آموزش عکاسی ( عکاسی معماری )

عکاسی معماری
t آموزش عکاسی ( عکاسی معماری )

عکاسی معماری چیست؟

عکاسی معماری در تعریف به عکاسی از ابنیه، ساختمان ها و فضاهای معماری می گویند که به دو نوع عکاسی خارجی و عکاسی داخلی تقسیم می شود.

در عکاسی از فضای خارجی، عکاس می کوشد تا زیبایی ها و یا شکوه یک بنا را نشان دهد که شباهت زیادی به عکاسی از مناظر طبیعی دارد، زیرا سوژه ثابت است و عکاس باید موقعیت خود و عکس اش را نسبت به آن تعریف کند. در این شکل از عکاسی از نور طبیعی و یا نورهایی که در اطراف بنا وجود دارد استفاده می شود.

در عکاسی از فضای داخلی، عکاس می تواند از نور طبیعی پنجره ها و فضای بیرونی یا نورهای فلاش استفاده کند. معمولا عکاس از قابلیت لنزهای واید در این نوع عکاسی استفاده می کند تا بتواند فضای بیشتری را نشان دهد.

نکات مهم

1- از لنزهای واید استفاده کنید تا بتوانید فضای بیشتری را عکاسی کنید.

2- از دیافراگم های بسته استفاده کنید تا بتوانید عمق میدان بیشتری در اختیار داشته باشید. به این شکل می توانید هم روی سوژه و هم روی پس زمینه آن فوکوس کنید.

3- به وضعیت آب و هوایی توجه داشته باشید. همیشه وضعیت آب و هوایی مکانی که می خواهید به آنجا بروید را چک کنید تا مطمئن شوید شرایط جوی برای تهیه عکس مورد نظر شما مناسب است.

4- از موقعیت های مختلف سوژه خود عکاسی کنید تا بهترین زاویه را پیدا کنید.

5- به نور پردازی در عکاسی معماری توجه ویژه داشته باشید. جهت تابش نور، کنتراست ایجاد شده، شکل سایه ها و بافت تشکیل شده روی بنا می تواند تاثیر چشمگیری بر حس و حال عکس شما داشته باشد.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
ثبت مناظر خیره کننده روی خودروهای کثیف!

6- توجه داشته باشد که همیشه لازم نیست از کلیات بنا عکس بگیرید گاهی می توانید جزئیات بنا مثل پنجره یا تزئینات، گچ بری ها، نقوش و … را مورد توجه قرار دهید.

7- به پرسپکتیو و تاثیرات آن مخصوصا در عکاسی از فضای داخلی بنا توجه کنید.

8- هنگام غروب آفتاب می تواند زمان طلایی برای ثبت تصاویر سیلوئت از بنا و ساختمان باشد. مخصوصا اگر از زیبایی های آسمان در عکس شما وجود داشته باشد.

عکاسی معماری

 

عکاسی معماری

عکاسی معماری

عکاسی معماری

عکاسی

طراحی نمای ساختمان

عمارت سفید

یاسمین الهیاریان

اختصاصی نشریه اینترنتی نوجوان ها

t آموزش عکاسی ( عکاسی معماری )
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *