چگونه هواپیما اختراع شد؟ | اختراع هواپیما و برادران رایت

اختراع هواپیما
t چگونه هواپیما اختراع شد؟ | اختراع هواپیما و برادران رایت
اختراع هواپیما

برادران رایت و اختراع هواپیما

دو برادر آمریکایی به نام های الیور رایت و ویلبر رایت توانستند به مهمترین آرزوی بشر یعنی اختراع هواپیما دست پیدا کنند.

آنها عضو خانواده ی پر جمعیت رایت بودند. وقتی در روزنامه خبر مرگ یک گلایدر سوار را خواندند ترغیب شدند اطلاعات خودشان را از امکان پرواز بشر بیشتر کنند. آن دو پس از چندین شکست در سال ۱۹۰۳ میلادی موفق شدند اولین پرواز را با هواپیما به نام خودشان ثبت کنند.

شروع تحقیقات

برادران رایت اطلاعاتی را از موسسه ی اسمیتسونین درباره تحقیقات و آزمایش هایی که قبلا افراد مختلف روی هواپیما انجام داده بودند دریافت کردند و سپس آزمایش های خود را آغاز کردند. ویلبر که برادر بزرگتر بود نقش رهبری بیشتری در تحقیقات داشت و الیور نقش معرفی کننده و سخنرانی در همایش ها و جلسات را به عهده داشت.

اولین پرواز

اولین نمونه آزمایشی، یک مدل کایت بود که ویلبر در سال ۱۸۹۹ طراحی کرد. این مدل برای آزمایش سیستم انحراف بال انجام شد. آنها بعد از پرواز با کایت‌ توانستند گلایدری را طراحی کنند که به عنوان اولین تجربه موفق این دو برادر با گلایدر رقم خورد.

تا سال ۱۹۰۲ تقریبا تمام پرواز ها را ویلبر به عهده می گرفت. این موضوع به این دلیل بود که ویلبر برادر بزرگ تر بود و  نسبت به سلامتی الیور حس مسئولیت داشت. اولین پرواز هایی که با گلایدر انجام می شد با سقوط همراه بود .

هواپیمای موتور دار

در نهایت برادران رایت در سال ۱۹۰۳ توانستند هواپیمایی با چوب کاج بسازند و سوخت موتور را از گازوئیل تامین کردند. بالأخره در تاریخ ۱۷ دسامبر ۱۹۰۳اولیور، اولین پرواز موفق با هواپیما را انجام داد. پروازی که حدود ۱۲ ثانیه طول کشید.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
آیا لاک زدن خطرناک است؟

اختصاصی نشریه ی اینترنتی نوجوان ها – سوسن قریشی

t چگونه هواپیما اختراع شد؟ | اختراع هواپیما و برادران رایت
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *