گفتگو با محمدهادی طادی دانش آموزنمونه و قاری نوجوان

قاری نوجوان
t گفتگو با محمدهادی طادی دانش آموزنمونه و قاری نوجوان

محمد هادی طادی قاری نوجوان در این بخش از گفتگوهای نشریه اینترنتی نوجوان ها، با گزارشگر نشریه به گفتگو نشسته است :

قاری نوجوان

گفتگو با محمدهادی طادی دانش آموزنمونه و قاری نوجوان

لطفا خودتان را برایمان معرفی کنید

محمدهادی طادی ، متولد 1384 و ساکن شهر کرد و در حال حاضر دانش آموز پایه نهم مدرسه استعدادهای درخشان شهید بهشتی شهرکرد.

از تحصیلات غیرقرآنی خود بگویید

وقتی کلاس هفتم بودم متوجه استعداد خود در زمینه حل مسائل ریاضی شدم. بنابراین در مسابقات IMC ریاضی شرکت کردم و موفق به گذراندن مرحله اول شدم و در مرحله دوم موفق به کسب مدال نقره کشوری  شدم.

در چه رشته های علمی فعال هستید و چه رتبه هایی کسب‌‌ کردید؟

علاوه بر ریاضی در مسابقات شیمی Stem co نیز شرکت کردم و به لطف خدا به مرحله دوم راه پیدا کردم و آماده مراحل بعدی هستم.

از مسابقات ریاضی دیگری که شرکت کردم می توانم به مسابقات ریاضی پایا اشاره کنم که موفق شدم دو سال متوالی رتبه اول شهرستان و استان را کسب کنم.

گفتگو با محمدهادی طادی دانش آموزنمونه و قاری نوجوان

آقا هادی !! بیشتر افراد می گویند ریاضی سخت است، شما چطور در این رشته موفق شده اید؟

از نظر من انسان ها می توانند با تغییر افکار خودشان خود را در معرض آزمایش قرار دهند  همه انسان ها می توانند در رشته هایی که دوست دارند موفق شوند ولی فقط دوست داشتن کافی نیست و در ادامه ی کار نیاز به تلاش و پشتکار دارند.

عوامل موفقیت شما در شیمی و ریاضی چیست؟

 اول از همه باور داشتم که می توانم در این دو رشته موفق باشم؛ برای همین تلاش خود را در این دو زمینه بیشتر کردم وکتابهای کمکی مطالعه کردم و زمانی که نتیجه مرحله اول آمد متوجه استعداد خود در این زمینه شدم ؛ پس علاوه بر مطالعه شخصی در کلاس های جانبی که از طرف خانه ریاضی برگزار می شد شرکت کرده‌ام  و با توکل به خدا در در این زمینه پیشرفت کردم.

چطور و از چند سالگی قاری قرآن شدید؟

از کودکی به قرآن علاقه‌مند بودم و نغمه تلاوت آن را دوست داشتم. از هفت سالگی از خانواده‌ام خواستم تا برایم سی دی های آموزشی قرآن تهیه کنند و با گوش کردن به این صوت های زیبا و تکرار آنها به این کلام الهی بیشتر علاقه مند شدم و در کلاسهای درس استاد مسعود داوری در موسسه نسیم وحی شهرکرد شرکت کردم و تا امروز که ۱۵ سال دارم همچنان شاگرد این استاد ممتاز هستم.

گفتگو با محمدهادی طادی دانش آموزنمونه و قاری نوجوان

آقای طادی به عنوان قاری نوجوان ، فعالیت های علمی و قرآنی را چطور هم زمان پیگیری می کنید؟

نه تنها تلاوت قران تداخلی در برنامه خواندن دروس ایجاد نمی‌کند بلکه مسیری است برای رسیدن به موفقیت ها و خداوند استعداد قرآنی را در وجود من نهاده است که به واسطه این لطف الهی در زمینه قرآن و در زمینه علمی و  در دیگر عرصه های زندگی موفقیت کسب کردم.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
گفتگو با امیر محمد خلیلی کارآفرین و مخترع نوجوان

چه انگیزه ای شما را به سمت قرآن می برد؟

 پدرم را مشوق اصلی خود در این زمینه می دانم؛ زیرا در سن کودکی همراه پدرم به جلسات قرآنی می‌رفتم و تلاوت سوره های کوچک در این جلسات ومورد تشویق قرار گرفتن من از طرف حاضرین در آنجا برایم  انگیزه بالایی ایجاد می کرد. همچنین تلاوتهای استاد حامدشاکرنژاد  اراده من را جهت قرائت قرآن افزایش داد.

در چه مسابقات قرآنی مقام آورده اید؟

مقام اول مسابقات قرآن بین مدارس از پایه چهارم تا نهم درمراحل شهرستان و استان و همچنین رتبه برتر مسابقات کشوری قرآن در جزیره کیش در سال ۹۴ و رتبه  دوم کشوری در کربلای معلی و در سال ۹۵ همچنین رتبه سوم کشوری در جزیره قشم را کسب نمودم.

بهترین خاطره محمد هادی طادی از قرآن؟

به مدد تلاوت قرآن مورد توجه خداوند و حضرت زهرا (س) قرار می‌گیرم و اتفاق های جالبی برایم رخ می دهد که یکی از این اتفاقات حضورم به عنوان قاری نوجوان در مسابقات کربلا در ایام فاطمیه بود که در شب شهادت حضرت زهرا(س) توفیق قرائت سوره مبارکه طارق در حرم مطهر امام حسین(س) را در جمع زائران داشتم که این برنامه از بهترین اتفاق های زندگی ام بوده است.

تلاوت  محمدهادی طادی

الگوی شما در قرائت قرآن چه شخصی است؟

در ابتدا به سبک تلاوت استاد حامد شاکرنژاد علاقه داشتم و پس از تحقیقات و پرس و جو متوجه شدم که الگوی ایشان استاد مصطفی اسماعیل بوده است و سپس در مورد این استاد بزرگ وزندگینامه ایشان تحقیق نمودم و متوجه علاقه خود نسبت به سبک تلاوت ایشان شدم و تا امروز مقلد سبک ایشان هستم. گاهی اوقات نیز مردم به بنده می گویند که صدای بنده به صدای این استاد شباهت زیادی دارد.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
گفتگو با شاعر و نویسنده نوجوان

اثرات قرآن در زندگی شما چیست؟

قرآن علاوه بر آرامشی که به روح عطا می کند خواسته و ناخواسته بر رفتار فرد قرآنی نیز اثر دارد ؛ مخصوصاً زمانی که فرد با علم به معنا، آیات را تلاوت می کند . من سعی می کنم آیاتی که تلاوت می کنم با توجه به معنی آن تلاوت شود. مادرم می گوید من به برکت تلاوت قرآن از حافظه وهوش خوبی برخوردارهستم وموفقیت در زمینه های درسی را از انس با قرآن دارم و همچنین می گوید که من توانستم زمانی که ایشان نیاز به آرامش فکری و روحی  دارد با قرائت قرآن و ترجمه آیات به ایشان کمک کنم.

به عنوان یک قاری نوجوان ، کدام آیه قرآن را زیبا تلاوت می کنید؟

سوره مبارکه حجرات و قاف به سبک استاد مصطفی اسماعیل.

چندین بار که این سوره ها را تلاوت کردم نظر اساتید قرآنی این بوده که انگار استادمصطفی اسماعیل این تلاوت را انجام داده است.

گفتگو با محمدهادی طادی

آقا محمد هادی، کدام آیه قرآن را خیلی دوست دارید؟

وَسَخَّرَ لَکُمْ مَا فِی السَّمَاوَاتِ وَمَا فِی الْأَرْضِ جَمِیعًا مِنْهُ ۚ إِنَّ فِی ذَٰلِکَ لَآیَاتٍ لِقَوْمٍ یَتَفَکَّرُونَ

 به نظر من این آیه می تواند خداوند را هر جا و هر مکانی طبق آیه سماوات و الارض همراه انسان کند و انسان باید از هر نشانه ای که می بیند به یاد خدا باشد.

ویژگی های یک نوجوان موفق قرآنی چیست؟

یک نوجوان قرآنی باید علاوه  بر توجه به قرائت زیبا به معنی آیات قرآن نیز توجه زیاد داشته باشد و سعی کند روحیات و رفتارش  آن گونه که در قرآن وکلام الهی گفته شده است، باشد .این قضیه کمک می کند تا افرادی که فرد قرآنی را می بینند جذب قرآن شوند. چون در این حالت صورت وسیرت هردو باهم زیبا هستند.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
وقتی پابلو پیکاسو نوجوان بود

کسانی که می خواهند قاری قرآن شوند از کجا شروع کنند؟

اول باید به این رشته واقعا علاقه مند باشند ؛ درست است که علاقه در هر کاری باعث موفقیت می شود ولی در قرآن این موضوع بسیار مهم است زیرا علاقه باعث میشود نوای زیبای قرآن در روح وجان انسان دمیده شود و با توجه به معنی حتی زمانی که زبان به عربی می باشد وشخصی عربی نمی داند؛ بتواند لمس کند که خداوند در این آیه چه فرموده است وبعد از علاقه می تواند با کلاس های آموزشی یا فایل های آموزشی در این راه قدم بردارد.

قاری نوجوان آینده خود را چگونه می بیند؟

ان شاءالله بتوانم با تلاش بیشتر ویاری خداوند منان  در زمینه علمی و در زمینه قرآنی بیشتر بدرخشم. 

گفتگو با محمدهادی طادی دانش آموزنمونه و قاری نوجوان

در آینده می خواهید چه کاره شوید؟

هدف اولم پزشکی است و در زمینه قرآنی نیز دوست دارم یک قاری ممتاز برای استانم بشوم و این فرهنگ را رواج دهم که اگر در یک استانی رشد می کنید برای همان استان نیز موفقیت کسب و به مردمش خدمت کنید زیرا هم استانی های من استعدادهای درخشانی دارند اما شاید به علت عدم توجه به استعداد وکمبود امکانات لازم به این استعداد خدادادی هیچ توجهی نمی کنند.

نقش خانواده شما در موفقیت های شما به چه صورت است؟

 پدر ومادر بالاترین الگو برای فرزندان هستند وتاثیر مستقیم در موفقیت فرزندان دارند

در مورد من نیز همینطور می باشد. پدرم همیشه در کنار من است واکثر زمان ها که برای قرائت در جاهای دور ونزدیک دعوت می شوم من را همراهی می کند.

مادرم نیز با وجود مشغله کاری زیادی که دارد در برنامه ریزی جهت مطالعه درس ها وآزمون هایم به من کمک زیادی می کند.

قاری نوجوان

صحبت شما با نوجوانان؟

باقرآن مانوس باشید وتا جایی که امکان دارد روزانه قرائت قرآن همراه با توجه به معنی را فراموش نکنید ودر کارهایتان به خدا توکل کنید وهیچ زمان هم صحبتی با خدای یکتا را فراموش نکنید که خداوند تنها یاری کننده است.

کلام آخریک قاری نوجوان ؟

همان حرف همیشگی که پدرم به من میگوید: پسرم همیشه در هر پست ومقامی هستی به انسانهای ضعیف وستم دیده احترام بگذار وتا جایی که توانایی داری به آنها کمک کن.

مصاحبه: سجاد زین العابدین

گفتگو با نوجوان موفق حافظ قرآن

ختم قرآن در ماه رمضان ؛ چگونه در ماه رمضان قرآن را ختم کنیم؟

معجزات قرآنی؛ تاریکی های سه گانه جنین در رحم مادر (۱۱)

t گفتگو با محمدهادی طادی دانش آموزنمونه و قاری نوجوان
3.7/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *