فرش گل ،فرشی دیدنی از گل های چشم نواز

فرش گل بروکسل
t فرش گل ،فرشی دیدنی از گل های چشم نواز

فرشی بزرگ وچشم نواز اما نه برای نشستن وراه رفتن بلکه فقط برای دیدن . هر دوسال یک بار میدان مرکزی شهر بروکسل پایتخت بلژیک شاهد جشنواره زیبای فرش گل ست . در این جشنواره ، فرشی به مساحت 300 متر از گلهای زیبا بر زمین پهن می شود ومردم 4 روز فرصت دارند از این فرش گل دیدن کنند.این مدت زمانی است که گل های بریده صرف نظر از شرایط آب و هوایی می توانند تحمل کنند.

بیش از 500000 بگونیا و گل محمدی برای مونتاژ یک فرش گلدار وسیع به طول 75 متر (246 فوت) و عرض 24 متر (79 فوت) استفاده می شود. بگونیا بهترین گل برای فرش است زیرا برای چند روز تازه می ماند.کسانی که برای تماشای فرش در شب می آیند، می توانند از مجموعه ای از نمایش های صوتی و نوری که در میدان برگزار می شود لذت ببرند.

طرح این فرش گل هرسال تغییر می کند و مردم شاهد شکل جدیدی از این تابلو دیدنی هستند. اولین فرش گل بروکسل در سال 1971 ساخته شد و از سال 1986 هر دو سال یک بار این فرش ساخته می شود.

اتین استاتماس مبتکر این حرکت هنری است. او در سال 1927 در زوتگم به دنیا آمد. او که فارغ التحصیل کالج باغبانی گنت بود، در اوایل دهه 1950 شروع به خلق فرش های گل کرد. او سالها انواع فرش های گل کوچک و بزرگ را ایجاد کرد تا توانست این فرش بزرگ را طراحی کند. تیم طراحی فرش تا کنون بیش از 180 فرش را در کلن، لوکزامبورگ، پاریس، لندن، آمستردام، لاهه، وین، والنسیا و حتی بوئنوس آیرس و کلمبوس (اوهایو) ساخته اند . اما «هیچ جای دیگر فرش به اندازه بزرگ و منحصر به فرد بروکسل با شکوه و متمایز نیست».

 

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
وقتی پرندگان وای فای دار میشن!

فرش گل بروکسل

فرش گل بروکسل

1 (4)

فرش گل بروکسل

 

1 (9)

فرش گل بروکسل

1 (12)

1 (13)

1 (15)

1 (16)

1 (17)

1 (18)

1 (19)

فرش گل بروکسل

پیشنهاد مطالعه:

نقاشی گل رز 

کاردستی گل رز با کاغذ کشی 

 

t فرش گل ،فرشی دیدنی از گل های چشم نواز
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *