چگونه در ماه رمضان روزه بگیریم؟

رمضان
t چگونه در ماه رمضان روزه بگیریم؟

نکات روزه داری مواردی هستند که با رعایت کردن آنها می توانید راحت تر و بهتر روزه بگیرید. 

t چگونه در ماه رمضان روزه بگیریم؟

اهمیت سحری خوردن

از نکات روزه داری این است که سحری را تا جایی که ممکن است کامل بخورید، چون هم پربرکت است و هم به شما کمک می کند که تا عصر به راحتی روزه خود را ادامه بدهید.سحری باید مانند وعده ناهار در نظر گرفته شود. یعنی یک وعده کامل تا بدن دچار کمبود نشود. یعنی شما علاوه بر افطار که یک وعده سبک است و شام مختصری که می‌خورید حتما باید سحری را هم جداگانه مصرف کنید. زیرا در این فصل بدن شما باید تقریبا ۱۷ ساعت بدون غذا دوام بیاورد تا هم به فعالیت‌های روزانه برسد وهم روزه‌داری را تحمل کند. اگر شما وعده سحر را حذف کنید بی‌اختیار چندین ساعت را به این زمان اضافه می‌کنید که زمان بسیار طولانی است.

در نظر گرفتن خشنودی خداوند در نیت روزه

حتما به یاد داشته باشید که نیت کنید. یعنی نیت کنید که برای خشنودی خداوند روزه می گیرید تا خدا روزه شما را قبول کند. این مورد از نظر روحی به شما کمک می کند تا راحت تر روزه بگیرید.طبق رساله مراجع تقلید لازم نیست انسان نیت روزه را از قلب خود بگذراند یا مثلا بگوید روزه می‌گیرم بلکه همین‌قدر که براى انجام فرمان خداوند عالم از اذان صبح تا مغرب، کارى که روزه را باطل می‌کند انجام ندهد، کافى است و براى آن که یقین کند تمام این مدت را روزه بوده، باید مقدارى پیش از اذان صبح و مقدارى هم بعد از مغرب از انجام کارى که روزه را باطل می‌کند خوددارى نماید.

t چگونه در ماه رمضان روزه بگیریم؟

شرکت در مراسم مذهبی از نکات روزه داری

کار مهمی که در ماه رمضان باید انجام بدهید این است که در مراسم های مذهبی شرکت کنید و قرآن و نماز بخوانید. می توانید به سخنرانی ها و مجلس های مذهبی بروید و یا برنامه ها را از تلویزیون دنبال کنید.

دوری از نور خورشید

این هم یکی دیگر از نکات روزه داری در ماه رمضان است که در بخش پیش نیز به آن اشاره کردیم: کارهای سنگین انجام ندهید زیرا باعث می شود تشنه و گرسنه شوید. در صورت امکان، زیر آفتاب نمانید و در طول روز در خانه بمانید. این کار به شما کمک می کند تا راحت تر بتوانید روزه بگیرید.

t چگونه در ماه رمضان روزه بگیریم؟

خود را در موقعیت های سخت قرار ندهید

افرادی هستند که در ماه مضان روزه نمی گیرند. سعی کنید از جاهایی که در آن غذا می خورند و چیزهایی که شما را وادار می کند به غذا خوردن فکر کنید دوری کنید. این کار باعث می شود کمتر گرسنه شوید. برای اینکه به این چیزها فکر نکنید کتاب بخوانید، یا در طول روز بخوابید یا هر کار دیگری که دوست دارید انجام بدهید.

t چگونه در ماه رمضان روزه بگیریم؟

نکات روزه داری به ما می گوید به آرامی غذا بخورید

در زمان افطار سعی کنید با خانواده غذا بخورید و مراقب باشید زیاد و یا تندتند غذا نخورید. زیرا معده شما در تمام طول روز خالی بوده و این کار ممکن است به معده تان آسیب برساند. به آرامی غذا بخورید تا سیر شوید و در طول شب سعی کنید از آب یا مایعات زیاد استفاده کنید.

t چگونه در ماه رمضان روزه بگیریم؟

و در آخر شما موفق شدید که یک روز کامل را روزه بگیرید. شب را استراحت کنید و خود را برای روز بعد آماده کنید. از ماه رمضان بهره بگیرید و از آن لذت ببرید.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
مسابقه ادبی شماره (8)

رمضان

 امیرحسین رادفر

t چگونه در ماه رمضان روزه بگیریم؟
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *