علت توسل به ائمه اطهار چیست؟

علت توسل به ائمه اطهار
t علت توسل به ائمه اطهار چیست؟

علت توسل به ائمه اطهار و مقصود از توسل به ائمه اطهار این است که برای رسیدن به نیازهای معنوی، دوستان خداوند مانند ائمه که نزدیک‌ترین افراد به خداوند هستند، را واسطه قرار دهیم، چون که آن‌ها نزد خداوند آبرو و اعتباری دارند و بهترین واسطه هستند.

بنابراین همچنان که به‌وسیله‌ی دعا مى‌توان حاجت را به طور مستقیم از خداوند درخواست کرد؛ توسل به اولیاى الهى مانند ائمه نیز از اسباب برآورده شدن حاجت‌هایمان است.

این شیوه‌ی دستیابی به حاجت‌هایمان را خداوند در قرآن کریم به ما یا داده است:

«یا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَ ابْتَغُوا إِلَیْهِ الْوَسِیلَهَ»؛ مائده (۵)، آیه ۳۵

«اى مؤمنان! پرواى الهى داشته باشید و به سوى او وسیله تحصیل کنید».

توسل / ضریح

متوسل شدن به امامان معصوم

توجه به ائمه اطهاربه عنوان انسان‌هاى کامل و برقرارى ارتباط عاطفى و معنوى با آنان، تأکید بر حقانیت و اسوه بودن آنان است و موجب مى‌شود مردم با مراجعه به آنان و الگوگیرى از ایشان، به طریق هدایت و سعادت، دست یابند.

ما برای رسیدن به کمال معنوی از اسباب معنوی سود می‌جوییم. توسل به ائمه برای حاجت برای این است. ما از آنان می‌خواهیم با توجه به مقام و منزلتی که در نزد خداوند دارند، ما را دعا کرده و دستگیری نمایند تا به حاجت‌هایمان دست یابیم.

علت توسل به ائمه اطهار

توسل به امام حسین

امام حسین یکی از ائمه اطهار ما هستند که در ایام محرم در مراسم عزاداری‌شان شرکت می‌کنیم. ایشان به خاطر جایگاه معنوی و مظلومیتی که نزد خداوند دارند، صاحب اعتبار و آبرویی ویژه نزد خداوند هستند. همان‌طور که آن‌ها در غم و شادی کنار شیعیان و محبانشان هستند، ما بچه شیعه‌ها نیز در غم و شادی آن‌ها خود را شریک می‌دانیم و مجلس شادی و عزا برای آن‌ها به پا می‌کنیم.

امیدوارم در این ایام محرم؛ با شرکت در مراسم عزاداری حسینی، توسل به ائمه اطهار که دوستان خداوند هستند، به بهترین نتایج در زندگی در سایه هدایت آن‌ها برسیم.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
سوالات متداول در خصوص ارتباط با جنس مخالف

محمدامین خوانساری

دل نوشته ای به مناسبت ایام محرم حسینی(ع)

t علت توسل به ائمه اطهار چیست؟
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *