صبحانه‌ خوشمزه برای گردش در طبیعت

صبحانه‌ خوشمزه برای گردش در طبیعت
t صبحانه‌ خوشمزه برای گردش در طبیعت

صبحانه‌ خوشمزه برای گردش در طبیعت از نیازهای یک پیک نیک خوب است! اگر جزو نوجوان هایی هستی که به دل طبیعت می زنی باید طرز تهیه چندتا صبحانه مناسب و راحت و مقوی را یاد بگیری. ما هم در این مطلب سراغ همین موضوع رفته ایم. امیدواریم از خوردن این غذاها ی پر انرژی لذت ببری.

صبحانه‌ خوشمزه برای گردش در طبیعت + تامین سوخت و ساز بدن

نان تست + تخم مرغ نیمرو +  برگ کاهو + کمی پنیر چدار رنده شده

چند برگ جوان کاهو را روی نان تست بگذارید و تخم مرغ را نیمرو کرده و روی آن قرار دهید. مقداری پنیر چدار (اگر ندارید از پنیر صبحانه استفاده کنید) را رنده کنید و روی آن بپاشید و نوش جان کنید.

صبحانه‌ خوشمزه برای گردش در طبیعت

خواص

 تخم مرغ منبع بسیارغنی پروتئین است. ارزش بیولوژیکی پروتئین تخم مرغ بسیار بالاست و نسبت به سایر منابع پروتئینی مثل لبنیات، گوشت ها و حبوبات غنی تر است. پروتئین تخم مرغ دارای تمامی اسیدآمینه های ضروری برای سلامتی بدن می باشد.

کاهو مقدار زیادی آب در برگ های خود دارد و کالری آن برای بدن منفی است و برای سوخت و ساز بدن جوان ها بسیار مفید است. همچنین دارای مقادیر زیادی ویتامین (آ) و ویتامین K است. ویتامین K با افزودن تراکم استخوان ها موجب تقویت استخوان می شود.

برگ های بیرونی کاهو ارزش خوراکی بسیار دارند زیرا این برگ ها بیشتر در معرض نور آفتاب قرار دارند و نسبت به برگ های داخلی حاوی ویتامین بیشتری هستند. هرچه کاهو سبزتر باشد ویتامین بیشتری دارد. آب کاهو، خنک و شادابی بخش است و میزان فراوان منیزیم در آب آن سبب تقویت بافت عضلانی، اعصاب و مغز می شود. آب کاهو جنبه درمانی دارد.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
شعر (طلوع محمد)مهدی سهیلی همراه با آواز شجریان وایرج

صبحانه‌ خوشمزه برای گردش در طبیعت + حفظ شادابی و جوانی

نان تست + مقداری میوه آواکادو + دانه های لوبیای سبز + جوانه

روی نان تست مقداری از آواکادوی پوست کنده و له شده بمالید. مقداری لوبیای سبز را از پوسته خارج کرده و روی آن بریزید و روی آن ها مقداری جوانه بریزید. این جوانه می تواند جوانه ماش، گندم یا هر دانه دیگر باشد.

برای به دست آوردن جوانه که بسیار مقوی و دارای انرژی فراوان است کافی است مقداری از هرنوع دانه را پاک کنید و ۲۴ ساعت در آب معمولی بخیسانید. سپس آب روی دانه ها را کاملا خارج کنید و پارچه نخی نم دار را روی آن پهن کنید و هرروز مقداری آب با آب پاش روی آن اسپری کنید. بعد از چند روز جوانه های سفید آن را خواهید دید. وقتی این ساقه ها کمی بلند شدند آماده خوردن می شوند.

صبحانه‌ خوشمزه برای گردش در طبیعت

خواص

 فصل بهار بهترین فرصت برای پرورش جوانه ها و نفع بردن از خواص تغذیه ای آنهاست. مناسب ترین دانه ها برای جوانه زدن گندم، ماش، شبدر، یونجه، عدس و نخود است. جوانه ها سرشار از ویتامین های گروه B و E هستند. این دو ویتامین را به عنوان ویتامین جوانی می خوانند، بنابراین جوانه ها اکسیر جوانی هستند.از موارد مهم و مفید دیگر در مصرف این مواد غذایی می توان به تقویت مو، جلوگیری از ریزش مو، رفع یبوست، بی حالی و خستگی و به عنوان یک مسکن خوب اشاره کرد.

حتما شما هم درباره فایده و تاثیر مثبت جوانه ها روی رشد و تقویت مو شنیده اید. تقریبا تنها خاصیت و فایده ای که این روزها از جوانه گندم و ماش یاد می شود نقش آن ها در سلامت پوست و مو است. در تحقیقات جدیدی که انجام شده وجود چند نوع آنتی بیوتیک در آووکادو ثابت شده است. یک فنجان آووکادو، یک چهارم نیاز روزانه‌ی بدن به فولات یا همان اسید فولیک را تأمین می‌کند.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
تفاوت هتل با هاستل

تا وقتی که لوبیا، سبز و تازه است در گروه سبزیجات جای دارد، ولی وقتی غلاف و دانه‌ های آن خشک شود جزء گروه حبوبات است. لوبیا سبز در مقایسه با لوبیا خشک کالری بسیار کمی دارد به طوری که در ۱۰۰ گرم آن تنها ۳۰ کالری انرژی نهفته است و کل لوبیا سرشار از ویتامین‌ های A ، B ، C  و مواد معدنی آهن، فسفر، کلسیم و پتاسیم است.

لوبیا سبز برای بیماران قلبی مبتلا به دیابت و بیمارانی که دچار گرفتگی عروق هستند مفید است. لوبیا سبز منبع غنی از ویتامین A از نوع بتاکاروتن و همچنین ویتامین C است. این دو ماده مغذی،‌ آنتی اکسیدان هایی مهم هستند که به کاهش رادیکال های آزاد موجود در بدن کمک می ‌کنند.

صبحانه‌ خوشمزه برای گردش در طبیعت + استخوان هایی قوی

نان تست + پنیر خامه ای + ریحان + پنیر رنده شده

گوجه ها را نگینی خرد کنید و روی نان تست بریزید. برگ های ریحان را جدا کرده و پس از شست‌وشو و ضدعفونی‌کردن روی گوجه ها بچینید. مقداری پنیر روی مواد قبلی بگذارید و نوش جان کنید.

صبحانه‌ خوشمزه برای گردش در طبیعت

خواص

 یکی از خواص سبزیجات و میوه های پتاسیماست. همان طور که می دانیم، پتاسیم عنصری است که برای کنترل فشار خون به کار می رود. کمبود پتاسیم، مخصوصا وقتی که غذاها دارای مقدار زیادی سدیم (نمک) باشند، می تواند موجب بالا رفتن فشار خون شود. تحقیقات نشان داده است که کلسیم موجود در لبنیات به ویژه پنیر به خاطر داشتن فیبر بالا، از ابتلا به سرطان سینه جلوگیری می کند. همچنین یکی از عوامل موثر در بالا بردن تراکم استخوان است.

این سه صبحانه‌ خوشمزه برای گردش در طبیعت می تواند یک روز خوب و شاد را برای شما بسارد البته خود تان هم می توانید با ایده های جدید صبحانه هایی جالب و مقوی تهیه کنید.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
آزمایش میزان حجم شش و ریه انسان

t صبحانه‌ خوشمزه برای گردش در طبیعت
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *