معرفی کتاب دلقک اثر هدی حدادی

رمان دلقک
t معرفی کتاب دلقک اثر هدی حدادی

رمان دلقک اثر هدی حدادی

رمان دلقک نوشته هدی حدادی یکی از پرطرفدار‌ترین رمان‌های نوجوان ایرانی است، که با زبانی ساده و صمیمی ماجرای بسیار جالب و شنیدنی دوستی با یک دلقک مادرزاد را روایت می کند.

نگار دختر دانشجویی است که زبان انگلیسی می‌خواند. در تهران تقریبا تنها زندگی می‌کند و خانواده‌اش در شهرستان هستند به جز عمه اش که در واحد روبه رویی آپارتمان نگار ساکن است. در یکی از روزهای خیلی معمولی نگار با دختربچه ای آشنا می‌شود که گویا دلقک است . این دختر بچه زندگی کسل‌کننده و تکراری نگار را به کل تغییر می دهد.

مشاوره سئو حرفه ای با زهرا رئیسی🔥 (کلیک کنید)😍

شخصیت دلقک داستان تا حدودی قهرمان داستان محسوب می شود،چرا که در لفافه و به طور غیرمستقیم به مخاطب می فهماند که باید در هر شرایطی شاد باشی و از زندگی لذت ببری. شما هم پس از خواندن این رمان جذاب  حتما علاقه مند می شوید که شبیه دلقک ها زندگی کنید. هر چند که قوانین عجیب غریبی دارند و گاهی فکر می کنید که دیوانه هستند!

نگار شخصیت پررنگ این داستان شخصیتی شبیه به دختر های معمولی دارد. این باعث می شود طیف وسیعی از خوانندگان و مخاطبان این رمان با نگار همذات پنداری کنند و همراه او فراز و نشیب های داستان را طی کنند و خود را جای او بگذارند و تصمیم هایی شبیه تصمیمات او بگیرند.

هدی حدادی درباره‌ رمان دلقک می‌گوید:

رمان  دلقک که در مجموعه رمان نوجوان امروز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شده است، در فضایی فانتزی و اجتماعی روایت می‌شود. داستان این رمان به ماجرای دوستی یک دختر دانشجو با دختربچه‌ای باز می‌گردد که گویا یک دلقک به دنیا آمده است. این دلقک بودن هم ماهیت اوست و هم شغل وی و خانواده‌اش.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
دانلود کتاب داستان نوجوانان کیم و گنج گمشده

فضای رخداد این داستان رئال است، ولی اتفاقاتی که در آن رخ می‌دهد، شکل و شیوه‌ای فانتری دارد و این به دلیل علاقه شخصی خود من به این شکل نوشتن است. البته در این داستان مباحث اجتماعی نیز مطرح است، ولی فکر می‌کنم بیان آن ها به صورت مستقیم و بدون استفاده از زبان فعلی اثر، آن را سنگین و کسل کننده می‌کرد و جذابیت متن را از آن می‌گرفت.

در طول داستان، این دلقک به نوعی وارد زندگی شخصیت اصلی داستان می‌شود . در او تغییراتی ایجاد می‌کند و در نهایت نیز از آن خارج می‌شود. این نخستین رمان از مجموعه رمان نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است که با زبان محاوره‌ نوشته و منتشر شده است.  زبان طنز و شیوه فانتزی متن نیز با این نوع بیان تلفیق شده است.

این کتاب وکتابهای دیگر انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را می توانید از دیجی کانون تهیه کنید.

 

.

 

t معرفی کتاب دلقک اثر هدی حدادی
امتیاز به این نوشته

‫1 نظر ارسال شده در “معرفی کتاب دلقک اثر هدی حدادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *