همیشه فکر می کنم نسبت به اطرافیانم یه چیزی کم دارم

پرسش

طراحی سایت فروشگاه حرفه ای با هوشمند گستران😍 (کلیک کنید)

سلام. دقیقا 16 سال و 7 ماهمه. هنرستانی ام و سال آخر مدرسم. رشتم کامپیوتره. پدر و مادرم واسم موبایل نمیخرن. چیکار کنم؟؟توروخدا بهم بگید. کمکم کنید. همه دوستام و دوربریام از منم کوچیکترن اما موبایل دارن. وقتی کسی ازم شمارمو میخواد خجالت میکشم بگم ندارم. من دیگه بزرگ شدم. سال دیگه باید برم دانشگاه. خسته شدم. همیشه فکر می کنم یه چیزی کم دارم از دوستام و دوربریام. 

پاسخ خانم دکتر سلیقه دار، مشاور و روانشناس سایت

دوست خوبم

شاید خیلی حرف مرا باور نکنی اما از اینکه تا حالا توانستی بدون موبایل زندگی کنی به تو حسرت می خورم و به پایداری مادر و پدرت در این باره تبریک می گویم چون جدای از آسیب های اجتماعی استفاده از تلفن همراه برای سلامت مغزی کودک و نوجوان که مغزشان در حال رشد است خطرناک است.

اما حالا که دیگر بزرگتر شدی بهتر است چند کار زیر را دنبال کنی:

اول اینکه با مادر و پدرت درباره علت مخالفتشان سوال کن و با آن ها به گفتگو بشین. اگر آن ها نگرانی از بابت نوع استفاده تو از تلفن همراه دارند تلاش کن تا با تعیین قوانینی که قصد داری به آن ها پایبند باشی آن ها را از این نگرانی دور کنی و یادت باشد این قوانین را به گونه ای پیشنهاد بده که حتما بتوانی آن ها را رعایت کنی.

دوم اینکه تلاش کن تا در کارهای دیگری که مسئولیت انجام آن ها را داری نقشت را به درستی ایفا کنی تا اعتماد آن ها به تو بیشتر شود و در عین حال بزرگ بودن تو را در عمل و در تدبیر و عقلانیت کارهایت ببینند.

سوم اینکه پیشنهاد می کنم امسال را برای تحقق این کار در نظر نگیری چون قطعا ورود این وسیله به زندگیت در این روزهای مهم درسی و تحصیلی افت هم به همراه می تواند داشته باشد.

موفق باشی

 

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
من ایران را دوست دارم اما پدر و مادرم اصرار دارند که به خارج از کشور مهاجرت کنند

 

 

امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *