ساخت کف پوش قُلوه سنگی (فیلم)

ساخت کف پوش قُلوه سنگی 
t ساخت کف پوش قُلوه سنگی (فیلم)

اگر می خواهید خودتان بخشی از حیاط یا بالکن خانه را تزیین کنید و کف پوش آن را تعویض کنید کف پوش قُلوه سنگی  ایده خوبی است.

وسایل لازم برای کف پوش قُلوه سنگی

قلوه سنگ های تخت
سیمان
مقداری سیمان سفید و پودر سنگ

شیوه ساخت کف پوش قُلوه سنگی

برای این که کف پاسیویی متفاوت با بقیه داشته باشید تعداد زیادی قلوه سنگ که معمولا برای کف آکواریوم استفاده می شود تهیه کنید. کناره های پاسیو را مقداری پلاستیک بپوشانید تا از برخورد سیمان با کناره ها یا کاشی های بدنه جلوگیری کند.

بهتر است این کار را برای کف هایی استفاده کنید که قبلا کاشی نشده اند یا اگر کاشی هستند فرسوده باشند که ابتدا کاشی ها را بردارید و پس از آن شروع به کار کنید. کف پاسیو را لایه ای  سیمان بریزید و با ماله یا سیمان صاف کن، آن را کاملا صاف کنید و شیارهایی را نیز روی سیمان ایجاد کنید.

سپس قلوه سنگ ها را به ترتیب روی سیمان بکارید. مقداری با دسته بیلچه روی قلوه ها فشار بیاوردید تا در سیمان فرو بروند. هنگامی که همه قلوه سنگ ها را کار گذاشتید باید 48 ساعت زمان بدهید تا سطح سیمانی زیر قلوه ها خشک شود فقط چند مرتبه مقداری آب روی سیمان ها بریزید تا محکم شود.

ساخت کف پوش قُلوه سنگی 

ساخت کف پوش قُلوه سنگی 

وقتی از خشک شدن سیمان ها مطمئن شدید مقداری دوغاب سیمان سفید و پودر سنگ درست کنید و لابه لای سنگ ها را با آن پر کنید. پس از یک ساعت، دستمالی روی سنگ ها بکشید تا سیمان های روی سنگ ها پاک شود و صبر کیند تا کاملا سطج سیمان ها خشک و قابل استفاده شوند. از خلاقیت خود لذت ببرید.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
لیستی از انواع اسم مناسب برای شیرینی فروشی

ساخت کف پوش قُلوه سنگی 

فیلم آموزش ساخت کف پوش قُلوه سنگی

 

t ساخت کف پوش قُلوه سنگی (فیلم)
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *