ورود باکتری ها و میکروب ها ممنوع!

t ورود باکتری ها و میکروب ها ممنوع!
t ورود باکتری ها و میکروب ها ممنوع!

بیایید امروز چند نکته بهداشتی در مورد باکتری ها و میکروب ها با هم بخوانیم. شاید برخی از این نکات روی سرتان شاخ به وجود بیاورند!

1- بدن انسان خانه بیش از 1000 نوع باکتری است. به اندازه تمام جمعیت مردم کشور امریکا میکروب در بدن شما وجود دارد!

2- شاید باور کردنی نباشد اما بهتر است بدانید صابون ضد باکتری فرق چندانی با صابون ساده ندارد و مواد تشکیل دهنده صابون ضد باکتری کمک بیشتری به از بین رفتن باکتری ها نمی کند.

ورود باکتری ها و میکروب ها ممنوع!

3-بر اساس تحقیقی که روی بیش از 11000 کودک انجام شده است می توان به جرات گفت که محیط هایی که به شدت تمیز و عاری از میکروب هستند خطر مبتلا به بیماری هایی از قبیل آسم را بیشتر می کند.

4- در آیین یکی از فرقه های بودایی در کشور هندوستان آمده است که قسمت های نزدیک به دست و پا را نباید شست چون با شستن این قسمت ها جان هزاران موجود ذره بینی به خطر می افتد

5- مصریان باستان ادرار را مانند مرهمی روی زخم و سوختگی ها  می گذاشتند. تحقیقات امروزی ثابت کرده است که ماده ای در ادرار وجود دارد که باکتری ها را از بین می برد.

5- هنری پنجم پادشاه انگلیس به شوالیه هایش این اجازه را داده بوده تا در عمرشان یک بار حمام کنند. حمام شوالیه ها طی مراسمی انجام می شده است.

ورود باکتری ها و میکروب ها ممنوع!

6- دانش آموزی کلاس ششمی در فلوریدا در تحقیق علمی اش ثابت کرده که میزان باکتری های مضر در دستگاه آبمیوه گیری کافه ها بیش از باکتری های مضر در توالت است. وی برنده  جایزه علمی شده است

7- شاید کودکیتان را به خاطر داشته باشید و این کار را انجام داده باشید. در کودکی وقتی غذایی به زمین می افتاد آن را فوت می کردیم و با اشتها می خوردیم و استدلالمان این بود که میکروب ها را با فوت قوی از بین بردیم اما حقیقت این است که باکتری ها برای انتقال و تکثیر حتی نیاز به 1 ثانیه ندارند.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
7 میوه برای لاغر شدن

8- یک چهارم زنان آمریکایی و اروپایی در قرن 17 تا 19  در هنگام زایمان در اثر تب جان می باختند و دلیل این مرگ ها عدم رعایت بهداشت توسط پرستاران و دکترهای بیمارستان ها بوده است.

9- تلویزیون کشنده است! تحقیقات ثابت کرده است که کنترل تلویزیون در اتاق های بیمارستان ها به دلیل مود تشکیل دهنده آنها بیشترین عامل ایجاد و گسترش باکتری ها و در نتیجه ایجاد امراض مختلف بیماران می شوند.

10-دستگاه های خشک کن که با سرعت بالای حرکت هوا کار می کنند، ممکن است آلودگی بیشتری را نسبت به دستمال های کاغذی معمولی روی دست به جای بگذارند.

آیا میکروب های زیر ناخن را دیده اید؟

t ورود باکتری ها و میکروب ها ممنوع!
امتیاز به این نوشته

‫5 نظر ارسال شده در “ورود باکتری ها و میکروب ها ممنوع!

  1. نشریه اینترنتی نوجوان ها :

    دوست عزیز آتنا خانم از این که مطلب را مطالعه کردید متشکریم اما محدوده ی سنی خوانندگان ما بین نوجوانان ۱۲ تا ۲۲ ساله است و طبیعتا نوجوانان رده ی اول نیز به مطالبی در حد خودشان نیاز دارند البته نوشته های شما هم می تواند تکمیل کننده ی این مطلب باشد

  2. آتنا :

    عرض معذرت مطالبتون در حد دبستانی ها بود !
    اول از همه در بدن ما بسیار بسیار باکتری وجود داره که این باکتریها مضر نیستند و حتی مفیدند باکتری های روده بزرگ ما ویتامین b12 و k تولید میکنه که ویتامین k رو به بچه ای که تازه بدنیا اومده تزریق میکنن چون نوزاد استریل استریله و همینطور باکتری های بزرگ روده به ما کمک میکنه تو گوارش غذا!!!
    درسته که باکتری ها برای انتقال و تکتیر به کمتر از یک ثانیه نیازی ندارند اما باکتری ها در مرحله تکثیر میمیرند و فقط تعداد بسیار بسیار کمی باقی می ماند به همین دلیل است که کره زمین پر از باکتری نشده….
    ط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *