سایت من (قسمت هشتم)

t سایت من (قسمت هشتم)

اختصاصی نشریه اینترنتی نوجوانها

کار بردهای متفاوت متن در جدول(7)

در مطالب قبلی شما را با انواع تگها و همچنین تگ بسیار مفید table آشنا کردیم در این مطلب سعی بر  این است که شما را با کار بردهای متفاوت متن در جداول آشنا کنیم .

شما در این مطلب با خصوصیات زیادی از جدول آشنا می شوید در مطلب قبلی آموختید که خصوصیت border  به جدول کادر می دهد حال شما را با خصوصیت bordercolor آشنا می کنیم همانگونه که از نام آن مشخص است با ایجاد رنگ برای کادر می شود اما قانون رنگ گذاری به چه صورت است .

رنگها از سه قسمت کلی RGB تشکیل شده اند که r(RED) g(GREEN)b(BLUE) می باشند و برای نامگذای هر کدام با دو عدد کنار هم که از 0 تا f می تواند باشد استفاده می کنیم مثلا:

00ff00 رنگ سبز را نمایش می دهد چون بقیه اعداد صفر است به همین ترتیب هر چه عدد آن رنگ مورد نظر را بیشتر دهیم آن رنگ بیشتر به چشم می آید .

نمونه کار 1:رنگ قرمز را برای کادر جدول در نظر گرفته ایم.

 

 Untitled-1

همانگونه که می بینید با تعیین رنگ مورد نظر رنگ کادر اطراف جدول عوض شده است و همچنن در شکل می بینید که کادر را نیز پهن تر کرده ایم .

 

نمونه کار 2: در این قسمت ارتفاع و پهنای جدول را افزایش داده ایم که این عمل با استفاده از دو خصوصیت width  و height امکان پذیر است همانگونه که در تصویر نیز این را به شما آموزش داده ایم .

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
نرم افزار aviate

 Untitled-2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

t سایت من (قسمت هشتم)
امتیاز به این نوشته

‫1 نظر ارسال شده در “سایت من (قسمت هشتم)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *