کاردستی گل لاله باکاغذ

کاردستی گل لاله
t کاردستی گل لاله باکاغذ

آموزش ساخت کاردستی گل لاله باکاغذ

اگر تا کنون کاردستی گل لاله باکاغذ رانساختید، این گل ها بهترین گزینه برای شروع هستند. کاردستی گل لاله ساده یک پروژه سرگرم کننده و ایده آل برای شما خواهند بود. به محض این که کاردستی گل با کاغذ رنگی  را برای کودکان درست کردید، خواهید دید که چرا آن ها یکی از ساده ترین و محبوب ترین گل های اوریگامی هستند. کاردستی گل را می توان تنها در چند دقیقه با تازدن های ساده بسازید.

نکته بسیار جذاب در مورد کاردستی گل لاله باکاغذ این است که می توان  آن ها را به صورت ایستاده استفاده کرد. همچنین می توانید آن ها را روی یک کارت اوریگامی زیبا بچسبانید و از آن به عنوان یک هدیه یا نشانک فوق العاده استفاده کنید. یا حتی می توانید از کاردستی گل لاله  به عنوان تزئینات در دفترچه یادداشت یا برای ساختن تابلو کلاژ استفاده کنید.

مشاوره سئو حرفه ای با زهرا رئیسی🔥 (کلیک کنید)😍

با ایده های خلاقانه حتی می توانید ساقه ی کاردستی گل لاله را باز کنید و آنها را پشت سر هم در کنار شومینه یا طاقچه پنجره قرار دهید تا یک باغچه ی کوچک گل لاله کاغذی زیبا داشته باشید.کاردستی گل لاله را در جشن ها و میهمانی هایتان روی یک میز پراکنده کنید یا حتی نام مهمان خود را روی برگ ها بنویسید و از آنها به عنوان کارت میهمان استفاده کنید.تنها چیزی که نیاز دارید مقداری کاغذ اوریگامی رنگارنگ و یک قیچی و مقداری چسب است. پس برای ساختن لاله های کاغذی زیبای خود دستورالعمل های گام به گام ساده زیر را دنبال کنید.

کاردستی گل لاله

 

 

کاردستی با کاغذ رنگی

 

 

کاردستی گل لاله ساده

 

 

کاردستی گل با کاغذ رنگی و مقوا

 

 

کاردستی گل لاله با کاغذ رنگی

 

 

گل لاله کاغذی

کاردستی گل لاله کاغذی ایستاده 

لوازم مورد نیازکاردستی گل لاله باکاغذ

کاغذهای رنگی به شکل مربع به ابعاد دلخواه
چسب
قیچی

شیوه ساخت کاردستی گل لاله باکاغذ

برای ساخت این لاله های اوریگامی به دو مربع رنگی مختلف کاغذ اوریگامی نیاز دارید. یکی برای سر گل که (من قرمز کلاسیک را انتخاب کردم) و یکی برای ساقه که بهتر است رنگ سبز یا قهوه ای باشد.

مرحله اول کاردستی

گام اول

ابتدابرای ساختن سر گل لاله کاغذی کاغذ قرمز را بردارید.  اگر کاغذ بزرگ است؛ آن را روی سطحی صاف قرار دهید. طول و عرض کاغذ را اندازه گیری کرده و آن را به چهار قسمت کاملا مساوی تقسیم کنید. پس از آن به وسیله ی تا زدن کاغذتان را به مربع های کوچک تری تبدیل کنید. به این ترتیب کاغذ شما برای ساخت چهار عدد سر گل آماده می شود.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
ایده هایی جذاب از کاردستی با برگ لاکچری

گام دوم لاله کاغذی

گام دوم

یکی از مربع ها ی تا زده شده را برش بزنیدو جدا کنید. سپس کاغذ را روی سطح صافی قرار دهید و یکی از گوشه های مربع را به طرف بالا تا بزنید طوری که مربع تبدیل به یک مثلث شود تای کاغذ را باز کنید و این بار از طرف مقابل مجددا تا زدن را تکرار کنید؛ به صورتی که خط یک تای ضربدری مانند تصویردر وسط مربع ایجاد شود.

کاردستی گل لاله باکاغذ

گام سوم

مثلث کاغذی را روی سطح صافی بگذارید طوری که راس آن  به طرف بالا باشد. خط تای وسط مثلث را در نظر بگیرید سپس دو طرف خط تای وسط، را هر کدام جداگانه مانند تصویر به دو قسمت تقسیم کنید . پس از آن یکی از گوشه های دوطرف مثلث را به طرف راس مثلث بالا برده و روی اندازه یک دوم تا بزنید و خط تا را با ناخن محکم کنید. همین کار را برای گوشه ی مقابل نیز انجام دهید و گوشه مقابل را بالا برده و روی اندازه یک دوم تا بزنید.  به این ترتیب گلبرگ های کاردستی گل لاله  شکل می گیرد .

کاردستی گل لاله باکاغذ

گام چهارم

برای زیبا ترشدن گلبرگ های گل لاله و ثابت ماندن گلبرگ ها، به این ترتیب عمل کنید. ابتدا قسمت سر گل ساخته شده را به شکل وارونه روی سطح صاف  قرار دهید.سپس دو مثلث کوچک از گوشه کناری بازو های گلبرگ را به سمت داخل تا بزنید و مثلث های کوچک جدید را با کمی چسب روی بدنه اصلی بچسبانید.

کاردستی گل لاله باکاغذ

گام پنجم

ساقه و برگ های کاردستی گل لاله کاغذی، به شکل یکپارچه و متصل به هم ساخته می شود که  بهتر است از کاغذ رنگ سبز استفاده کنید. برای شروع کاغذ رنگی را به شکل مربع و با ضلع های کاملا مساوی، برش بزنید. سپس مربع را از وسط طوری تا بزنید که یک خط کج به شکل عمود وسط کاغذ ایجاد شود.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
گل کاری در جلد سی دی

تا های کاغذ را باز کنید وآن را روی سطح صافی قرار دهید. طوری که خط تای وسط عمودی قرار گیرد. سپس از گوشه لبه های دو ضلع مثلث را به طرف داخل و مقابل هم تا بزنیدو به این ترتیب مربع را به لوزی با ضلع های نامساوی که دو مثلث بسته در پایین و یک مثلث باز در بالا است تبدیل می شود.مرحله ی بعد باید مثلث باز که در  قسمت بالای لوزی است را مجددا به طرف داخل تا بزنید. تا این مرحله کاغذ مربعی شما به یک لوزی کامل که قسمت بالا از قسمت پایینش کمی کوتاه تر است تبدیل می شود.

کاردستی گل لاله باکاغذ

گام ششم

در مرحله  ساختن ساقه، برای جدا کردن ساقه از برگ ها باتوجه به این که ساقه ی گل لاله کاغذی از برگ ها باید نازکتر باشد؛ ابتدا دوگوشه کناری بالای لوزی را به طرف داخل تا بزنید. سپس راس بالایی نازکتررا به طرف پایین لوزی تا بزنید.

کاردستی گل لاله باکاغذ

گام هفتم

اگر مایل باشید پایه ی گل لاله کاغذی حالت ایستایی داشته باشد، ابتدا دو لبه ی کناری لوزی را از قسمت تازده شده ی قبلی روی هم مجدد تا بزنید و پس از آن قسمت نازکتر را از بین دو لبه ی تا خورده بیرون بکشید. به این ترتیب ساقه و برگ های گل لاله به صورت ایستاده ساخته می شود.

کاردستی گل لاله باکاغذ

گام هشتم

پس از این که تمامی مراحل بالا را انجام دادید زمان مونتاژ سر به ساقه فرا می رسد. اگر تمایل دارید گل های رنگارنگی داشته باشید میتوانید سر گل ها را با رنگ های مختلفی بسازید اما ساقه و برگ ها رااز رنگ سبز بسازید ودر پایان سر و ساقه گل را با چسب روی هم نصب کنیدو از خلاقیتتان لذت ببرید.

فیلم آموزشی

برای تماشای مراحل ساخت کاردستی گل لاله کاغذی ساده، ویدیوی زیررا دانلود و تماشا کنید.

 

مطلب گل لاله با قاشق یک بار مصرف نیز می تواند برای شما جالب باشد.

کاردستی گل لاله کاغذی کاسه ای

لوازم مورد نیاز

کاغذهای رنگی به شکل مربع به ابعاد دلخواه
چسب
قیچی

شیوه ساخت

کاردستی گل لاله کاغذی کاسه ای

گام اول

برای ساختن سر کاردستی گل لاله کاغذی مدل دوم ابتدا یک مربع به رنگ قرمز با ضلع های کاملا مساوی برش بزنید. سپس یک مرتبه مربع را از طول برروی هم تا بزنید طوری که وسط کاغذ یک بعلاوه ایجاد شود. سپس کاغذ را باز کرده و از گوشه ها آن را روی هم تا بزنید تا یک خط ضربدری روی کاغذ ایجاد شود.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
اوریگامی چیست؟ فواید و مزایای کاردستی‌ با کاغذ

کاردستی گل لاله کاغذی کاسه ای

گام دوم

برای این که گلبرگ های گل لاله کاغذی از هم جدا شود به وسیله قیچی روی خطوط بعلاوه برش ایجاد کنید.توجه داشته باشید، طول برش ها باید حداقل سه سانت تا مرکز مربع فاصله داشته باشد.

کاردستی گل

گام سوم

به وسیله ی چسب دو طرف هر برش ها را به هم متصل کنید؛ طوری که کاغذ به یک کاسه ی منظم زاویه دارتبدیل شود. به این ترتیب سر گل لاله ساخته می شود.

برگ گل لاله

گام چهارم

از کاغذی به رنگ سبز یک برش مستطیلی جدا کنید. سپس آن را از طول، روی هم بلغزانید تا استوانه ای محکم و منظم به دست بیاورید. لبه ی انتهایی مستطیل را با چسب به استوانه بچسبانید. به این ترتیب ساقه گل را ساختید.

وصل کردن گل به برگ

گام پنجم

برای اتصال سرگل لاله ی کاغذی به ساقه ابتدا چهار برش بالای استوانه ایجاد کنید. سپس هربرش را به طرف بیرون خم کنید تا نقطه اتکایی برای اتصال سر به ساقه درست شود. پس از آن قسمت های برش خورده را با چسب به زیر سر گل لاله بچسبانید.

برای برگ های گل لاله کاغذی یکی از برش های مستطیلی از رنگ سبزرا از وسط تا بزنید. سپس طول مستطیل را یک نیم دایره روی لای باز کاغذ با مداد رسم کنید. با قیچی نیم دایره را برش بزنید تا برگ های گل لاله درست شود. مرحله ی پایانی ساخت کاردستی گل لاله کاغذی چسباندن برگ ها رد قسمت پایین ساقه گل لاله است.

از کاردستی گل لاله باکاغذ می توانید تعداد بیشتری با رنگ های متنوع بسازید. سپس  آن ها را در یک گلدان قرار دهید و از زیبایی همیشگی آن روی میز تحریرتان لذت ببرید.

تصاویر بیشتر از کاردستی گل لاله

کاردستی گل

 

پیشنهاد می‌کنم تصاویر مطلب کاردستی پروانه کاغذی را هم ببینید.

 

کاردستی گل با کاغذ رنگی و مقوا

 

 

کاردستی گل لاله

 

پیشنهاد می‌کنم تصاویر مطلب کاردستی فرفره را هم ببینید.

 

کاردستی گل با کاغذ

 

 

کاردستی گل با کاغذ رنگی برای کودکان

نویسنده : رقیه مستقیم

t کاردستی گل لاله باکاغذ
4.2/5 - (21 امتیاز)

آنچه دیگرانجست و جو کرده اند:

  • https://www nojavanha com/کاردستی-گل-لاله/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *