ساخت کاردستی عروسک گربه با جوراب

عروسک-گربه
t ساخت کاردستی عروسک گربه با جوراب

تقریبا همه‌ی آدم‌ها عروسک‌ها را دوست دارند و برایشان شیرین است که از آن‌ها برای تزیین اتاقشان استفاده کنند. مخصوصا اگر این عروسک گربه باشد و البته اگر خودشان آن را درست کرده باشند. با خیلی از وسایل مختلف می توان عروسک درست کرد. تابحال به ساخت عروسک گربه با جوراب فکر کرده اید؟در این مطلب می‌خواهیم ساخت عروسک با جوراب کاموایی کهنه و غیرقابل استفاده عروسک گربه‌ درست کنیم.

وسایل لازم برای ساخت عروسک گربه با جوراب

جوراب پشمی
سوزن و نخ
قیچی

شیوه کارساخت عروسک گربه با جوراب

جوراب را طوری روی زمین قرار دهید که پاشنه‌ی آن به طرف بالا باشد. سپس مانند تصویر، قسمت جلو و کف جوراب دوم را برش بزنید و جدا کنید. از روی بدنه‌ی جوراب نیز قسمت‌های دست‌ها و پاها را برش بزنید و جدا کنید. از قسمت پاشنه‌ی لنگه‌ی دوم برای سر گربه و از قسمت مچ جوراب برای دُم گربه استفاده می‌کنیم.

ساخت عروسک با جوراب

نحوه دوخت سر گربه

برای دوخت سر گربه ابتدا بالای آن را برش بزنید و یک مثلث کوچک بین برش جدا کنید. قسمت برش‌خورده را بدوزید تا سر و گوش گربه تشکیل شود. در قسمت مچ لنگه‌ی اول و همین‌طور در قسمت ساق نیز دو برش ایجاد کنید و با سوزن و نخ به هم بدوزید تا پاها و دست گربه درست شوند.

ساخت عروسک با جوراب

قسمت بدن و سر گربه را پس از دوخت با پنبه پر کنید و به هم وصل کنید. جلوی دست‌ها و پاهای گربه را نیز بدوزید. برای دُم گربه می‌توانید قسمتی از جوراب را به شکل هلال بچینید و پس از دوخت با پنبه پر کنید و به پشت گربه بدوزید.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
کاردستی جعبه وسایل

برای چشم‌های گربه هم می‌توانید از مروارید درشت مشکی و هم از چشم‌های آماده‌ی عروسک استفاده کنید. سبیل‌های گربه را نیز با استفاده از چند رشته کاموای مشکی بسازید و روی پوزه‌ی عروسک بچسبانید.  عروسک گربه با جوراب شما آماده است.

 

t ساخت کاردستی عروسک گربه با جوراب
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *