چگونه تلویزیون اختراع شد؟ | مخترع تلویزیون

اختراع تلویزیون
t چگونه تلویزیون اختراع شد؟ | مخترع تلویزیون
اختراع تلویزیون

تلویزیون دستگاهی است که ما را به دنیای خیال‌انگیز می‌برد. با اختراع تلویزیون می‌توان مسافر تلویزیون شد و در یک لحظه از صحرای گرم و سوزان آفریقا به جنگل‌های سرسبز و عجیب حرا در خلیج فارس رفت. در یک لحظه می‌توان اوضاع زندگی در کشوری در آن سوی کره‌ی زمین را مشاهده کرد و خود را مهمان آن‌ها کرد… تا حالا این‌گونه به تلویزیون نگاه کرده بودید؟

مخترع تلویزیون چه کسی بود؟

«جان لوگی‌برد» اسکاتلندی در ۱۴ اوت ۱۸۸۸ میلادی در هلنزبرو، شهرکی در غرب اسکاتلند، به دنیا آمد. دوره‌ی تحصیلات عالیه‌ی او در دانشگاه مصادف با جنگ جهانی اول شد. بنابراین جان ناگریز شد تحصیلات خود را نیمه‌تمام رها کند. او موفق شد در سال ۱۹۲۶ اولین تصویر تلویزیونی را برای انجمن سلطنتی انگلستان به نمایش بگذارد. در نهایت، کار او را «ویلادیمیر زورکین» و «فیلوفار نزورث» تکمیل کردند و تلویزیون کاملا الکترونیکی ساخته شد.

تاریخچه‌ی اختراع تلویزیون

اولین وسیله‌ای که به نام تلویزیون شناخته شد در سال ۱۸۸۴به دست یک دانش‌آموز آلمانی ساخته شد. این تلویزیون توانایی انتقال یک تصویر ثابت را داشت. این دستگاه بدون وجود لامپ خلا و لامپ پرتویی کاتدی عملا غیر قابل استفاده بود. در سال ۱۹۰۷ «بوریس روزینگ» روسی توانست لامپ کاتدی را به این دستگاه متصل کند.

زمان طلایی

دهه‌ی ۱۹۵۰ دوره‌ی طلایی تلویزیون به حساب می‌آید. در این زمان هزینه‌ی تلویزیون کاهش پیدا کرد. تا قبل از جنگ جهانی دوم ابزار تکنیکی برای بهتر شدن سطح کارایی تلویزیون بیشتر شد. تلویزیون به خاطر نمایش تصویر و صدا جاذبه‌ی بیشتری نسبت به رادیو داشت و از همان ابتدا جای رادیو را در بین مردم گرفت.

اختصاصی نشریه‌ی اینترنتی نوجوان‌ها – سوسن قریشی

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
فراخوان دومین جشنواره مجازی گلستان خوانی کودکان و نوجوانان

t چگونه تلویزیون اختراع شد؟ | مخترع تلویزیون
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *