قدرت اراده ات را تقویت کن

t قدرت اراده ات را تقویت کن

eradekon

به محض اینکه از کلمه اراده حرفی به میان می آید ، فوری مواردی مانند شاگرد اول شدن یا در هر کاری نمونه شدن در ذهن تو تداعی می شود . قدرت اراده ، مهارتی مهم است که وجود آن در تمام زمینه های زندگی الزامی است و باید آن را تقویت کرد . از قدیم گفته اند که قدرت تجسم به مراتب قوی تر از اراده است و این که هر آن چه را که به طور مکرر  تجسم کنی ، روی ضمیر ناخودآگاهت تاثیر می گذارد و آن را به عادت تبدیل می کند .

بله ، این امر حقیقت دارد . اما وقتی که تو اراده می کنی ، می توانی به ذهنت بگویی که به چه چیزی فکر کند و یا چه چیزی را تجسم کند . اگر اراده به خرج ندهی ، یک سری افکار مغشوش به ذهنت می رسد که این افکار به تو حاکم می شوند و به تو امر و نهی می کنند . با تقویت اراده ، تو می توانی مهارت کنترل تجسم را هم کسب کنی . قدرت اراده باعث می شود حواست را روی اهداف خود متمرکز کنی ، بدون این که به بیراهه بروی . اگر مدام اهداف و افکارت را تغییر دهی ، چگونه می توانی انتظار موفقیت داشته باشی ؟

13433020840

از طریق تمرین و تکرار و رعایت نکات ذیل می توانی قدرت اراده ات را افزایش دهی .

* کمی بیشتر از خودت مایه بگذار : قبل از اینکه کتابت را ببندی ، یک صفحه دیگر را بخوان . وقتی پیاده روی روزانه ات را تمام کردی ، باز هم به مدت 5 دقیقه بیشتر راه برو .

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
چگونه می توانیم اجتماعی تر شویم؟

* برای تصمیمات خود احترام قائل شو : وقتی تصمیم گرفتی کاری را انجام دهی ، حتما این کار را بکن . آن را به تاخیر نینداز یا تغییر عقیده نده .

* کارها را به طریقی متفاوت انجام بده : برده ی عادت های خودت نشو . سعی کن کارهایت را به طور متفاوتی انجام دهی . در زندگی ات تنوع ایجاد کن و خلاقیت به خرج ده .

* متعهدباش : وقتی کاری را شروع می کنی به خودت قول بده که آن را به سرانجام برسانی .

* تنبلی ات را بهانه ای برای انجام امور قرار بده : تنبلی را فرصتی برای ایجاد قدرت اراده قلمداد کن . اگر در برابر آن سر تسلیم فرود نیاوری ، می توانی اراده ات را تقویت کنی .

* کاری را که یک مرتبه می توانی انجام دهی ، می توانی همیشه انجام دهی : اگر بتوانی یک مرتبه خودت را از شر عادات بد خلاص کنی ، به مرورزمان می توانی به آن به طور کامل غلبه کنی .

* از نو شروع کن : قدرت اراده تو ، یک روزه تقویت نمی شود . برای غلبه بر عادات چندین و چند ساله ، به زمان نیاز داری . به میزان ناکامی هایت توجه نکن ، دوباره شروع کن .

* برای خودت دوستان حمایت گر دست و پا کن : سعی کن با افراد مثبت و با انگیزه معاشرت کنی ، چون سرزندگی و انرژی مثبت آنها باعث می شود که جنب و جوش تو هم زیادتر شود .

* دست از کار نکش : یادت باشد ؛ شکست و ناکامی ، نشانه عقب نشینی نیست ، بلکه نشانه شروع مجدد است . افراد قوی با قدرت اراده قدرتمند هرگز به خاطر ناکامی دلسرد و مایوس نمی شوند ، آنها حتی با جدیت و سرسختی و بلندپروازی بیشتری آغاز می کنند .

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
 مکالی کالکین بازیگر نوجوان فیلم تنها در خانه و عاقبت تلخ او

 

                                                                                                                  برگرفته از مجله موفقیت شماره 256

t قدرت اراده ات را تقویت کن
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *