چگونه از پوست خود در برابر نور آفتاب محافظت کنیم؟

مراقبت از پوست
t چگونه از پوست خود در برابر نور آفتاب محافظت کنیم؟

ممکن است دوست داشته باشید در طول روز از خانه بیرون بروید و از نور آفتاب لذت ببرید. نور آفتاب باعث به وجود آمدن ویتامین D در بدن می‌شود و برای سلامتی لازم است. اما اگر بیش از اندازه زیر آفتاب بمانید ممکن است به پوست‌تان آسیب وارد شود و پوست‌تان بسوزد. مراقبت از پوست در برابر آفتاب از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

برای حل این مشکل می‌توانید از کرم‌های ضد آفتاب استفاده کنید. کرم‌های ضد آفتاب به شما کمک می‌کنند تا پوستتان در برابر آفتاب‌سوختگی و اشعه‌های مضر نور آفتاب در امان بماند.

حتی اگر از کرم ضد آفتاب استفاده می‌کنید سعی کنید بیشتر از چند ساعت بیرون نباشید چون باز هم ممکن است به پوست‌تان آسیب وارد شود.

البته روش‌های دیگری هم برای جلوگیری از آفتاب‌سوختگی وجود دارد که در این مقاله می‌خواهیم به روش های مراقبت از پوست بپردازیم:

از کرم‌های ضد آفتاب مناسب استفاده کنید

مراقبت از پوست

یک کرم ضد آفتاب که spf (میزان درجه‌ای که پوست شما را در برابر اشعه‌های UV محافظت می‌کند) مناسب داشته باشد انتخاب کنید. معمولا برای این درجه به پزشک پوست مراجعه می‌کنند چون اگر درجه، مناسب با پوست شما نباشد ممکن است برایتان خطرناک باشد.

کرم ضد آفتاب را 30 دقیقه قبل از اینکه بخواهید از خانه بیرون بروید روی پوست بمالید و به آرامی ماساژ دهید تا جذب پوست‌تان شود. سعی کنید این کار را برای هربار که می‌خواهید از خانه بیرون بروید انجام بدهید.

مراقبت از پوست

اگر در زمانی که بیرون از خانه هستید در محیطی سر باز به سر می‌برید و مستقیم در معرض نور آفتاب هستید هر دو ساعت یک‌بار دوباره از کرم ضد آفتاب استفاده کنید. اگر مجبور هستید بیشتر روز را بیرون باشید این عمل را حتما تکرار کنید تا پوست‌تان از آسیب‌هایی که خورشید می‌تواند به شما بزند جلوگیری کند.

مراقبت از پوست

از مقدار مناسبی از کرم ضد آفتاب استفاده کنید. بسیاری از مردم نمی‌دانند که دقیقا چقدر باید از کرم ضد آفتاب استفاده کنند. مقدار مناسب برای استفاده در روز معمولا 45 میلی لیتر است. شما می‌توانید این مقدار را در طول روز تقسیم کنید و از آن استفاده کنید. دقت کنید که استفاده‌ی بیش از حد از کرم هم می‌تواند آسیب‌زننده باشد.

t چگونه از پوست خود در برابر نور آفتاب محافظت کنیم؟

مراقبت از پوست در برابر آفتاب با استفاده از لباس و پوشش مناسب

مراقبت از پوست

لباس‌های خود را تست کنید تا ببینید که از شما در برابر اشعه‌های UV محافظت می‌کند یا نه. با یک تست ساده می‌توانید این کار را انجام بدهید. لباس‌تان را زیر نور بگیرید. اگر لباستان به قدری نازک است که دست خود را زیر لباس می‌بینید پس از سطح محافظت پایینی برخوردار است و لباس مناسبی نیست.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
مغزت را شارژ کن!

از عینک آفتابی استفاده کنید

مراقبت از پوست

وقتی که بیرون هستید از عینک‌های آفتابی استفاده کنید. توجه داشته باشید که همان‌طور که آفتاب برای پوست مضر است برای چشم هم می‌تواند مضر باشد. سعی کنید از عینکی استفاده کنید که شیشه‌های ضد UV داشته باشد.

و در آخر، سعی کنید با لباس‌های پوشیده بیرون بروید و بیشتر از زمان مورد نیاز زیر آفتاب نمانید. چون ممکن است آسیب‌هایی که به پوست شما وارد می‌شود بسیار خطرناک باشند.

مراقبت از پوست

اختصاصی نشریه‌ی اینترنتی نوجوان‌ها – امیرحسین رادفر

  • پوست چه میوه‌هایی برای پوست صورت مفید است؟

t چگونه از پوست خود در برابر نور آفتاب محافظت کنیم؟
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *