شله زرد را دوست دارم. پر از رنگ است. برای درست کردن آن اول باید برنج را شست.یک پیمانه برنج شستیم.حجمش زیاد نشد. چهار تا کاسه شد .بعد از شستن برنج ، آب به برنج اضافه می کنیم. مقدار آب قانون ندارد. من از مادر بزرگم هم پرسیدم محدودیتی برای آب نگذاشت.
مادربزرگم خیلی خوب این دسر درست می کند. چه حیف که مادربزرگم این روزها بیمار است!!!بعد برنج را روی گاز بگذارید و روغن بهش اضافه کنید. مادربزرگم گفت کره بریزید. حرف مادر بزرگ را گوش نکردیم 😁
یادی از “لیلا” و عشق در هیاهوی شلهزردپزان
حواستان باشد آن را خوب هم بزنید تا خدای نکرده ته نگیرد. بعد شکر اضافه کنید و هم بزنید. بعد نوبت زعفران است. زعفران که می ریزید شگفت زده می شوید از رنگ زیبایی که برنج تان می گیرد. حالا نوبت هل است. در این مرحله رنگ و عطرش آدم را دیوانه می کند… اضافه کردن مغر بادام را فراموش نکنید.یاد فیلم لیلا افتادم. مرد و زن در شله زرد پزان با هم آشنا شدند و باز در شله زرد پزان همدیگر را پیدا کردند …..
هم بزنید. این غذا را را باید خیلی هم زد ….
آخرین لمس: تزیین، هنر و ذوقی وصفنشدنی
باید از دیگران خواست که طعم آن را بچشند. اگر تائید کردند اکیه. تائید نهایی را معمولاً مادرم می کند. بعد از تائید گلاب اضافه کردیم و چند دقیقه بعد کشیدیم …..تزئین روی شله زرد سخت است. من هیچ وقت نتوانستم روی شله زرد بدون اینکه دستم بلرزد با دارچین اسم ائمه را بنویسم و تزئین کنم…
تزیین شله زرد دیگران

یک پاسخ
خیلی عکس ها زیبا بود