عکس های متحرک در شب

عکاسی ارنورهای شب
t عکس های متحرک در شب

برای عکاسی در شب به نحوی که فقط اشعه های نور دیده شوند کافیست در محلی تاریک قرار بگیرید و شاتر دوربین را روی زمان های طولانی تر از 1 ثانیه تنظیم کنید البته این مقدار بستگی به تاریکی محیط شما دارد که با چند بار تست کردن به راحتی به دست می آید.اما عکس های متحرک در شب چگونه ثبت شده اند.

سه پایه

قبل از پرداختن به عکاسی و ایجاد عکس های متحرک در شب به یک سه پایه محکم نیاز دارید. گرفتن عکس در شرایط کم نور نیاز به نوردهی طولانی دارد، به این معنی که دوربین شما باید همیشه ثابت باشد. سه پایه ای  تهیه کنید که بتواند دوربین سنگینی را تحمل کند، ترجیحاً از آلومینیوم (یا فیبر کربن اگر پول بیشتری دارید) ساخته شده باشد، زیرا هم سبک و هم بادوام است.

فوکوس خودکار در دوربین های مدرن ممکن است بسیار قابل اعتماد باشد، اما هنوز هم بی اشتباه نیست. ضعف آن به ویژه هنگام عکس گرفتن در شب مشهود است، جایی که دوربین شما به دلیل تاریکی هوا برای تنظیم مشکل دارد. استفاده از فوکوس دستی تضمین می کند که دوربین شما به طور تصادفی روی هیچ بخشی از صحنه ای که عکاسی می کنید فوکوس نمی کند.

فوکوس دستی برای عکس های متحرک در شب

فوکوس دستی خود را روی بی نهایت قرار دهید (نماد ∞ روی لنز). برای اطمینان از واضح بودن صحنه‌ای که از آن عکس می‌گیرید، حالت نمایش زنده را روشن کنید و دکمه بزرگ‌نمایی (یکی که نماد لنز بزرگ‌نمایی دارد) را فشار دهید. سوژه‌ای را که می‌خواهید در فوکوس باشد، بزرگ‌نمایی کنید، سپس تنظیم کنید تا پین واضح شود.

در طول عکاسی هیچ زمانی عملکرد فوکوس خودکار را روشن نکنید. در غیر این صورت، هر کاری را که به صورت دستی انجام داده اید لغو می کند. این تکنیک ممکن است کمی طول بکشد تا به آن عادت کنید، اما قابل اعتمادتر از فوکوس خودکار شما در نور ضعیف است.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
۹ ترفند و میانبر برای گرفتن تصاویر زیبا و حرفه‌ای!

دوربین های دیجیتال امکان عکاسی پشت سر هم را دارند با این کار می توانید چندین فریم پشت سر هم عکاسی کنید وبعد با نرم افزارهایی مانند فتوشاپ عکس ها را متحرک کنید

در عکس های زیر نیز  عکاس ،برای عکس های متحرک در شب ،شعاع های نور را ثبت کرده است و این تصاویر را نیز  متحرک  کرده است. تصاویر متحرک از شعاع های نورانی در شب علاوه بر این که زیبا هستند، مفاهیم ذهنی عکاس را نیز برای بینندگان به نمایش گذارده اند.

عکس های متحرک در شب

عکس های متحرک در شب

عکس متحرک در شب (3)

رقص نور

عکاسی از نورها

عکس متحرک در شب (6)

 

t عکس های متحرک در شب
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *