چه مقدار آرایش برای دختران جوان مناسب است؟

t چه مقدار آرایش برای دختران جوان مناسب است؟

لوازم آرایشوای، دوباره شروع شد؛ دو مرتبه دختر جوان شما خانه را با یک عالمه آرایش ترک کرد و شما بیش از اندازه عصبانی و ناراحت هستید. چه بلایی سر آن روح پاک و معصومی که در جسم دخترتان زندگی می کرد، آمده است؟ شما عادت داشتید که با هم بر سر تمام مسائل مشورت کنید و او کلیه نظرات شما را در مورد زیبایی و مد قبول می کرد اما این روزها همه چیز تغییر کرده، احساس می کنید که از شما بیزار است؛ او تصور می کند که شما قادر به درک نیازهایش نیستید. 
اما شما از توانایی درک صحیح کلیه مسائل برخوردار هستید. به چند سال قبل، زمان نوجوانی خودتان بازگردید، زمانی که تمام وسایل آرایشی مادرتان را استفاده می کردید تا تجربه جدید خودتان را در مورد سبک آرایش مد روز بدست آورید. شاید به نظر شما این کار دخترتان کمی عجیب و غریب بیاید اما او باید خودش این راه را به تنهایی طی کند و تجربه های فردی را به شخصه بدست آورد.

یادم می آید هنگامی که برای اولین بار آرایش را بر روی پوست صورتم امتحان می کردم، مادرم در آن زمان فقط آه می کشید و دعا می کرد که من هر چه زودتر این دوران را پشت سر بگذارم. 
پیش از هر چیز باید همیشه به خاطر داشته باشید که دختر شما منحصر به فرد است و هیچ گونه قانون کلی وجود ندارد که از آن بتوان در مورد تمام دختر خانم های جوان استفاده کرد. هر یک از جوانان در ذهن خود چهره های جالب و یگانه خاصی را به تصویر می کشند. شاید یک روش در مورد یک نوجوان نتیجه بدهد اما به کار بردن همان شیوه در مورد یک نفر دیگر نتیجه معکوس در بر داشته باشد. 
پیش از این که یک بار دیگر چشم های دخترتان را پر از سایه های جور وا جور با رنگ های عجیب و غریب ببینید، در این قسمت چند راه حل پیش پایتان قرار می دهیم تا از آن طریق بتوانید با نوجوان خود در مورد آرایش به یک توافق نسبی دست پیدا کنید. 

اطلاعات خود را افزایش دهید 

نباید دختران نوجوان را به خاطر استفاده از آرایش غلیظ و پوشیدن لباس های بازی که دائما در کانال های مختلف تلویزیونی می بینند، سرزنش و یا تنبیه کنید. برای آن ها تشخیص واقعیت ها با آن چه که در تلویزیون بر روی صحنه می آید اندکی دشوار است. آن ها نمی دانند که خانم بریتنی اسپیرز یا جنیفرلوپز، متخصصان گریم و آرایشی را استخدام می کنند که بهترین چهره را به منظور روی صحنه آمدن برایشان درست کنند. دختر نوجوان شما نمی داند که با یک چنین قیافه ای نمی توان وارد زندگی روزمره شد. 
چند مجله مربوط به نوجوان ها را بردارید. از روی آن عکس هایی را که فکر می کنید در آن ها لباس ها و مدل های آرایش متعارفی معرفی شده است انتخاب کنید و به دختر خانم خود نشان دهید. بایستی به او بقبولانید که زندگی اش برای شما از اهمیت و ارزش خاصی برخوردار است. باید با او ارتباط برقرار کنید و او را طوری قانع کنید که احساس نکند باید بیش از اندازه از مواضع خود کناره گیری کند. 

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
ارتباط والدین با یکدیگر

اصول اولیه ای را پایه ریزی کنید 

با همسر خود بنشینید و تصمیم بگیرید که چه میزان آرایش برای سن او بلا مانع است. در ذهن داشته باشید که شاید اصلاً همسرتان نداند که خط لب چیست و در این زمینه هیچ گونه نظر خاصی هم نداشته باشد. اگر بین نظر شما و همسرتان تضاد وجود داشته باشد، ممکن است فرزندتان دچار تعارض شود و امکان دارد که با یک چنین واکنشی روبرو شوید : “اما پدر به من اجازه داد که با وارد شدن به دانشگاه از رژ لب براق استفاده کنم و ناخنم را نیز لاک بزنم!” 

محدودیت های خود را تشریح کنید 

به سالن های زیبایی نوجوانان بروید و ببینید که آن ها چه خدماتی انجام می دهند؟ از های لایت و خط لب گرفته تا لاک ناخن که می تواند براق، قرمز و یا فرنچ مانیکور باشد. ببینید که آیا در سنین نوجوانی کسی از موم، اصلاح، خال کوبی و یا حتی تتو استفاده می کند؟ باید بدانید که نوجوانان دیگر چه می کنند تا بدین وسیله بتوانید سطح توقعات خود را در رنج متعادلی نگاه دارید. 
اصلا نترسید که به او بگویید زمانی که ۱۵ سال بیش تر ندارد نمی تواند از خط چشم استفاده کند؛ اما در عین حال می توانید این امتیاز را هم به او بدهید که وقتی ۱۸ ساله شد می تواند در برخی مراسم خاص، از خط چشم استفاده کند. از آن جایی که نوجوانان علاقه بسیار زیادی به تجربه کردن تجربیات جدید دارند به همین دلیل باید بدانند که محدودیت هایی برای آن ها وجود دارد که به هیچ وجه نمی توانند پایشان را از آن ها فراتر بگذارند. او شما را امتحان می کند برای این که ببیند آیا می تواند پایش را از مرزها بیرون بگذارد یا خیر؟ شما به همراه همسرتان باید به شدت مراقب اوضاع باشید و به او اجازه ندهید که پایش را بیش از اندازه فراتر از مرزها بگذارد. 
هیچ مادری دوست ندارد که دخترش احساس کند انجام کارهای غیر منتظره از نظر او بلامانع است. باید اشاره کنیم که هیچ مادری نمی تواند قبول کند که دختر خانمش خود را به جا سوزنی تبدیل کند. هم مادرها و هم دخترها هر دو دوست دارند که هر کدامشان پشت دیگری را به خاک بمالد. 

مصالحه و سازش 

گاهی اوقات برخی از کارهایش را ندید بگیرید. جدی می گویم. گاهی اوقات نیاز دارند که از کنترل مستقیم شما قدری دور شوند. آن ها این گونه آفریده شده اند. اگر گاهی اوقات از خط چشم استفاده کنند، خیلی بهتر از این است که یک مرتبه ببینید روی بدن خود عبارت “فقط گلزار” را خالکوبی کرده اند! 

با مثال های عینی او را قانع کنید 

اگر احساس می کنید حلقه ای که از شکم یک نوجوان آویزان شده زشت و زننده است، پس این کار را خودتان هم نباید انجام دهید. فکر می کنم تا همین حد کافی باشد. 

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
با اضافه ‌وزن فرزندانمان چه کنیم؟

از متخصصان کمک بگیرید 

اگر شما جزء افرادی بودید که تا شب عروسی دست به لوازم آرایش نزدید، باید در یک جلسه گفتگو با متخصص زیبایی و آرایشی صحبت کنید. البته به نظر می رسد که آرایشگرها در این امر قدری زیاده روی می کنند اما به هر حال مشورت با آن ها می تواند یک سری سرنخ های کلی را در اختیار شما قرار دهد. 
تقریبا به مدت یک ساعت پای صحبت های آن ها بنشینید و بعد هم به بازار بروید تا مارک هایی را پیدا کنید که با سن و سال فرزندتان بیش تر هم خوانی داشته باشند. 
زمانی که با متخصص زیبایی در حال صحبت کردن هستید، ابتدا به صورت او نگاهی بیندازید و ببینید که آیا برای دیدن چهره واقعی او نیاز دارید یک شیر آب پر فشار بر روی صورتش بگیرید تا تمام کرم پودر ها و پن کک ها را بشوید؟ اگر چنین بود بهتر است برای مشورت کردن به شخص دیگری مراجعه کنید. سعی کنید از روی مجله ها عکس هایی را که بیش تر می پسندید انتخاب کرده و با متخصص زیبایی در مورد آن ها بحث کنید. 
با متخصص زیبایی صحبت کنید و به او بگویید که می خواهید دخترتان به طور اصولی با فاکتورهای اولیه آرایش آشنا شود. همچنین به او بگویید که از آرایش غلیظ خوشتان نمی آید. از او بخواهید که از مرحله ابتدایی شروع آرایش تا آخرین مرحله را مو به مو برایتان توضیح دهد. به دخترتان بگویید که تنها از دو مرحله از کل آن ها می تواند استفاده کند. 
در نهایت باید توجه داشته باشید که شاید خودتان برای نیمی از عمر از وسایل آرایشی استفاده کرده اید اما هر چه باشد چنین لوازمی برای دختر خانمتان جدید هستند و از جذابیت خاصی برخوردار می باشند. دخترهای نوجوان دوست دارند شخصیت های متنوع را آزمایش کنند و خانمی را که در آینده قرار است به آن تبدیل شوند را هر چه زودتر کشف نمایند. آرایش کار جالب، فانتزی و کمی سحرآمیز است – درست مثل سنین نوجوانی دختر خانمتان-

http://forum.iransalamat.com/

t چه مقدار آرایش برای دختران جوان مناسب است؟
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *