پستانداران و انواع گونه ها

t پستانداران و انواع گونه ها

اختصاصی نشریه اینترنتی نوجوان ها

پستانداران گونه خاصی از حیوانات هستند که بعد از انقراض دایناسور ها به وجود آمدند. چند مورد باعث می شود یک پستاندار را نسبت به سایر حیوانات متمایز کند. اول، این گروه از حیوانات تعدادی غده برای شیر دادن به بچه خود دارند. دوم، خون گرم هستند. سوم، پوشش تمام پستانداران خز یا مو است. بیشتر پستانداران به استثنای مورچه خوار، دندان دارند.

پستانداران (1)

در حال حاضر تقریبا 5000 گونه ی پستاندار وجود دارد. این گروه از حیوانات به خانواده ها و ترتیب های متفاوتی تقسیم می شوند، از جمله:

کیسه داران: این گروه از پستانداران در قاره های استرالیا و آمریکا زندگی می کنند. فرزندان کوچک و نارس به دنیا می آورند. بسیاری از پستانداران دارای کیسه هستند. فرزند تازه به دنیا آمده به کیسه می خزند و از شیر مادر تغذیه می کنند تا رشد کامل شود. کوالا و کانگورو در این دسته از پستانداران قرار می گیرند.

خفاشان: این نوع از حیوانات تنها پستاندارانی هستند که پرواز می کنند (بیشتر در هوا سر می خورند تا پرواز کنند). در این گروه، کوچکترین پستاندار جهان، به نام خفاش کیتی خوک دماغی، قرار می گیرد. بال این نوع پرنده پستاندار از یک لایه دوتایی پوست تشکیل شده است.

پستانداران (2)

جوندگان: گونه های زیادی نسبت به پستانداران وجود دارد. بیشتر جوندگان کوچک هستند و بسیاری دیگر مانند موش، دم بلند دارند. این نوع حیوانات پای دارای پنجه و چنگال، سبیل های بلند و دندان های نیش جونده در جلوی دهان هستند. جوجه تیغی در این دسته قرار می گیرد.

گوشت خواران: تقریبا تمام اعضای این خانواده از پستانداران، گوشت خوار هستند. همه آن ها خصوصیات مشترک مانند دندان های نیش تیز برای تکه کردن گوشت، دارند. بیشترشان حیوانات باهوشی هستند و بسیاری از آن ها شکارچیان درنده ای می باشند. ببر و شیر در این خانواده از پستانداران قرار می گیرند.

پستانداران سم دار: بیشتر پستانداران سم دار راه می روند و بر نوک پا روی سم می دوند. یک گروه بزرگ و متنوع هستند که تمام اعضای آن گیاهخوار هستند. همچنین این گروه را به نام “سم داران” می شناسند. گوزن، گورخر، زرافه و شتر در این خانواده قرار می گیرند.

نهنگ سانان: اگر چه بیشتر وال ها و دلفین ها بیشتر وقتشان را در آب سپری می کنند، به سطح آب می آیند تا هوا تنفس کنند و مانند سایر پستانداران، دارای شش هستند.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

t پستانداران و انواع گونه ها
امتیاز به این نوشته
شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
رابطه ژنتیکی سگ و گرگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *