معرفی کتاب مردی به نام اوه

کتاب مردی به نام اوه
t معرفی کتاب مردی به نام اوه

کتاب مردی به نام اوه

کتاب مردی به نام اوه اثر فردریک بکمن، در سال ۲۰۱۲ در سوئد منتشر شدو همان سال بیش از ۶۰۰ هزار نسخه از آن فروش رفت. رمان اُوه در حال حاضر به بیش از ۳۰ زبان ترجمه شده است. کتاب، هم چنین توانسته است رتبه اول پرفروش‌های سوئد و نیویورک تایمز را از آن خود کند.

کتاب مردی به نام اوه، داستان زندگی مردیست میانسال که حوادث بی شمار زندگی، او را به فردی سرد و بی روح تبدیل کرده است. تا آنجا که پس از از دست دادن همسرش، تصمیم می گیرد به زندگی خود پایان دهد. اما آنچه سرنوشت برای او در نظر گرفته است، پایان حیات نیست. لذا تلاش های اوه برای خودکشی به دلایل مختلف، به نتیجه نمی رسد.

این که در هر شرایطی در زندگی، به آمدن روزهای بهتر، امیدوار بود، شاید گاهی غیر ممکن به نظر برسد. اما حقیقت آن است که برای اوه، زندگی پس از یک سراشیبی تند که موجب ناامیدی کامل او شده بود، به همواری زیبایی رسید که باعث شد اوه، باور کند که بعد از تلخ ترین اتفاقات، نیز زندگی می تواند دوباره شیرین شود. به شرط آنکه انسان تصمیم بگیرد که خود نیز در این تغییر مؤثر باشد و عوامل لازم برای این کار را نیز بداند.

وقتی کسی را از دست می دهید، دلتان برای خاطرات عجیبش تنگ می شود. دلتان برای چیزهای کوچکش تنگ می شود. برای لبخندش، رفتارش، آن طور که توی تخت از این پهلو به آن پهلو می شد یا این که به خاطرش رنگ دیوارها را عوض می کردید.

وجه تمایز داستان کتاب مردی به نام اوه

آنچه این داستان را از بسیاری داستان های حال حاضر متمایز می کند، توانایی بی نظیر نویسنده در به چالش کشاندن قضاوت های خواننده است. خواننده در حین داستان، متوجه می شود که تا چه حد، درگیر قضاوت های غلط بوده که مانع از درک درست وی از ابعاد مختلف شخصیت اصلی داستان شده است.

شاید به این مطلب هم علاقمند باشید
دانلود کتاب افسون واژه ها

بروز و ظهور ویژگی های اخلاقی خاص و بی نظیر اوه، حین حوادثی که در طول داستان رخ می دهد، به خواننده می آموزد که شناخت ویژگی ها و قابلیت های یک انسان طی یک مدت کوتاه و مواجهات معدود با فرد، ممکن نیست. مطالعه این کتاب در ایجاد یک نگاه بازتر نسبت به انسان ها و حوادث پیرامون و همچنین تغییر در نوع نگرش به زندگی در این جهان و ارزش های حقیقی زندگی، بسیار مفید است.

 

t معرفی کتاب مردی به نام اوه
امتیاز به این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *