جزیره بی تربیت ها، نوشته شهرام شفیعی

جزیره بی تربیت ها
t جزیره بی تربیت ها، نوشته شهرام شفیعی

مجموعه داستان جزیره بی‌تربیت‌ها

نوشته: شهرام شفیعی
تصویرگر: ندا عظیمی
ناشر: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

بخشی از داستان کتاب جزیره بی تربیت ها

ما خانواده سلطنتی بی تربیت‌ها هستیم. البته سال‌هاست که کاخ به موزه تبدیل شده.  مردم برای تماشا این‌جا می‌آیند و برای همین ما توی کاخ کار می‌کنیم. پادشاه، سرایدار کاخ است و ملکه، آشپزخانه را می‌چرخاند. من و خواهرم هم برای بازدیدکننده‌های خسته چارپایه می‌گذاریم و انعام می‌گیریم.

درباره کتاب جزیره بی تربیت ها

کتاب جزیره بی تربیت ها، مجموعه داستان طنز و فانتزی است که با شخصیت‌های ثابت ،ماجراهای متفاوتی را رقم زده است. سوژه و موضوع این کتاب با عنوان مناسبی که دارد مخاطب را به سمت خود می‌کشاند . زیرا پس از خواندن چند صفحه از آن باعث می‌شود که خواننده نتواند کتاب را زمین بگذارد و می‌خواهد از جزیره بی‌تربیت‌ها سر در آورد.  گاهی دیده شده که حتی می‌خواهند به آن‌جا سفر کنند!

به نظر می‌رسد هدف نویسنده از این گونه کار کردن و نوشتن نشان دادن کارهای زشت و بد اما به طور غیرمستقیم و لفافه گونه است، درست مانند همان حکایت معروف لقمان حکیم که فرمود ادب از که آموختی گفت از بی ادبان! اما این روزها اگر از مخاطبان این کتاب بپرسیم می‌گویند از جزیره بی‌تربیت ها!

کتاب از لحاظ ظاهری نیز تصویرگری فانتزی‌ای دارد که علاوه بر کودکان و نوجوانان، بزرگسالان نیز گاهی به سمت آن جذب می‌شوند. به طور کل شاید بتوان گفت که داستان‌های فانتزی و عجیب و غریب مخاطبان زیادی را به سمت خود جلب می‌کند.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
معرفی کتاب برای گروه سنی نوجوان؛ مقدمه ای بر شعر هایکو

این داستان که در کانون پرورش فکری طرفداران زیادی دارد، شروع بسیار خوبی دارد و پایان‌بندی‌ها نیز به گونه‌ای غافلگیرکننده است و زبان ساده و سلیس و قابل فهم از دیگر حسن‌های کتاب است.

زاویه دید و یا نظرگاه این کتاب اول شخص است که مناسب گروه سنی مربوط است و باعث می‌شود مخاطب بتواند با راوی هم‌ذات پنداری کند.

تنها موردی که می‌توان به آن اشاره کرد این است که گروه سنی این کتاب ج و د در نظر گرفته شده اما شاید ماجراهای ساده و کودکانه خیلی به مذاق مخاطبان گروه سنی خوش نیاید.

این کتاب وکتابهای دیگر انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را می توانید از دیجی کانون تهیه کنید.

 زهرا امیربیک

t جزیره بی تربیت ها، نوشته شهرام شفیعی
4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *