کاردستی کوسن گل داوودی | مدل کوسن فانتزی

کوسن
t کاردستی کوسن گل داوودی | مدل کوسن فانتزی

کوسن ها برای جلوگیری از شکل‌گیری گودی کمر و دردهای ناشی از آن وسیله‌ی بسیار مناسبی هستند. علاوه بر این، زیبایی مبلمان شما را دوچندان می‌کنند. در این مطلب می‌خواهیم با هم کوسنی فانتزی با طرح گل داوودی درست کنیم.

وسایل لازم برای ساخت کوسن

وسایل مورد نیاز کاردستی

پارچه
قیچی
چرخ خیاطی
خودکار
وسیله‌ای با لبه‌ی دایره‌ای مانند لیوان

شیوه‌ی کار

ابتدا با استفاده از پرگار دو دایره به شعاع‌های دو و نیم و سه و نیم سانت روی مقوا بکشید. دور دایره‌ها را بچینید. آن ها را روی پارچه قرمز رنگ قرار دهید. بهتر است با سنجاق الگوی دایره را روی پارچه محکم کنید. سپس دور آن را برش بزنید. تعداد 30 عدد گلبرگ از الگوی بزرگ و 20 عدد گلبرگ با الگوی کوچک‌تر برش بزنید. البته می‌توانید تعداد دایره‌ها را کمتر یا بیشتر کنید. پس از این که تمام دایره‌ها برش خورد آن‌ها را از وسط به دو قسمت مساوی تقسیم کرده و با قیچی دو نیم کنید.

کوسن گل داوودی

تهیه پارچه‌ی سطح اصلی کوسن

برای پارچه‌ی سطح اصلی کوسن نیاز به سه مستطیل دارید. توجه داشته باشید یکی از مستطیل‌ها که روی کوسن قرار می‌گیرد باید طول و عرض مبدا داشته باشد اما قسمت پشت کوسن به دو مستطیل تقسیم می‌شود، که طول یکی از دیگری کوتاه‌تر است. این به این دلیل است که در پایان دوخت کوسن لبه‌ی باز آن در قسمت پشت قرار می‌گیرد، تا پنبه را از این قسمت وارد آن کنیم.

پارچه‌ی بزرگ‌تر را روی سطح صافی پهن کنید و یک دایره وسط آن بکشید. سپس از روی خط دایره شروع به دوختن نیم‌دایره‌هایی کنید که قبلاً با اندازه‌ی بزرگ‌تر برش زده بودید.

کوسن گل داوودی

ردیف دوم گلبرگ‌ها را هنگام دوخت روی لبه‌ی ردیف قبل قرار دهید تا فاصله‌ای بین ردیف گلبرگ‌ها دیده نشود. کار را تا جایی ادامه دهید که تمام گلبرگ‌های ردیف بزرگ‌تر روی پارچه دوخته شوند. سپس نیم‌دایره‌های کوچک‌تر را نیز مانند ردیف‌های قبل بدوزید تا تمام گلبرگ‌ها دوخته و گل آماده شود.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
گوشواره های موج دار

در انتها برای وسط گل یک دایره‌ی کوچک برش بزنید و آن را وسط گل بدوزید.

نحوه دوخت

برای قسمت پشت کوسن دو مستطیل بعدی را لبه‌دوزی کنید. پس از آن ابتدا یکی از مستطیل‌ها را که بزرگ‌تر است روی گل قرار دهید طوری که گل بین دو پارچه قرار بگیرد. سپس دور آن را بدوزید. بعد از آن مستطیل کوچک‌تر را روی قسمت بالا قرار داده و دور آن را بدوزید.

کوسن گل داوودی

کوسن گل داوودی فانتزی شما آماده است. از زیبایی آن لذت ببرید.

کوسن گل داوودی

اختصاصی نشریه‌ی اینترنتی نوجوان‌ها – رقیه مستقیم

t کاردستی کوسن گل داوودی | مدل کوسن فانتزی
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *