کاردستی زنجیره بافی

کاردستی زنجیره بافی
t کاردستی زنجیره بافی

 آموزش زنجیره بافی

کاردستی زنجیره بافی با قلاب، پایه ی اولیه ساده ای برای تقویت چابکی انگشتان است. همچنین شالوده ی اصلی برای  انواع کاموا بافی با دست می باشد. شما می توانید با یاد گیری اصول اولیه زنجیره بافی با کاموا، انواع کاردستی های قلاب بافی زیبا مانند: عروسک، شال گردن، جوراب، بلوز و… را برای خود درست کنید. با ما همراه باشید تا گام به گام اصول قلاب بافی را به شما آموزش دهیم.

وسایل مورد نیاز برای کاردستی زنجیره بافی

1-کاموا های رنگی
2-قلاب

شیوه‌ی شروع بافت زنجیره بافی با قلاب

 برای بافت زنجیره بهتر است از کاموای کریستال نازک سفید و قلاب شماره هفت یا یازده استفاده کنید؛ زیرا در شروع زنجیره بافی با کاموا بهتر می توانید قسمت خمیده قلاب را از بین زنجیره ها عبور دهید.

گام اول

با توجه به راست دست یا چپ دست بودنتان، قلاب را در یک دست که با آن کارهایتان را انجام میدهید بگیرید. سپس کاموا را دور انگشت سبابه دست مقابل بپیچید. ادامه کاموارا بین انگشتان دیگر مهار کنید. برای شروع بافت زنجیره با دست؛ کاموا را پشت قلاب انداخته تا یک حلقه دور نوک قلاب ایجاد شود. پس از آن پایین حلقه ی کاموا را بین انگشت سبابه و شصت دست مقابل بگیرید. مجددا قلاب را پشت کاموا بیندازیدوکاموارا از حلقه‌ی ایجادشده به وسیله نوک خمیده قلاب رد کنید. به این ترتیب اولین بافت زنجیره ای ساخته می شود.

زنجیره بافی

گام دوم

در ادامه بافت زنجیره زدن با قلاب، توجه داشته باشید؛ هر بار که کاموای دور دست را آزاد کنید و آن را دور قلاب حلقه کنید و از بین حلقه قبلی عبور دهید، یک زنجیره قلاب بافی درست می شود. 

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
ایده های کاردستی با بطری نوشابه

آموزش زنجیره بافی

گام سوم

اگر بخواهید، زنجیره‌ها را به دایره تبدیل کنید، 5 تا 6 زنجیره باقلاب ببافید. سپس قلاب را درون زنجیره‌ ی اولی فرو کنید. سپس کاموا را پشت قلاب بیندازید. در این مرحله کاموا را هم از داخل زنجیره‌ی اول و هم از حلقه‌ی انتهایی ششمین زنجیره؛ بیرون بیاورید. به این ترتیب یک دایرهی زنجیره ای قلاب بافی ساخته میشود.  برای ادامه، میتوانید با استفاده از همین بافت اولیه کاردستی زنجیره  قلاب بافی که آموختید؛ میتوانید موتیف های گل یا اشکال هندسی خلق کنید و از خلاقیتتان لذت ببرید.

 

برای تماشای مراحل بافت کاردستی رنجیره بافی با قلاب، ویدیوی زیررا دانلود کنید .

 

نویسنده : رقیه مستقیم

t کاردستی زنجیره بافی
4/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *