کاردستی گوی های توری 

توپ توری
t کاردستی گوی های توری 

لوازم مورد نیاز ساخت گوی های توری

کارت مقوایی
قیچی
تورهای رنگی

گوی های توری.سایت نوجوان ها (1)

شیوه ساخت

برای شروع روی کارت مقوایی یک دایره به شعاع دلخواه برش بزنید. توجه داشته باشید هرچه قدر شعاع این دایره بزرگ تر باشد آویزهایتان درشت تر خواهد بود. پس با توجه به مکان مورد نظرتان اندازه این دایره را روی مقوا با مداد بکشید. دور آن را با تیغ موکت بری برش بزنید. در مرکز دایره بزرگ یک دایره با شعاع یک چهارم دایره اول رسم کنید. دایره مرکزی را نیز با تیغ برش بزنید. 2 عدد از این دایره درست کنید و روی هم قرار دهید. تورها را می توانید یک رنگ یا چند رنگ انتخاب کنید.

زیباتر کردن آویزها

ابتدا تورها را به نوارهای بلند و باریک تقسیم کنید. سپس مانند طناب ابتدا لبه تور را از وسط دایره کوچک رد کنید و دور دایره بزرگ محکم بپیچید. سعی کنید تمام دور دایره را با تور پر کنید. هرچه مقدار پیچش تورها بیش تر باشد آویز زیباتری خواهید داشت. در انتها از قسمت دور دایره بزرگ با قیچی بین تورها را قیچی کنید. 

گوی های توری.سایت نوجوان ها (2)

نکته

هنگام قیچی کردن تورهای لبه مقوا قسمت وسط دایره را محکم بین دست هایتان کنترل کنید ؛ و مانع از باز شدن تورهای قسمت وسط شوید. هنگامی که تمام تورها برش خورد دو دایره  مقوایی را کمی از هم باز کنید. با یک روبان یا مقداری تور بین تورهای وسط را محکم گره بزنید. سپس می توانید مقواها را از بین تورها بیرون آورید. نوار وسط را در دست بگیرید. دایره توری را آهسته چند ضربه بزنید تا لایه های توری کاملا از یک دیگر باز شوند.  
 

گوی های توری.سایت نوجوان ها (3)

 

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
طریقه ساخت پاکت کادو

 

t کاردستی گوی های توری 
3.6/5 - (5 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *