معرفی کتاب پنگوئن‌ های آقای پاپر

t معرفی کتاب پنگوئن‌ های آقای پاپر
t معرفی کتاب پنگوئن‌ های آقای پاپر

کتاب پنگوئن‌ های آقای پاپر

شما کدام حیوان خانگی را دوست دارید؟ یعنی اگر واقعاً شرایط نگهداری یکی از آن‌ها را داشتید کدام را انتخاب می‌کردید؟ سگ؟ گربه؟ طوطی؟ شاید برایتان جالب باشد که بدانید حیوان مورد علاقه‌ی آقای پاپر، پنگوئن است!بله، او با اینکه هیچ‌وقت پایش به قطب جنوب نرسیده اما همیشه به آنجا فکر می‌کند و در حسرت دیدن و داشتن یکی از پنگوئن‌های آنجاست.

آقای پاپر، نقاش ساختمان است و فقط نیمه‌ی اول سال کار دارد. حالا پاییز از راه رسیده است و کار نقاشی ساختمان هم تمام شده است. آقای پاپر با خودش فکر می‌کند اینطوری که آدم در خانه بنشیند خیلی خسته‌کننده است. او برای اینکه سرش را به کاری مفید گرم کند نامه‌ای به دریاسالار دِرِک می‌نویسد که در یک مأموریت اکتشافی در قطب جنوب به سر می‌برد.

چند وقت بعد، وسط همان روزهای عادی و روتین زندگی آقای پاپر، زنگ در خانه به صدا در می‌آید. او یک بسته‌ی پستی از قطب جنوب دارد. باورکردنی نیست! دریاسالار برای او یک پنگوئن فرستاده است!

کتاب پنگوئن‌ های آقای پاپر

پنگوئن مهمانی از قطب جنوب

پنگوئنِ از قطب‌رسیده یا همان «کاپیتان کوک»، روتین زندگی را به‌هم می‌ریزد و با خودش نشاط و شادی می‌آورد. البته همه‌چیز آنطور که فکرش را می‌کنید خوب پیش نمی‌رود. واقعاً چطور می‌شود یک پنگوئن را در خانه نگه داشت؟ هزار و یک دردسر به بار می‌آید! از طرفی دیگر، نمی‌شود که مهمان ناخوانده را به خانه‌اش برگرداند. پس باید فکر کرد و فکر کرد و فکر کرد تا به یک راه حل عالی رسید.

«ریچارد و فلورانس ات واتر»، نویسندگان کتاب، ما را به زندگی کردن در شرایطی دعوت می‌کنند که هیچ تصوری از آن نداریم. همین تجربه‌ی شرایط تازه‌ی بامزه است که داستان را جذاب می‌کند. ما می‌فهمیم پنگوئن‌ها چه جور حیواناتی هستند و برای زندگی به چه چیزهایی نیاز دارند. البته پنگوئن‌ها هم برای قدرانی از توجه ما، پایانی بامزه برای داستان رقم می‌زنند. پایانی که به آن فکر نمی‌کردیم.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
آن بیست و سه نفر؛ خاطرات احمد یوسف زاده

کتاب پنگوئن‌ های آقای پاپر، برنده‌ی دیپلم افتخاری «نیوبری» و جایزه‌ی «لوئیس کروت شلف» شده است. این کتاب 129 صفحه‌ای را که «روبرت لاسون» تصویرگری کرده و «پروین علی‌پور» ترجمه کرده، واحد کتاب‌های کودک و نوجوان نشر چشمه به بازار نشر عرضه کرده است.

یاسمن رضائیان

معرفی کتاب برای گروه سنی نوجوان؛ آوا در آینه

معرفی کتاب پنگوئن و میوه‌ درخت کاج؛ قصه دوستی

t معرفی کتاب پنگوئن‌ های آقای پاپر
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *