پدر و مادرم مدام با هم دعوا می کنند | اختلاف والدین

اختلاف والدین
t پدر و مادرم مدام با هم دعوا می کنند | اختلاف والدین

پرسش در خصوص اختلاف والدین

من ۱۳ سال دارم. مامان و بابام همیشه با هم دعوا دارند. مامانم هر بهونه‌ای برای دعوا پیدا می‌کنه. یه روز دعواشون تا حدی بود که من وقتی توی اتاقم بودم با خودم گفتم فردا دیگه حتما طلاق می‌گیرند و کلی گریه کردم. من خسته شدم از دعواشون. از یه طرفی نمی‌خوام طلاق بگیرند. نمی‌خوام با یکیشون زندگی کنم. نمی‌خوام. اوضاع خونه یه جوریه نمی‌تونم خوب رو درسام تمرکز کنم. کلا با هم دعوا دارن. خواهش می کنم کمکم کنین.

به نظرم این مشکل بیش‌تر بچه‌های همسنم هست.

مشاوره سئو حرفه ای با زهرا رئیسی🔥 (کلیک کنید)😍

پاسخ خانم دکتر سلیقه‌دار، مشاور و روانشناس سایت

دوست خوبم

با تو موافقم که اختلاف والدین می‌تواند تاثیر بدی روی عملکرد ذهنی و شرایط روحی فرزندان داشته باشد و پدیده‌ی غم انگیزی است که اگر والدین می‌توانستند شدت و عمق مخرب آن را روی فرزندانشان درک کنند، هرگز محیط خانواده را به جولان اختلافات و دعواهای حق‌خواهی خود تبدیل نمی‌کردند. با این همه ضمن این‌که برای شرایطی که در آن قرار داری بسیار متاسف هستم، چند نکته را می‌گویم که ممکن است برایت مفید باشد.

نکاتی در خصوص اختلاف والدین

اول این‌که تو مقصر اختلاف والدین خود نیستی و بنابراین نقشی در پایان دادن اختلافات هم نداری ولی می‌توانی برخی مواقع مداخله‌هایی داشته باشی که شاید به حل موضوع کمک کند. برای مثال هر زمان آرام هستند یا به صورت انفرادی یا در کنار هم به آن‌ها بگو که چه رنجی تحمل می‌کنی و از مشاور سوال کرده ای و گفته است این شرایط می‌تواند در امروز یا فردای تو تاثیرات مخربی بگذارد و آن وقت افسوس خوردن آن‌ها فایده‌ای ندارد.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
حالم خیلی بده یعنی خدا داره منو فراموش میکنه؟

گاهی درباره‌ی این‌که چقدر لبخندشان و آرامششان را دوست داری حرف بزن. گاهی برایشان نامه بنویس و آن‌ها را از حال و احساس خودت آگاه کن. دیگر این‌که اگر بزرگ‌تر عاقل بی طرف در خانواده است با او صحبت کن و از او کمک بخواه. اگر صلاح دانستی از مشاور مدرسه نیز می‌توانی کمک بگیری.

در ضمن فراموش نکن تو در شرایط سنی قرار داری که دیگر کودک نیستی و می‌توانی درک کنی که همه‌ی آدم‌ها با یکدیگر اختلاف دارند و همین درک تو می‌تواند اثرات منفی اختلافات والدینت را بر تو کم کند اما خوب لازم است والدین تو و بسیاری دیگر از ما یاد بگیریم چگونه اختلافاتمان را حل کنیم.

موفق باشی

کاربران عزیز

شما می توانید سؤال خود را از طریق راه های زیر ارسال نمایید:

۱- ارسال پرسش از طریق دیدگاه (کادر پایین صفحه)
۲- ارسال پرسش به آدرس ایمیل info@nojavanha.com
۳- ارسال پرسش به آیدی تلگرام @site_nojavanha

t پدر و مادرم مدام با هم دعوا می کنند | اختلاف والدین
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *