چطور به عنوان نوجوان پول پس‌ انداز کنیم؟

آموزش پس انداز کردن به نوجوانان
t چطور به عنوان نوجوان پول پس‌ انداز کنیم؟

پس‌ انداز کردن پول در دوره نوجوانی، می‌تواند چالش‌های بسیاری را به همراه داشته باشد. اگر نوجوانی هستید که برای آینده خود برنامه‌های بزرگ و آرزوهای بسیار دارید، باید از همین ابتدا، به عنوان یکی از مهم‌ترین مهارت‌ها، پس‌ انداز کردن پول را یاد بگیرید. درست مثل هر مهارت دیگر، این کار نیز اصول پایه خود را دارد.

یادگیری نکات پس‌ انداز کردن پول و تمرین  آن‌ها، بعد از مدتی آن را به یک عادت مثبت و سازنده در شما تبدیل خواهد کرد. در این مقاله از مجله اینترنتی نوجوان ها، می‌خواهیم درباره اصول پس‌انداز کردن پول در نوجوانی برای شما حرف بزنیم. با مطالعه این مقاله، می‌توانید این مهارت مهم را از همین الان در خود تقویت کنید.

1.  حساب‌ بانکی برای پس‌ انداز باز کنید

اولین کاری که برای پس‌ انداز کردن پول در نوجوانی باید انجام دهید، آن است که یک حساب بانکی جداگانه برایش باز کنید. اگر اکنون یک حساب بانکی دارید، آن را به خرج‌های جاری و روزمره خود اختصاص دهید. حساب دیگری را فقط برای پس‌ انداز باز کنید. جدا کردن حساب‌ها از یکدیگر، می‌تواند روند پس‌ انداز کردن را برای شما آسان‌تر کند.

اولین کار برای پس انداز کردن نوجوانان

وقتی که حساب پس‌انداز و خرج روزمره‌تان یکی باشد، ذخیره کردن پول برای شما سخت‌تر خواهد شد. با باز کردن یک حساب جدید می‌توانید مطمئن باشید که دیگر به موجودی آن حساب دست نخواهید زد. نگران موجودی حساب دوم خود نباشید، هرچقدر هم که موجودی این حساب در ابتدا کم باشد، اصلا ایرادی نخواهد داشت.

2.  خرج روزمره را از پس‌ انداز جد کنید

هرچند که به عنوان نوجوان ممکن است درآمد چندانی نداشته باشید، یا اینکه درآمد شما ثابت نباشد؛ اما باز هم توجه به این موضوع می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد. زمانی که پولی به دستتان می‌رسد، همان ابتدا، بدون آنکه حتی هزار تومن خرج کنید، آن را به دو قسمت تقسیم کنید. بخش اول را به حساب خرج‌های روزمره انتقال دهید و بخش دوم را یکراست به حساب پس‌ انداز خود بفرستید.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
چطور در نوجوان ها انگیزه ایجاد کنیم؟

جدا کردن خرج روزمره برای پس انداز نوجوانان

این کار از نظر روانی، آمادگی بیشتری برای شما ایجاد خواهد کرد. یادتان باشد که حساب پس‌ انداز، بیشتر از آنکه برای خرید چیزهایی باشد که دوست دارید، برای آن است که در روز مبادا، سرمایه‌ای کافی داشته باشید. جداکردن پول از همان ابتدا، بهترین عادتی است که می‌توانید برای پس‌ انداز پول از آن استفاده کنید. پس‌ انداز کردن بعد از اینکه مقداری از درآمد خود را خرج کرده باشید، بسیار دشوار خواهد بود.

3.  حواستان به خرج‌هایتان باشد

یکی از بهترین راهکارها برای پس‌ انداز پول در نوجوانی یا هر دوره دیگر از زندگی، آن است که حساب خرج و مخارج خود را داشته باشید. برای اینکه بتوانید چقدر می‌توانید پس‌ انداز کنید و چقدر باید خرج کنید، ابتدا باید یک حساب و کتاب دقیق داشته باشید.

یکی از اوقات بیکاری خود را به حساب و کتاب کردن اختصاص دهید و ببینید که هرماه، چه مقدار خرج ثابت و متغیر دارید. هزینه‌های ضروری و  هزینه‌های اضافی را محاسبه کنید و سپس خرجی مورد نیاز ماهانه خود را تعیین کنید. حال این مقدار خرجی را از درآمد هرماه خود کم کنید. آن چیزی که باقی می‌ماند را به عنوان پس‌ انداز، در ابتدای هر ماه به حساب مخصوص این کار منتقل کنید.

اپ‌های بسیاری برای این کار وجود دارد، حتی خودتان هم می‌توانید با استفاده از قلم و کاغذ این کار را انجام دهید. حواستان باشد که اگر دیدید مقدار پس‌انداز شما کمتر از مقدار لازم شد، باید برخی از خرج‌های اضافی خود در هر ماه را حذف کنید.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
مزایای آموزش برنامه نویسی به نوجوان ها چیست؟

4.  هوشمندانه خرج کنید

اینکه بخواهید به صورت کلی از برخی خرج‌هایتان چشم‌پوشی کنید، همیشه ممکن نخواهد بود. به‌جای آن، می‌توانید با استفاده از روش‌های خلاقانه، به‌نوعی هوشمندانه خرج کنید که هم به خواسته خود رسیده باشید و هم اینکه خرج ماهانه‌تان را کاهش داده باشید. برای این هدف، راهکارهای مختلفی وجود دارد.

یکی از راهکارها برای آنکه هوشمندانه خرج کنید، آن است که به صورت دنگی پول بدهید. اگر قرار است خرجی داشته باشید که دیگران هم ممکن است به آن نیاز داشته باشند، می‌توانید آن را به صورت دنگی خریداری و در نهایت به شکل مشترک استفاده کنید. این کار شاید در ابتدا اثر آشکاری نداشته باشد، اما در پایان ماه خواهید دید که چقدر سود کرده‌اید.

روش دوم، خرید لوازم استفاده شده، استوک یا همان دست‌دوم است. امروزه خرید لباس‌ها و وسایل استوک، بسیار زیاده شده است. فروشگاه‌های حضوری و مجازی بسیاری با عنوان «تریفت استور» مشغول به فعالیت هستند که می‌توانید اجناس استفاده‌شده یا استوک را با قیمتی بسیار کمتر از نو، خریداری کنید.

راهکارهای هوشمندانه برای پس انداز نوجوانان

5.  یک شغل پاره‌وقت پیدا کنید

به عنوان یک نوجوان دانش‌آموز، اولین وظیفه شما تحصیل است و تامین مخارجتان نیز بر عهده خانواده است. اما در این میان کار کردن نیز می‌تواند راه‌حل خوبی برای درآمد بیشتر و در نتیجه پس‌انداز بیشتر باشد. با نگاهی به وضعیت اقتصادی، خودتان هم به‌خوبی به این موضوع پی خواهید برد که اصلا کار کردن گاهی لازم است.

پیدا کردن شغل روشی برای آموزش پس انداز کردن به نوجوانان

برای اینکه بتوانید به عنوان نوجوان شغل پیدا کنید، باید مهارت‌ داشته باشید. برخی از مشاغل نیاز به مهارت‌های حرفه‌ای دارند و قطعا درآمد بهتری نیز دارند. اما مشاغل بسیاری هم هستند که نیاز به مهارت تخصصی ندارند. تنها کافی است که مقداری در این مورد تحقیق کنید و شغل پاره‌وقت مناسب خود را برای کسب درآمد، پیدا کنید.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
چرا نوجوانان پرخاشگری می کنند؟

6.  هدف داشته باشید و سرمایه‌گذاری کنید

در نهایت، فراموش نکنید که برای پس انداز کردن پول در نوجوانی، بهتر است هدف داشته باشید. هدف شما هر چیزی هم که باشد، می‌تواند به شما انگیزه دهد تا برای تحقق آن، بیشتر تلاش کنید. حال فرقی ندارد که این هدف برای خرید یک وسیله الکترونیکی تازه باشد، چه برای ثبت نام در یک کلاس آموزشی که همیشه دوست داشتید یا برای سفر.

محاسبه مبلغ پس انداز از خرج های روزانه

تنها این نکته را به یاد داشته باشید که بهتر است هدف شما، برای شما سودآور باشد. بهتر است که زحمت پس‌ انداز پول در نوجوانی را برای یک سرمایه‌گذاری درست به دوش بکشید. سرمایه‌گذاری شما می‌تواند یادگیری یک مهارت جدید باشد، یا چیزی که به پول و پس‌ انداز شما بیفزاید. خوب در این باره تحقیق کنید و ببینید چه چیزی می‌تواند پس‌ انداز شما در مدت کوتاه یا طولانی، چندبرابر کند.

سوالات متداول

اولین قدم آن است که یک حساب بانکی جداگانه برای پس انداز باز کنیم. جدا کردن حساب‌ها به پس‌انداز سریع‌تر و راحت‌تر، بسیار کمک خواهد کرد.

برای این کار راهکارهای ساده‌ای وجود دارد. شما می‌توانید از کاغذ و قلم برای یادداشت تمامی خرج‌ها استفاده کنید یا اپ‌های موجود در این زمینه را بر روی گوشی خود نصب کنید.

بله. پیدا کردن یک کار پاره‌وقت در نوجوانی می‌تواند به پس‌انداز شما کمک کند. می‌توانید بسته به توانایی‌های خود، به دنبال کار باشید و اوقات خالی خود را با کار پر کنید.

منابع

moneyunder30

hsbc

t چطور به عنوان نوجوان پول پس‌ انداز کنیم؟
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *