معرفی بروزترین ورزش های مهیج

مهیج ترین ورزش ها
t معرفی بروزترین ورزش های مهیج

امروزه وقتی صحبت از کارهای مهیج می‌شود، افراد عموما یک فضای کامپیوتری و مجازی را دنبال می‌کنند؛ فارغ از این که برای رسیدن به هیجان می‌توان سراغ ورزش های مهیج هم رفت.

فوتبال، والیبال و سایر ورزش‌های هیجان‌آوری که اکثر افراد عاشق آنها هستند، می‌توانند مهیج تلقی شوند؛ اما این ورزش‌ها جدید و بروز نیستند. بروز بودن می‌تواند مرتبط با اتفاقات، ابزار و فعالیت‌های جدید باشد.

در این بخش ما می‌خواهیم چند نمونه از مهیج‌ترین یا حتی فوق مهیج‌ترین ورزش‌های بروز دنیا را به شما معرفی کنیم. این ورزش‌ها شامل پرش با لباس بالدار، صخره نوردی، اسپرینت، ویافراتا و کایاک سواری است.

اگر دنبال هیجان هستید و قصد دارید یک ورزش مهیج را تجربه کنید، حتی خواندن در مورد ورزش‌های مذکور می‌تواند شما را شگفت‌زده کند. پس همراه ما باشید.

پرش با لباس بالدار از ورزش های مهیج در ارتفاع

تصور کنید یک لباسی به تن دارید که با استفاده از آن می‌توانید در آسمان پرواز کنید. چنین لباسی شاید از خیلی قبل‌ترها جزو آرزوی انسان‌ها حساب می‌شده، اما در حال حاضر تبدیل به واقعیت شده است.

پرواز با لباس بالدار یا وینگ‌سوت (wingsuiting) یکی از مهیج‌ترین ورزش‌های پروازی است. در این ورزش با استفاده از لباس خاصی که در بین پاها و دست‌های شما مانند بال‌هایی شبیه به خفاش قرار می‌گیرد، می‌توانید پرواز کنید.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
دویدن طول عمر را افزایش می‌دهد

پرش با لباس بالدار

وینگسوت در اوایل دهه 1990 مطرح شد که در همان زمان به دلیل شباهت با سنجاب‌های پرنده و خفاش، لباس خفاشی شناخته شد. امروزه این لباس یک چتر نجات برای ارتفاع‌های بلند نیز همراه خودش دارد.

سرعت پرواز با لباس بالدار بسته به ارتفاعی که انتخاب می‌کنید می‌تواند از 150 تا 350 کیلومتر در ساعت متغیر باشد. یعنی تصور کنید با چنین سرعتی از بالای آسمان به سمت پایین یا مستقیم حرکت کنید! مهیج نیست؟!

صخره نوردی از ورزش های مهیج با آدرنالین بالا

یکی دیگر از ورزش های مهیج صخره نوردی یا سنگ نوردی نام دارد. Rock climbing یا صخره نوردی از جمله ورزش‌هایی است که علاوه بر ارتفاع با ابزارهای مختلفی هم افراد را درگیر می‌کند.

استفاده از طناب‌های مخصوص و ابزار فنی ویژه برای بالا رفتن یا پایین آمدن از صخره از جمله درگیری‌های مهیج صخره نوردی محسوب می‌شود.

در این ورزش بسته به محلی که برای صخره نوردی انتخاب می‌کنید، می‌توانید در مسیرهای بالا به پایین یا بلعکس و در مسیرهای افقی حرکت کنید و چالش سقوط نکردن را به جان بخرید.

ورزش های مهیج صخره نوردی

ورزش اسپرینت و تجربه سرعت شگفت‌انگیز

خیلی از افراد اسپرینت را به عنوان یکی از ورزش های مهیج در دسته ورزش دو می‌شناسند. به همین منظور این ورزش با نام دو سرعت هم شناخته می‌شود. اما دلیل مهیج بودن، خاص بودن و بروز بودن این روش بخاطر استثنائاتی است که در این ورزش وجود دارد.

به طور واضح دو سرعت از جمله ورزش های مهیجی است که بر پایه میزان کنترل ترشح اسید لاکتیک، یک فرد می‌تواند در آن هیجان‌های متفاوتی را تجربه کند.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
۴ حرکت ورزشی برای شارژ کردن بدن در صبح

امروزه در بازی‌های المپیک نیز در قالب دوی 100 متر، 200 متر و حتی 400 متر، اسپرینت رایج است. در این ورزش هر فردی زودتر بتواند برود و بازگردد پیروز است. به این معنا که رسیدن به آخرین سرعت ممکن، ملاک هیجان انگیز ورزش Sprint محسوب می‌شود.

ویا فراتا و پله پله تا ملاقات آسمان!

ویا فراتا یا Via ferrata در زبان فارسی به معنای راه‌های آهنکوب ترجمه می‌شود. بدون شک حتی اسم این ورزش می‌تواند آن را در دسته ورزش های مهیج قرار دهد.

ویا فراتا به طور کلی بی شباهت با صخره نوردی یا سنگ نوردی نیست. اما در عین حال دارای چالش‌هایی است که شاید هر کسی به سادگی نتواند از پس آن بربیاد.

ورزش ویا فراتا

یکی از تفاوت‌های ویا فراتا با صخره نوردی در این است که در این ورزش، با استفاده از مسیرهای به ظاهر مطمئن که با استفاده از کابل‌های مجهز، نردبان، دالان و پله درست شده، احتیاط موضوع مهمی به حساب می‌آید.

جالب است بدانید استفاده از طناب کوهنوردی، طنابچه‌های رایج در صخره نوردی و استفاده از دوال در ورزش ویا فراتا ممنوع است. در واقع برخی از افراد هم همین ممنوعیت‌ها را چالش این ورزش تلقی می‌کنند.

کایاک سواری و لذت ماجراجویی‌های هیجان‌انگیز

شاید در بین ورزش های مهیج و بروزی که به شما معرفی کردیم، هیچ کدام به اندازه این ورزش، آدرنالین نداشته باشد. در ورزش کایاک سواری یا قایق رانی Kayaking، احتمال خیس شدن قطعی است اما احتمال داغ شدن مخچه برای فرار از موج‌ها بسیار بیشتر وجود دارد.

خیلی از افراد کایاکینگ را به عنوان یک ورزش برای حرکت روی آب می‌شناسند، اما حقیقت ماجرا این است که این ورزش گاهی می‌تواند آنقدر هیجان انگیز باشد که تنتان در آب باشد و سرتان در آسمان.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
پنج حرکت ورزشی برای قدرتمند شدن شانه‌ها

کایاک با استفاده از یک قایق که راننده یا راننده‌ها، آن را به شکل تک یا گروهی هدایت می‌کنند قابل انجام است. برای به حرکت در آوردن قایق با استفاده از تیغه‌های موجود روی پارو، لازم است برای اینکه مسیرتان را حفظ کنید، دائم در حال پارو زدن باشید. حرکت پارو از چپ به راست و بلعکس، از چالش‌های مهیج این ورزش محسوب می‌شود.

کایاک سواری

t معرفی بروزترین ورزش های مهیج
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *