غذاهایی که دندان‌های شما را بدرنگ و خراب می‌کنند

t غذاهایی که دندان‌های شما را بدرنگ و خراب می‌کنند
t غذاهایی که دندان‌های شما را بدرنگ و خراب می‌کنند

دندان های سفید و مرواریدی یکی از نشانه های شخصیت شماست. اگر در ارتباط با دوستانتان و افراد دیگر به خاطر رنگ دندان هایتان مشکل دارید، باید بدانید بعضی غذاها دندان هایتان را بدرنگ می کنند. بنابراین باید بعد از خوردن این غذاها حتما مسواک بزنید و از دهانشویه استفاده کنید تا سفیدی و سلامت دندان هایتان حفظ شود.

البته باید به این نکته توجه کنید که منظور از مسواک زدن پس از مصرف این خوراکی ها، مسواک زدن با کمی فاصله است. چون برخی از این خوراکی ها از جمله ترشیجات باعث می شوند مینای دندان نرم شود و اگر بلافاصله مسواک بزنید ساییدگی اتفاق می افتد.

مشاوره سئو حرفه ای با زهرا رئیسی🔥 (کلیک کنید)😍

قهوه، نوشیدنی‌ای که اجازه نمی‌دهد دندان های سفید و مرواریدی داشته باشید

چای، قهوه و نسکافه 

این نوشیدنی ها می توانند دندانتان را بد رنگ کنند، زیرا حاوی ماده ای به نام تانیک اسید که باعث می شود رنگ این نوشیدنی ها تیره شود. بنابراین نوشیدن آنها باعث می شود تانیک اسید روی دندان شما تاثیر بگذارد و رنگ آن را خراب کند. البته از این نکته نیز نباید غافل شد که چای به دلیل داشتن پلی فنول می تواند به سلامتی دندان هایتان کمک کند. پس بهترین کار این است که این نوشیدنی ها را به اندازه مصرف کنید تا از فواید آن بهره مند شوید اما پس از آنها حتما مسواک بزنید.

t غذاهایی که دندان‌های شما را بدرنگ و خراب می‌کنند

آبنبات و دشمنی با دندان های سفید و مرواریدی

شیرینی آب نبات ph دهان شما را پایین می آورد و باعث می شود تا باکتری ها بیشتر بتوانند روی دندان ها فعالیت و آن ها را خراب کنند. علاوه بر این، چون آبنبات حالت چسبندگی دارد روی دندان بافی می ماند و باعث ایجاد پلاک می شود. پس بعد از مصرف آبنبات باید مسواک بزنید تا چیزی از آن روی دندانتان باقی نماند.

t غذاهایی که دندان‌های شما را بدرنگ و خراب می‌کنند

توت فرنگی و تمشک 

توت فرنگی ها و تمشک ها سرشار از خواص گوناگون هستند و برای مشکلات بسیاری از آنها استفاده می شود. اما این میوه های رنگی نیز می توانند روی رنگ دندان ها تاثیر بگذارند و باعث شوند نتوانید دندان های سفید و مرواریدی داشته باشید. بنابراین برای بهره گیری از فواید آن حتما این میوه های خوشمزه را بخورید اما پس از مصرف دندان هایتان را مسواک بزنید.

نوشابه، نوشیدنی‌ای که اجازه نمی‌دهد دندان های سفید و مرواریدی داشته باشید

نوشیدنی های گازدار، مخالف دندان های سفید و مرواریدی

اگر از آن دسته نوجوان هایی هستید که عاشق نوشیدنی های گازدار هستند باید بدانید این نوشیدنی ها نیز باعث می شوند رنگ دندانتان خراب شود و دیگر دندان های سفید و مرواریدی نداشته باشید. نوشیدنی های گازدار حاوی مقدار بالایی قند هستند که پس از مصرف روی دندان باقی می مانند و اگر بعد از خوردن آنها مسواک نزنید به مرور زمان به پلاک و جرم دندان تبدیل منجر می شوند.

ترشیجات، خوراکی‌هایی که اجازه نمی‌دهد دندان های سفید و مرواریدی داشته باشید

ترشیجات و انواع خوراکی های ترش 

ترشیجات و خوراکی های ترش حالت اسیدی دارند و هنگامی که آنها را مصرف می کنید محیط دهان اسیدی می شود. برای اینکه این اسید روی دندان باقی نماند باید مسواک بزنید اما نه بلافاصله. اسید ترشیجات باعث می شود برخی از مواد معدنی سطح دندان از بین برود و اگر بلافاصله مسواک بزنید همه‌ی مواد معدنی جداشده با آب از دهانتان خارج می شوند. این مسئله در طولانی مدت می تواند مشکلات جدی برای دندان ها به وجود آورد.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
یک نسخه خانگی سحرآمیز برای رشد مجدد مو

اختصاصی نشریه اینترنتی نوجوان ها

t غذاهایی که دندان‌های شما را بدرنگ و خراب می‌کنند
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *