روزنوشته های کلانتر پفک (۳۵)

t روزنوشته های کلانتر پفک (۳۵)

اختصاصی نشریه اینترنتی نوجوان ها

یاسمن رضائیان

پفک و رویاهای گربه ای

پفک و رویاهای گربه ای.سایت نوجوان ها (1)بسیاری از دانشمندان و روانشناسان معتقدند که انسان به رویاهایش زنده است. البته این عقیده با کمی گسترش عقیده کلانتر پفک هم هست. نه فقط انسان ها که گربه ها هم به رویاهایشان زنده هستند. بله، دوستان عزیزم، رویا از قدرتمندترین نیروهای زندگی است. شما وقتی از همه چیز خسته می شوید، وقتی دلتان می خواهد به زمین و زمان غر بزنید و بیخودی گیر بدهید که چرا موز به جای میوه، کلا هسته است و چرا کتاب ها را سر و ته نمی خوانیم و چرا به جای تلویزیون از رادیو تصویر پخش نمی شود، یعنی شما زیاد حالتان خوش نیست. و وقتی حالتان خوش نیست نیاز دارید یک گوشه بنشینید و به رویاهایتان فکر کنید. 
من هم هرچند وقت یک بار همین کار را می کنم. یعنی وقتی که اعصابم حسابی به هم ریخته است و آفتاب هم وسط کله ام می تابد و بیشتر عصبانی ام می کند، می روم زیر سایه یک درخت می نشینم، چشم هایم را می بندم و به رویاهایی که در سر دارم فکر می کنم. حتما الآن با خودتان می گویید «مگر گربه ها هم رویا دارند؟» البته که دارند. اصلا شما هیچ موجودی را پیدا نمی کنید که امید و رویایی در سر نداشته باشد. گربه ها که جای خود دارند. ذهن آنها پر از رویاهای بزرگ و کوچک است.
خب خود شما چی؟ چه رویاهای بزرگی در سر دارید؟ به نظرتان وقتی آدم اعصابش به هم ریخته است به رویاهایش پناه نمی برد؟ فکر کردن به رویا همیشه حال آدم را خوب می کند.
توضیح تصویر: اینجوری چشم هایم را می بندم و به رویاها فکر می کنم. حالا حدس بزنید دارم به چه رویایی فکر می کنم: یک ظرف پر از ماهی سرخ کرده؟ سفر به سرزمین ماهی ها؟ یک خواب خوب در کنار بی نهایت بالش نرم و گرم؟ محله ای با امنیت؟ بله، هرکدام از این ها می تواند باشد.
نتیجه می گیریم: کلانتر پفک می گوید همه آدم ها و گربه ها با رویاهایشان زنده هستند و وقتی اعصابمان خرد است می توانیم به رویاهایمان فکر کنیم تا دوباره حالمان خوب شود. پیشنهاد می شود مثل کلانتر پفک هرچند وقت یک بار رویاهایتان را با خودتان مرور کنید تا با انگیزه تر به زندگی ادامه بدهید.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
دستاوردهای روزانه یک نوجوان خیلی ردیف (153)

 

t روزنوشته های کلانتر پفک (۳۵)
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *