انسانی که در همه‌ی شرایط دارد خودش را فرهیخته نشان می‌دهد و یا همیشه خودش را سرخوش و بی‌خیال نشان می‌دهد دارد برایتان نقش بازی می‌کند. چون چنین چیزی با ذات ما تضاد دارد. مگر اینکه خصوصیاتی را در خودش سرکوب کرده باشد که آن دیگر یک بحث روانشناسی است.

چی؟ دوست دارید درباره‌ی این موضوع بدانید؟ خب امروز دیگر نمی‌شود صحبت کرد چون بحثش مفصل است. شماها هم خسته هستید و بعد از استراحتی کوچک باید به کارهای مدرسه‌تان برسید. پس سر فرصت با هم درباره‌اش صحبت می‌کنیم.

نه، نه، یادم نمی‌رود. اصلاً اینجا گوشه‌ی دفترم یادداشت می‌کنم «سرکوب کردن خصوصیات و نقش بازی کردن.» خب این کلیدعبارت باعث می‌شود یادم بماند درباره‌ی این موضوع صحبت کنم. خوب است؟

نتیجه‌ی ماجرای کلانتر پفک و هر چیزی به جای خودش

در زندگی همیشه میانه‌رو باشید. نه از آن طرف بوم بیفتید و خیلی فرهیخته‌بازی از خودتان درآورید، نه از این طرف بیفتید و کلاً بی‌خیال و «باری به هر جهت» باشید. انسان و گربه‌ای که شخصیتی میانه‌رو دارد طبیعی و نرمال است.

درباره‌ی نظریات زمان هم مطالعه کنید و اطلاعاتی هرچند مختصر به دست بیاورید. خوب است که همیشه موضوعی در ذهن داشته باشید که به شما کمک کند فراتر از روزمرگی‌هایتان بیندیشید.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
معرفی آلبوم چهارشنبه سوری اثر محمد منتشری

توضیح تصویر

مثل من باشید. مطالعه کنید و بدانید و شگفت‌زده شوید. مثلاً مباحث جذابی در علم فیزیک مطرح شده است. با این دید که «فیزیک یکی از درس‌های مدرسه است و حوصله‌اش را ندارم» خودتان را از دنیای بی‌انتهای دانستنی‌های جذاب و علمی دور نکنید.

اختصاصی نشریه‌ی اینترنتی نوجوان‌ها – یاسمن رضائیان

t روزنوشته های کلانتر پفک؛ هر چیزی به جای خودش
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *