معرفی کتاب برای گروه سنی نوجوان؛ اقلیم هشتم

اقلیم هشتم
t معرفی کتاب برای گروه سنی نوجوان؛ اقلیم هشتم

کتاب اقلیم هشتم

نور، یکی از آفرینش های عجیب دنیاست. تا وقتی نور نباشد هیچ چیز دیده نمی شود،اما همین که نور به شی ای می تابد آن شی دیده می شود. این نور همانی است که ما به کمک آن می بینیم اما نور دیگری وجود دارد که نور خداست. شهاب الدین می گفت اگر نور خدا به انسانی بتابد او آگاه می شود و از تاریکی های ناآگاهی بیرون می آید.

مردم آن زمان خیلی از حرف های او سر در نمی آوردند. علما، به جرم اینکه شهاب الدین می خواهد دینی تازه بیاورد و حرف هایی عجیب و غریب می زند و ذهن جوان ها را از دین منحرف می کند او را به سیاهچال انداختند. اما سیاهچال هم نمی توانست شهاب الدین و اندیشه اش را اسیر کند. خیال او آزادانه از سیاهچال بیرون می آمد و به همه جا سرک می کشید. به شهر، به مدرسه حلاویه و مباحثه ها، به شهر مادری اش سُهرِوَرد. اما هیچ کس نمی دانست که آیا فقط خیال او به سفر می رفت و یا جسم او هم همراه با خیالش می رفت.

فرماندار حق طلب

«ملک ظاهر»، فرماندار شهر حلب، طرفدار شهاب الدین و اندیشه های او بود. او به ناچار و به دستور پدرش، صلاح الدین ایوبی، فرمانروای مصر و شام، و به خاطر آرام کردن علمای مخالف مجبور شد شهاب الدین را به سیاهچال بیندازد اما ملک ظاهر به دنبال راهی برای آزاد کردن او می گشت. صلیبی ها به بیت المقدس حمله کرده بودند و شهرها را تصرف می کردند. پدر معتقد بود در این شرایط بحرانی بهتر است شهاب الدین در زندان باشد تا علمای شهر حساس نشوند. آنها باید به مسئله جنگ با صلیبی ها می پرداختند اما ملک ظاهر که از حرف های باطل علمای حلب خشمگین شده بود فقط به دنبال اثبات درست بودن شهاب الدین و رها کردن او بود.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
کتاب‌های آرمان آرین برای نمایشگاه کتاب

اقلیم هشتم روایتگر زندگی نامه فیلسوف ایرانی

«اقلیم هشتم» داستان زندگی شهاب الدین سهروردی، فیلسوف معروف ایرانی، است. او در زمان جوانی اش به خاطر آوردن «فلسفه نور» از سوی برخی از علمای آن زمان به شرک متهم شد و به سیاهچال زندان حلب افتاد.
در همه ۱۹۲ صفحه کتاب، شهاب الدین در سیاهچال است. اما ما با او از همان سیاهچال تاریک به جاهای مختلف سفر می کنیم. نوجوانی پر شور شهاب الدین را در سهرورد تماشا می کنیم. با اندیشه هایش آشنا می شویم و داستان های تأمل برانگیزی را که برای یوسف می گوید می شنویم. با شهاب الدین در فضای کوچک سیاهچال بی وقفه قدم می زنیم و به نور فکر می کنیم. چندبار در مباحثات او شرکت می کنیم. استدلال هایش را در موررد فلسفه اش می شنویم و می فهمیم چطور علمای آن زمان تلاش می کردند او را ناحق نشان بدهند.

اطلاعات جامع درباره کتاب اقلیم هشتم

اگر دلتان می خواهد با زندگی یکی از معروف ترین فیلسوفان آشنا شوید و اگر دلتان می خواهد کتابی با چاشنی فلسفه بخوانید تا جمله هایی تأثیرگذار ذهنتان را به فکر کردن بیشتر وا دارد، اقلیم هشتم انتخاب خیلی خوبی است. این کتاب را محسن هجری نوشته و انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با قیمت ۶۰۰۰ تومان منتشر کرده است.کتابهای کانون پرورش فکری را می توانید از فروشگاه اینترنتی دیجی  کانون تهیه کنید.

 یاسمن رضائیان

t معرفی کتاب برای گروه سنی نوجوان؛ اقلیم هشتم
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *