معرفی کتاب نوجوان «نیروی برتر لاکی»

معرفی کتاب نوجوان | کتاب نیروی برتر لاکی | کتاب نوجوان
t معرفی کتاب نوجوان «نیروی برتر لاکی»
معرفی کتاب نوجوان | کتاب نیروی برتر لاکی | کتاب نوجوان

کتاب نیروی برتر لاکی
نویسنده: سوزان پاترون
مترجم: آنیتا یارمحمدی
انتشارات پیدایش

موضوع کتاب نیروی برتر لاکی

دختر ۸ ساله‌ای به نام لاکی که با نامادری‌اش، بریجیت زندگی می کند.

مادر لاکی دو سال پیش در یک روز طوفانی فوت کرده و پدرش بریجیت را که همسر سابقش بوده مسئول لاکی کرده و خودش معلوم نیست کجاست.

لاکی و بریجیت در یکی از محله‌های بسیار کوچک در آمریکا زندگی می‌کنند که کلا ۴۳ نفر جمعیت دارد و جزء محله‌هایی ست که ساکنینش از دولت غذای رایگان می‌گیرند.

لاکی که یواشکی در جلسات معتادان ترک شده صدایشان را می‌شنود، درباره‌ی نیروی برتر یک سری اطلاعات بدست آورده و می‌خواهد نیروی برتر خودش را پیدا کند و نگذارد نامادری‌اش او را ترک کند و به فرانسه برگردد.

لاکی جز بریجیت یک دوست هم در این دنیا دارد. پسری به نام لینکن که یک گره باز حرفه‌ای است اما مادرش می‌خواهد که او رئیس جمهور بشود. لاکی لینکن را خیلی دوست دارد و معتقد است که همدیگر را می‌فهمند.

لاکی که فکر می‌کند بریجیت به زودی او را ترک می‌کند و به فرانسه برمی‌گردد و او مجبور است به یتیم خانه برود و تنهای تنها بماند، یک روز که پاسپورت بریجیت را می‌بیند تصمیم می‌گیرد که فرار کند. تمامی وسایلش را جمع می‌کند و به سمت کویر فرار می‌کند ولی…

نیروی برتر لاکی برنده‌ی مدال نیوبری ۲۰۰۷ است. این کتاب همچنین کتاب برگزیده‌ی شورای کتاب کودک آمریکا، کتاب برتر کتاب خانه‌های آمریکا ALA و منتخب مجله‌ی Kirkus Review است.

آشنایی با نشر پیدایش

انتشارات پیدایش یک سری کتاب‌هایی با عنوان رمان‌هایی که باید خواند منتشر کرده است و متن زیر را روی جلدهایش نوشته است:

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
معرفی کتاب برای گروه سنی نوجوان؛ کله پوک ها

رمان‌هایی هستند که با آن‌ها زندگی می‌کنیم؛ نفس می‌کشیم؛ می‌خندیم؛ گریه می‌کنیم و قد می‌کشیم. رمان‌هایی هستند که با آن‌ها سفر می‌کنیم، کوله‌پشتی‌مان را پر از تجربه‌هایشان می‌کنیم و مثل چادری در آن‌ها پناه می‌گیریم.

رمان‌هایی هستند که صلح و دوستی و امید را -چه کودک یا نوجوان باشیم چه بزرگسال- به ما هدیه می‌دهند.

رمان‌هایی هستند که اگر آن‌ها را نخوانیم، چیزی کم خواهیم داشت.

این رمان واقعا جز رمان‌های خواندنی بود چرا که سادگی و دلنشینی افکار لطیف یک دختر هشت ساله که می‌ترسد تنها بماند، را به خوبی ترسیم کرده و تمامی اجزای داستان به قدری خوب است که مخاطب را به ادامه‌ی مطالعه ترغیب می‌کند.

اختصاصی نشریه‌ی اینترنتی نوجوان‌ها – زهرا امیربیک

.

t معرفی کتاب نوجوان «نیروی برتر لاکی»
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *