من خیلی احساساتی هستم

t من خیلی احساساتی هستم

پرسش

من یک نوجوان 17 ساله هستم که خانواده نسبتا فقیری دارم ولی اصلا دنبال ثروت نیستم. من همیشه از خدا میخواستم که بتوانم یک دقیقه آینده را ببینم ولی مشکل من از آینده نیست حتی در بدترین شرایط زندگیم هم راستگو بودم هم تا آخر پایبند قولم و همیشه به موقع سر قرارها یا جمع هایی که دعوت می شدم حاضر می شدم. من به روانشناسی علاقه زیادی دارم کتاب ها و مقالات زیادی رو میخونم ولی خیلی دوست دارم که با یک روانشناس صحبت کنم. من آدم خیلی احساساتی ای هستم و یک مشکل خاص دارم چون نمیتونم با یه دختر رابطه داشته باشم. همین رابطه دوستانه سالم که بشه در هفته یکبار با همدیگه صحبت کرد نه هوی و هوس ولی دین و مذهب این اجازه رو نمیده. تو ذهنم یه دختر خیالی ساختم که شب ها و روزها زیر باران روی ابرا تو خیالاتم دستاشو می گیرم با هم حرف می زنیم. حتی شده وقتی تو خیالم باهاش درد و دل می کنم گریه ام میگیره. بخاطر همین دیگه نه عروسی میرم نه مهمونی. بعضی وقتا ها که تو خیابون راه میرم و میبینم که دو نفر با هم میخندن به حالشون غبطه میخورم. لطفا کمکم کنید.

پاسخ خانم دکتر سلیقه دار، مشاور و روانشناس سایت

دوست خوبم

علاقمندی تو به مسائل روانشناسی می تواند راهگشای پاسخ دادن به بسیاری از نیازهای امروز تو باشد. برای مثال همین که در نوجوانی این احساس ها و عواطف وجود دارد چه دلایلی دارد و چگونه می توانی آن ها را کنترل کنی را می توانی به سادگی در کتاب های مربوط به نوجوانی پیدا کنی. ضمن اینکه همین مطالعه سالم می تواند بخشی از زمان و انرژی تو را به خودش اختصاص دهد و زمان و اوقات بیکاری تو را به خوبی پر کند.

اگر به مطالعه هایی که در این زمینه داری ادامه دهی هم حال بهتری خواهی داشت و هم می توانی بیشتر از حالا خودت را درک کنی. درک بیشتر هم موجب می شود که به جای غبطه خوردن به دیگران به این موضوع توجه کنی که سن و سال نوجوانی حال و هوای خودش را دارد و اگر از این شرایط به تناسب وضعیت موجود به درستی استفاده کنی و عجله ای برای رسیدن به سنین بالاتر را نداشته باشی در این صورت هنگامی که به جوانی نزدیک می شوی آمادگی بهتر و بیشتری داری تا با اتفاقات لازم همان دوره روبه رو شوی.

دوره نوجوانی دوره شور و شوق و تلاش برای شناخت بیشتر خود و دنیای اطراف است تا برای دوره بعد که دوره جوانی است بتوانی آینده ای شایسته را برای خودت رقم بزنی. از این روزها این طور استفاده کن که غبطه چیزی را که در زمان مناسب خودش به راحتی خواهی داشت را نخوری و تمام تلاش و هم و غم خودت را برای درس و شناخت خود و قوی تر کردن خودت به کار بگیری چون اگر وقتی جوان هستی افرادی را ببینی که از نوجوانی شان به خوبی استفاده کرده اند و موفق هستند غبطه خوردن فایده ای ندارد چون این دوره دیگر تمام شده است.

موفق باشی

t من خیلی احساساتی هستم
امتیاز به این نوشته
شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
از این که دوست ندارم رنج می برم

‫1 نظر ارسال شده در “من خیلی احساساتی هستم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *