باکتری هایی با خاصیت اضطراب زدایی! | درمان اضطراب

درمان اضطراب
t باکتری هایی با خاصیت اضطراب زدایی! | درمان اضطراب

افرادی که علائم اضطراب را تجربه می‌کنند ممکن است با انجام اقداماتی به تنظیم میکروارگانیسم‌ها در روده‌ی خود با استفاده از مواد غذایی و مکمل‌های پروبیوتیک و غیر پروبیوتیک کمک کنند.

مرور مطالعات منتشر شده در مجله‌ی روانپزشکی عمومی نشان می‌دهد که پیوند بالقوه‌ی مفیدی بین باکتری‌های روده و اختلالات روانی وجود دارد!

علائم اضطراب در افراد مبتلا به بیماری‌های روانی و انواع اختلالات جسمی، به ویژه در اختلالاتی که مربوط به استرس هستند، رایج است.

مطالعات قبلی نشان داده‌اند که بیش از یک سوم افراد از نشانه‌های اضطراب در طول زندگی خود متأثر می‌شوند.
دانشمندان می‌گویند: «عملکرد روده، یعنی عملکرد تریلیون‌ها میکروارگانیسم در روده که وظایف مهمی را در سیستم ایمنی و متابولیسم با ارائه واسطه‌های التهابی، مواد مغذی و ویتامین‌ها انجام می‌دهند، می‌تواند به تنظیم عملکرد مغز کمک کند.»

حتی تحقیقات اخیر نیز نشان می‌دهد که اختلالات ذهنی می‌تواند با تنظیم میکروبیولوکتیو روده درمان شود اما شواهد خاصی برای حمایت از درمان این بیماری وجود ندارد.

از این رو، گروهی از محققان مرکز بهداشت روان شانگهای در دانشکده‌ی پزشکی دانشگاه شانگهای جیائو تونگ، برای بررسی این‌که آیا شواهدی برای بهبود علائم اضطراب با تنظیم میکروبیولوکتیو روده وجود دارد یا نه، شروع به کار کردند.

آن‌ها 21 مطالعه انجام دادند که در مجموع 1503 نفر را شامل می‌شد. از 21 مطالعه، 14 مورد را به عنوان مداخلات پروبیوتیک برای تنظیم میکروبیولوکتیو روده و هفت مورد از روش‌های غیر پروبیوتیک مانند تنظیم رژیم‌های روزانه را انتخاب کردند.

درمان اضطراب

اثرات مثبت باکتری‌های پروبیوتیک

پروبیوتیک‌ها موجوداتی زنده هستند که به طور طبیعی در بعضی از غذاها وجود دارند و هم‌چنین به عنوان باکتری‌های «خوب» یا «دوستانه» شناخته می‌شوند؛ زیرا آن‌ها با باکتری‌های مضر مبارزه می‌کنند و مانع از چسبیدن آن‌ها به روده می‌شوند.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
باورهای اشتباه در مورد نوشیدن آب!

محققان دریافتند که به طور کلی در 11 مورد از 21 مطالعه‌ی انجام شده، باکتری‌های پروبیوتیک اثرات مثبتی بر علائم اضطراب با تنظیم میکروبیولوکتیو روده دارند. بیش از نیمی (52٪) از مطالعات نشان داد که این رویکرد مؤثر است.

با این‌که تحقیقات هنوز ادامه دارد و ممکن است تا مرحله‌ی اجرایی‌شدن این فرضیه، به عنوان درمان، فاصله داشته باشیم ولی محققان این پروژه، با توجه به نتایج مثبت حاصل از مطالعاتشان، پیشنهاد می‌کنند علاوه بر استفاده از داروهای روانپزشکی برای درمان از تنظیم باکتری‌های مفید روده برای کاهش علائم اضطراب کمک بگیرید.

درمان اضطراب

اختصاصی نشریه‌ی اینترنتی نوجوان‌ها – زهرا هاشمی

t باکتری هایی با خاصیت اضطراب زدایی! | درمان اضطراب
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *