چگونه جهان را دوست داشته باشیم؟

رابطه‌ی دوستانه با جهان
t چگونه جهان را دوست داشته باشیم؟

برقراری یک رابطه‌ی دوستانه با جهان و کائنات، شاید در ابتدا امری رویایی به نظر برسد. اما وقت آن رسیده است که اضطراب خود را کنار بگذارید و بدانید که جهان در کنار شما و همراه شما است.در این‌جا به چند راهکار ساده که به شما در مسیر داشتن رابطه‌ی دوستانه با جهان و کائنات کمک خواهد کرد، اشاره می‌کنیم.

روز خود را با سپاسگزاری آغاز کنید 

از خداوند، دنیا و زندگی برای بیدارشدن از خواب سپاسگزاری کنید. قدردان داشتن خانه‌ای برای زندگی، پدر و مادر و دوستانتان، غذا و لباس‌هایتان باشید.

ذهن خود را برای معجزه‌ها آماده کنید 

آرزوی موفقیت داشته باشید و ذهن خود را از هر آنچه که به شما چیزی جز موفقیت و شادی را تلقین می‌کند، خالی کنید. از ذهن خود بخواهید که به شما کمک کند. برای مثال با ذهن خود به این طریق صحبت کنید:«ذهن عزیز، از تو به خاطر توجهی که به من داری و تلاشی که در حل مشکلاتم می‌کنی، سپاسگزارم. از تو می‌خواهم که کمی آرام باشی و فارغ از همه‌ی افکار و مشکلات، چند دقیقه‌ای بدون هیچ دغدغه‌ای استراحت کنی.»

برای داشتن رابطه‌ی دوستانه با جهان به دیگران عشق بورزید

چرا به اطرافیان خود محبت و مهربانی نکنیم، وقتی با این کار هم خودمان و هم آن‌ها احساس بهتری به زندگی پیدا خواهیم کرد؟ وقتی به کسی محبت می‌کنید، به طور ناخواسته، انرژی این مهربانی به شما باز می‌گردد.اگر در ابراز علاقه و توجه به دیگران ضعیف هستید و یا توانایی انجام آن را ندارید، حداقل برای آن‌ها آرزوی موفقیت و خوشبختی داشته باشید.عشق یک انتخاب است. با عشق ورزیدن به دیگران و خودتان، احساس بهتری نسبت به جهان خواهید داشت.

با خودتان در صلح باشید

به مسیری که در طول چند سال اخیر از آن عبور کرده‌اید نگاه کنید. در تکه‌ای کاغذ رشد و دستاوردهای خود را یادداشت کنید. حتی کوچک‌ترین پیشرفت‌ها را نیز فراموش نکنید. این کار به شما کمک می‌کند تا احساس بهتری به خودتان داشته باشید.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
من یک دختر 14ساله ام و میدونم که یکی از دوستان صمیمی ام بهم دروغ میگه و...

به زندگی اجازه‌ی حرکت بدهید و گاهی خود را به دست تقدیر بسپارید. فارغ از تمام برنامه‌ها و کارهایی که باید انجام بدهید، بپذیرید که زندگی در حال گذر است و برخی از مسائل از کنترل شما خارج است. هر روز صبح از کائنات بخواهید که آنچه را که برای شما بهترین است، سر راهتان قرار دهد.

امیال نفسانی خود را کنترل کنید

تمایلات نفسانی، مانند تعلقات، می‌تواند برای شما مشکل‌ساز شود. امیال نفسانی به شما در رسیدن به آنچه که نیاز دارید کمک می‌کند. با این حال، این امیال همیشه سالم و سازنده نیستند. کاری را که احساس می‌کنید، صحیح است انجام دهید، نه آن چیزی را که فکر می‌کنید «باید» انجام شود. خودتان را آن‌طور که هستید دوست بدارید و از قضاوت خودتان و دیگران اجتناب کنید.

زمان مشخصی را در طبیعت بگذرانید تا رابطه‌ی دوستانه با جهان پیدا کنید

به طبیعت بروید و بابت هدایایی که جهان به شما داده است، سپاسگزار باشید. به زیبایی‌هایی که در اطراف خود می‌بینید، مانند آسمان آبی، گل‌ها و گیاهان، وزش باد و یا صدای گنجشکان توجه کنید. با تمرکز روی این زیبایی‌ها، حتما احساس شادی خواهید کرد.

ذهن باز و روشنی داشته باشید

تلاش کنید از تعصب و افکار بسته دوری کنید. در زندگی مسیرها و انتخابات بسیار متفاوتی وجود دارد. به تمام گزینه‌های موجود توجه داشته باشید و تفاوت‌ها را انکار نکنید.

نفس عمیق بکشید و به صدای قلب خود گوش دهید

به خونی که در رگ‌هایتان در جریان است فکر کنید، به تنفس خود و تپش قلبتان توجه کنید تا متوجه حضور خود در این جهان شوید. شما در این دنیا حضور دارید و باید از این حضور لذت ببرید.

 مجتبی ناطقی

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
8 راهكار براي غلبه بر احساس نااميدي

t چگونه جهان را دوست داشته باشیم؟
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *