سیرک با حیوانات هولوگرامی

سیرک
t سیرک با حیوانات هولوگرامی

تاریخچه کوتاهی از سیرک

سیرک ها با در اختیار گرفتن حیوانات گوناگون و تعلیم دادن آن‌ها معمولا نمایش های هیجان انگیزی برای تماشاگران به‌ راه می‌اندازند.

اهلی کردن حیوانات به پیش از تاریخ برمی گردد. نمایش با حیوانات نیز سابقه ای طولانی دارد. رومی‌های باستان شیرها را به جان اسیران و پهلوانان می‌انداختند و مردم از این نمایش‌ها لذت می‌بردند. در بعضی کشورها نمایش گاوبازی هنوز هم رواج دارد.

سازمان‌های حمایت از حیوانات

اما مدتی است سازمان‌های حمایت از حیوانات تلاش کرده‌اند تا دولت‌ها استفاده از حیوانات را درنمایش ها ممنوع کنند. تا این حیوانات بیچاره را از رنج و عذاب زندگی در این سیرک‌ها برهانند. زیرا مربیان سیرک معمولا این حیوانات را با شلاق زدن و رنج گرسنگی وادار به فرا گرفتن این تعلیمات می‌کنند. اما مردم نیز برای تماشای این گونه نمایش‌ها با حیوانات علاقه نشان می‌دهند و تصور سیرکی که حیوانی در آن نمایش نمی‌دهد کمی سخت است.

سیرک با حیوانات هولوگرامی

سیرک مدرن در آلمان

حالا سیرکی در آلمان با بهره گرفتن از تکنولوژی‌های پیشرفته توانسته است حیواناتی دیدنی‌تر را جایگزین حیوانات واقعی کند. این گروه نمایشی که از سال 1976 فعالیت خود را آغاز کرده است، حالا به کمک تعدادی از متخصصان و استفاده از پروژکتورهای وِیژه تصاویر هولوگرام توانسته است صحنه‌ای 32 متری را با حیواناتی به اندازه واقعی و دید 360 درجه پر کند.

سیرک با حیوانات هولوگرامی

هولوگرام چیست؟

هولوگرام در حقیقت نوعی تصویر سه‌بعدی است که بینندگان می‌توانند آن را به شکلی واقعی در مقابل خود تجسم کنند. این تصاویر با دوربین‌های مخصوص از همه زاویه‌های یک شیء ثبت می‌شود. سپس به وسیله پروژکتورهای ویژه‌ای دوباره نمایش داده می‌شود.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
تندیس هایی که داستان هایی را روایت می کنند - تندیس خیابان

این سیرک دوباره توانسته است با نمایش این حیوانات که از حیوانات اصلی نیز دیدنی‌تر هستند، تماشاگران را به خود جذب نماید.

سیرک با حیوانات هولوگرامی
t سیرک با حیوانات هولوگرامی
حیوانات هولوگرامی

در ادامه توجه شما را به کلیپی جالب از این سیرک جلب می کنیم.

جمال رادفر

t سیرک با حیوانات هولوگرامی
امتیاز به این نوشته

‫1 نظر ارسال شده در “سیرک با حیوانات هولوگرامی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *